Re: psychoterapeuta

1. Data: 2000-07-16 13:14:48

Temat: Re: psychoterapeuta
Od: k...@p...wp.pl (katarzyna nowak) szukaj wiadomości tego autora

Paweł Olszewski <o...@p...fm> napisał / wrote:

Wszystko zależy od przypadku i szkoły, w jakiej
pracuje terapeuta.

> A głównie kasy, jaką chce wyciagnąć. 50zł za spotkanie
leci...

To, ze sie płaci jest normalne. po pierwsze to ich zawód,
a po drugie jak płacisz to sie czujesz zobowiązany, by jak
najlepiej wykorzystac te godzinę u psychoterapeuty. Szkoda
tylko, ze można się naciąć. Na stu psycho dobrych jest
dwóch. ja chodziłam rok do jednej pani zanim się
zorientowałam, że cos jest nie ta. bez przerwy próbowała
cos mi sprzedac - a to spodnie, a to zegar a to zegarek na
reke. kiedys zauwazyłam na jej półce stos harlequinów, gdy
powiedziałam jej o tym, za tydzien na tym samym miejscy
lezało "imię rózy" Eco. Ale pani trochę, byc moze
nieswiadomie, jednak mi pomogła. kaska.

Posłuchaj jazzu! Codziennie transmisje <http://impreza.wp.pl/sjd2000/>

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-psychologia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-psychologia/

1. Data: 2000-07-16 16:08:22

Od: Grzegorz Dziewulski <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

katarzyna nowak napisał:

> [...]
> zorientowałam, że cos jest nie ta. bez przerwy próbowała
> cos mi sprzedac - a to spodnie, a to zegar a to zegarek na

To smutne, ale na razie każdy kto chce w Polsce może zarejestrować działalnosć
gospodarczš
pod szyldem "Psychoterapia" - dopiero w planach jest uregulowanie prawne kwestii
uprawiania tego zawodu.
Toteż każdy, kto wybiera sie do terapeuty powinien wiedziec, ze ma prawo zapytac sie
terapeute o wyksztalcenie, doswiadczenie zawodowe, metode pracy. Idealnie, gdy
terapeuta
posiada licencje PTP (oczywiscie na prosbe klienta powinien ja pokazac) - na razie
licencjonowanych terapeutów nie jest jednak wielu.
Pewna gwarancje fachowosci terapeutow daje korzystanie ze znanych osrodków - ktore
skupiaja dobrych i sprawdzonych psychologow - w Warszawie n.p. Feniks, Intra, kiedys
OTiRO, Laboratorium Psychoedukacji (i oczywiscie pare innych)

pzdr
Greg

1. Data: 2000-07-19 11:15:06

Od: Paweł Olszewski <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Jul 2000 15:14:48 +0200, k...@p...wp.pl (katarzyna nowak)
wrote:

>leci...
>To, ze sie płaci jest normalne.

Nie do końca. Znów potwierdza się stara prawda -- zdrowie tylko dla
bogatych? Grypka, katarek -- leczymy za darmo. Ale jak coś
poważniejszego, to i tak trzeba płacić. W takim razie po co ja płacę
te cholerną kasę na ubezpieczenie zdrowotne, ZUSy i inne takie?

>po pierwsze to ich zawód,
>a po drugie jak płacisz to sie czujesz zobowiązany, by jak
>najlepiej wykorzystac te godzinę u psychoterapeuty.

A on, żeby jak najdłużej przeciągać terapię. Coś jak z korepetycjami
-- nie chodzi o to, żeby gościa wszystkiego nauczyć, bo więcej nie
przyjdzie.

>Szkoda tylko, ze można się naciąć.

No więc właśnie! Za te pieniądze po prostu nie stać mnie na
eksperymenty.

--
pozdrawiam serdecznie
Paweł Olszewski

1. Data: 2000-07-19 11:15:06

Od: Paweł Olszewski <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Jul 2000 18:08:22 +0200, Grzegorz Dziewulski
<g...@p...onet.pl> wrote:

>posiada licencje PTP

Jaką licencję?

--
pozdrawiam serdecznie
Paweł Olszewski

1. Data: 2000-07-19 18:27:25

Od: Grzegorz Dziewulski <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Olszewski napisał:

> Jakš licencję?
Polskiego Towarzystwa Psychologicznego - taki certyfikat umiejętnoci terapeuty.
G.

Re: Odp: Samotnosc
Re: Samotnosc
Re: Samotnosc