ptysie nie wyrastają

1. Data: 2003-11-28 19:23:05

Temat: ptysie nie wyrastają
Od: "elasmo" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję pomocy fachowej ręki co zrobić żeby ptysie pieczone w domowej
kuchni były tak pięknie wyrośnięte jak te z cukierni. Może ktoś ma jakieś w
100% sprawdzone sposoby.
Kiedyś upiekłam i nawet wyszły, a teraz ciągle klapa.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Pozdrawiam
elasmo

1. Data: 2003-11-28 20:25:44

Temat: Re: ptysie nie wyrastają
Od: "po prostu ja" <g...@W...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elasmo" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 100% sprawdzone sposoby.
> Kiedyś upiekłam i nawet wyszły, a teraz ciągle klapa.

Nie wiem jak u Ciebie-ale u mnie byla to wina piekarnika-po prostu nie byl
szczelny i cieplo gdzies sobie sie wydobywalo :) Teraz piekarnik mam nowy i
jest o.k. A tak poza tym to nie otwieraj piekarnika podczas pieczenia ani
przez dluzszy czas po upieczeniu, niech wystygna i sie wysusza, przez co
beda stabilniejsze. pzdr

1. Data: 2003-11-29 20:30:59

Od: "elasmo" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię tak jak Ty , a może mój przepis jest coś nie tak. Jeżeli możesz to
podziel się swoim przepisem to sprubuję jeszcze raz.

Pozdrawiam
elasmo

1. Data: 2003-11-29 21:11:53

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 100% sprawdzone sposoby.
> Kiedyś upiekłam i nawet wyszły, a teraz ciągle klapa.
być może ciasto za luźne ( 1 przyczyna)
za słabo zaparzona mąka ( 2 -"-)
słaba temp. c ( 3 -"-)
słaba mąka ( 4 -"- )
ja odpiekam na 230 st. c.
powodów jest tysiące

pozdr. adaś cukiernik

1. Data: 2003-11-30 02:15:00

Temat: Re: ptysie nie wyrastają/przepis niezawodny
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

elasmo wrote:

> [...]
> 100% sprawdzone sposoby.
> Kiedyś upiekłam i nawet wyszły, a teraz ciągle klapa.

Przepis na ptysie, ktore zawsze wychodza:

Ciasto na ptysie

220 ml wody
110 gr masla
140 gr maki
4 jajka
maly, ciezki garnek z raczka
drewniana lyzka

Rozgrzac piec do 220C/425F
Maslo z woda doprowadzic do wrzenia, dodac make jednym ruchem i ucierac
drewniana lyzka na malym gazie, az ciasto zacznie odchodzic od scianek
garnka. Zdjac z ognia, i ciagle ucierajac dodawac po jednym jajku,
ucierajac do gladkosci pomiedzy jajkami. Jakos sie te jajka nie scinaja.
Na koncu utrzec dokladnie, az sie otrzyma gesta, klejaca sie mase.
Przelozyc do torby cukierniczej, czy woreczka plastikowego z odcietym
rogiem, wyciskac w duzych odstepach na blache posmarowana maslem. Rosna
co najmniej dwukrotnie.
Piec 15 minut w 220C/425F, otworzyc piec na pare sekund, zeby wypuscic
pare, obnizyc temperature do 180C/350F i piec, az zlote.

Ptysie nadziewac bita smietana, posypac cukrem pudrem

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-12-01 08:56:54

Od: Edytka Sapijaszko <e...@n...sapek.net> szukaj wiadomości tego autora

elasmo wrote:

> Potrzebuję pomocy fachowej ręki co zrobić żeby ptysie pieczone w domowej
> kuchni były tak pięknie wyrośnięte jak te z cukierni. Może ktoś ma jakieś w
> 100% sprawdzone sposoby.

Mam takie uwagi.
1. Gdy gotujesz masło (margarynę) z wodą - tłuszcz musi sie całkowicie
roztopić w wodzie, wszystko ma wrzeć, mąkę wsypujesz i ucierasz cały
czas gotując na małym ogniu. Ma się zrobić klucha budyniowa.
2. Ciasto musi mieć odpowiednią konsystencję - gęstego kremu. Ptysie
najlepiej robić szprycą - takie gwiazki.
3. Pieczesz w nagrzanym piekarniku (ok 200 st.) i przez pierwsze 20 - 30
minut nie otwierasz piekarnika. Potem zmniejszasz temperaturę i
dosuszasz na kolor złoty.

powinny wyjść

pozdrawiam
Edytka