Re: psycholog . psychiatra ... -poj?ia

From: jacek <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: psycholog . psychiatra ... -poj?ia
Date: Sun, 12 Aug 2001 18:15:22 +0200

Witaj!

> [...]
> rodzinie, bo zabiegany po powrocie do domu pada na pysk i nic mu sie
> nie chce, a zwlaszcza przez 24 godz. na dobe robic za psychologa nawet
> wobec wlasnej rodziny.

> I wlasnie oni nie sa na zasadzie delegowania, tylko po specjalizacjach
> I i II stopnia analogicznych do specjalizacji lekarskich.

> Zreszta jakie to ma znaczenie?
> Wiekszosc z ludzi na ulicy jest na cos chora (szczegolnie
>

> Moze Ty zuczku nie masz, ale ja mam stosowna wiedze, uprawnienia,
> doswiadczenie i diagnostyka psychologiczna zajmuje sie od wielu lat.

komus kto uzupelni ten proces leczenia o rehabilitacje. Jest to najczesciej

> Bzdury zuczku pleciesz, z ktorych wynika, ze choroby psychiczne
> widziales tylko w podreczniku psychiatrii dla asystentow socjalnych.

> Psychopatie NIGDY nie byly uwazane za choroby psychiczne ani w starym
> ani w nowym rozumieniu. Jesli zas Ty je za takowe uwazasz, to masz
> takie pojecie o psychozach jak wol o gwiazdach.
>

> czy np. walczacego psychologa;-))
>

> ??? O coz psycholog moglby walczyc jak nie o dobre zarobki? I dlaczego
> uwazasz, ze nalezy go z tego "wyleczyc"?

Wlasciwie nie wiem czy sie zalamac czy odpisywac?

Opowiem za to pewna rzecz:
Jeden z moich znajomych, sznowany facet, od lat pracujacy w dzilce pt.
psychiatria, od lat szef, opowiadal mi ze z racji pracy "od zawsze"
pracowal z psychologami. I nigdy nie zdarzylo mu sie zeby byla jakis
psycholog zdrowy - od zaburzen osobowosci do zwyklch chorob psychicznych.
Ale jemu to nie przeszkadzalo - po prostu mail takiego pecha.
Jemu przeszkadzala tylko jedna grupa: psycholodzy, kotrzy kompletnie nia
maja poczucia humoru.
Koniec opowiastki.

Ja moj post puscilem jako typowy dowcip doskonale zdajac sobie sprawe z
tego jak bardzo kabaretowo to ujalem. Naiwenie wierzac w poczucie humoru
nawet odpisalem na Twoj nieco zaczepliwo-upierdliwy list. Ale teraz to
juz przekracza granice - gdyz zaczynamy sie sprzeczac o rzeczy powazne i
postronny czytelnik tych postow moglby naprawde uwierzyc ze:

1. Psycholdzy maja takie uprawnienia jak lekarz i taka wiedze. Nie maja.
Jesli jestes innego zdania to prosze napisz w jakim trybie uzyskuja prawo
wykonywania zawodu lekarza.
2. Jest prawda ze choroby psychiczne sa nieuleczalne - ta sprawa ma
podwojny aspekt: z jednej strony nie wolno odbierac nadziei (co robisz
takimi stwierdzenieami) a z drugiej przeczy to wspolczesnej wiedzy.
Owszem - wiedzy jeszcze bardzo akademickiej ale jednak.
3.Nie wiem czy specjalnie czy nie ale psychopatie na 100% nigdy nie byly
psychozami. Nie wiem dlaczego stawiasz znak rownosci miedzy nimi (albo
tylko tak nieszczesliwie z budowy zdania wyszlo). Moze dlatego ze nie
zrozumiales o co mi chodzilo z niewyleczalnoscia psychopatii - tlumacze -
chodzi o to ze dawniej (bardzo dawniej) psychopatie a szczegolnie ich
grupa byly kojarzone z zaburzeniami organicznymi (jak chyba wiesz). I w
takim kontekscie tego uzylem.

Pozdrawiam
(typwego walczacego psychologa ;-))