ptaki

1. Data: 2006-01-19 19:10:47

Temat: ptaki
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stado rzuciło się na winogrona pozostawione
na krzaku przy balkonie. W ubiegłym roku były jemiołuszki.
A tych , co dzisiaj, nie znam. W książce też takich nie znalazłam.
Podobne do kwiczoła, ale s?od jakby jaśniejszy. Białe plamki
na brzegu skrzydeł. Niekóre miały więcej takiego kasztanowego brązu.
Niektóre żółty koniec ogona widzianego od dołu.
Niektore jakieś nieduże czuby na łebkach.
To wszystko się kotłowało,bo stadko spore, winogron niewiele.
Trudno było się im dokładniej przyjrzeć, gdy w takim ruchu były no i nie
chciałam wypłoszyć.Siedząc na pobliskim dębie kila ptaków jadlo owoce,
ktore udało im się zabrać.
Przynudzam, wiem. Ale to było takie piękne widowisko.
Tylko co to za goście ? Jestem skłonna na następne dni coś zawiesić
oprócz tej słoninki jedzonej przez sikorki a podkradanej przez wrony i
srokę.
Pozdrawiam, Barbara

2. Data: 2006-01-19 20:47:40

Temat: Re: ptaki
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przynudzam, wiem. Ale to było takie piękne widowisko.

Wcale nie przynudzasz !
Wszyscy lubimy, patrzeć na ptaszki :-)
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2006-01-19 21:40:25

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przynudzam, wiem. Ale to było takie piękne widowisko.

U mnie na szybie na balkonie zatrzymał się dziś maleńki mysikrólik.
Ciekawe ... wyczytałam że odlatuje na zimę ale częściowo osiadły. Zbiegłam
do piwnicy po pudełko kartonowe i oczywiście atlas, ale gdy otworzyłam
balkon ten rzucił siew powietrze. Dobrze że koty go nie wyczaiły ;-)

Serdecznie Miłka

4. Data: 2006-01-19 21:50:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dqp138$6m8$1@nemesis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> osiadły. Zbiegłam do piwnicy po pudełko kartonowe i oczywiście
> atlas, ale gdy otworzyłam balkon ten rzucił siew powietrze. Dobrze

Hejka. Cóż koty mogą zrobić latającym balkonom? :-)
Pozdrawiam lotnie Ja...cki

5. Data: 2006-01-19 22:35:45

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Tylko co to za goście ? Jestem skłonna na następne dni coś zawiesić oprócz
> tej słoninki jedzonej przez sikorki a podkradanej przez wrony i srokę.

W mojej ksiązce też nie ma, ale proponuję napisać (lub wysłać e-mail) do
pana Adama Wajraka do Gazety Wyborczej i koniecznie podać numer telefonu.
Jest to bardzo życzliwy człowiek. W moim wypadku wolał zatelefonować...

Marek

6. Data: 2006-01-20 01:20:59

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tylko co to za goście ? Jestem skłonna na następne dni coś zawiesić
> oprócz tej słoninki jedzonej przez sikorki a podkradanej przez wrony i

Witam,
Basiu zerkinij na poniższe adresy może coś znajdziesz, ja stawiał bym na
kwiczoły lub dzwońce. W zimie lataja dużymi stadami, i przepadają za owocami.

Dzwoniec (Carduelis chloris) http://fotogalerie.pl/galeria/zywiec10945

Kwiczoł (Turdus pilaris) http://www.ptaki.info/abc/ptak.php?id=46

Kowalik (Sitta europaea) http://grzesiak.kei.pl/jurek/lista11.html

Tutaj masz adres do strony o dokarmianiu, czym karmić w zimie, strona o tyle
ciekawa że opisuje czym ekonomicznie karmić, w zasadzie wszystkie ptaki
przylatujące do naszych karmików, polecam, http://www.pto.most.org.pl/pd/pd.html

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

7. Data: 2006-01-20 03:07:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:

> Stado rzuciło się na winogrona pozostawione
> na krzaku przy balkonie. W ubiegłym roku były jemiołuszki.
> A tych , co dzisiaj, nie znam. [...]

A u mnie glownie kardynaly, takie jak na obrazku:
http://www.yankeegardener.com/birds/cardinal.htm
Ptaki w Ameryce jednak sa zupelnie inne niz w Europie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-01-20 09:34:47

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podobne do kwiczoła, ale s?od jakby jaśniejszy. Białe plamki
> na brzegu skrzydeł. Niekóre miały więcej takiego kasztanowego brązu.

Stawiam na kwiczoła :-)
U mnie dość częsty gość , ale wczesnym rankiem lub wieczorem
przy szarówce , bardzo ostrożny . Chciałem kiedyś zdjęcie mu zrobić ,
uciekł gdy byłem 10 m od niego ;-) Bez teleobiektywu niemożliwe .
Latają u mnie w małych grupkach , po 2 do 5 sztuk jedzą jarzębinę
i inne pozostałe jagody . Ubarwienie mają dość "zmienne" : są
ciemniejsze i jaśniejsze , z większą i mniejszą ilością kropek-łatek ,
brązowawe lub żółtawe .
Znalazłem taki link na którym tę zmienność widać :
http://www.otop.org.pl/start.php?poddzial=nowosci&wy
pisz=127

--

pozdrawiam :-) piotr

9. Data: 2006-01-20 12:10:25

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrh napisał:

> Stawiam na kwiczoła :-)

> Znalazłem taki link na którym tę zmienność widać :
> http://www.otop.org.pl/start.php?poddzial=nowosci&wy
pisz=127

Ja już też.Porównałam obrazki z linków, książki ...
Duża zmienność.

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2006-01-20 12:37:03

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> writes:

> [...]
> uciekł gdy byłem 10 m od niego ;-) Bez teleobiektywu niemożliwe .
> Latają u mnie w małych grupkach , po 2 do 5 sztuk jedzą jarzębinę

U mnie na podwórku od jakichś 2 tygodni regularnie żeruje kilka
kwiczołów (głównie jedzą jagody cisów i już zjadły prawie wszystkie).

A dziś rano było stado ok. 30-40 sztuk.

MJ

A Couple looking for long term sex. A
bielenie drzewek