pure z ziemniaków i kapusty ?

11. Data: 2006-10-03 12:17:49

Temat: Re: pure z ziemniaków i...
Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

notujaca napisał(a):

> Dzięki wielkie :-) Zwłaszcza zapiekanka z bakłażanem brzmi super, choć to
> już zdecydowanie solidniejsza potrawa niż puree. Muszę wypróbować.

Nie ma za co... To ja czekam na relacje...

12. Data: 2006-10-03 13:53:56

Temat: Re: pure z ziemniaków i kapusty ?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Oct 2006 21:35:39 +0100, "Hanna Burdon"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Toż to colcannon, tradycyjne danie irlandzkie. Ja zawsze robię na dzień
>świętego Patryka. :-)
>
>Hania

a nie bubble and sqeak? Dla mnie colcannon to ziemniaki puree z
porami.........

pierz
K.T. - starannie opakowana

13. Data: 2006-10-03 14:03:15

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:kqq4i21lkhurj5re1d917mg4t6s4phrj3b@4ax.com, Krysia Thompson
wrote:

> a nie bubble and sqeak? Dla mnie colcannon to ziemniaki puree z
> porami.........

Colcannon w wersji podstawowej jest z kapustą, można oczywiście robić z
porami i/lub cebulą.

Bubble and squeak natomiast w wersji tradycyjnej składał się ze
wszystkiego, co zostało z niedzielnego obiadu, czyli można w nim było
znaleźć i kapustę, i marchewkę, i brukselkę, i kawałki mięsa, i co tam
jeszcze do gara wpadło.

Hania
Beauty is in the behind of the beholder. [Pickles]

14. Data: 2006-10-03 22:33:07

Od: "Maciej Muran" <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <s...@o...pl> napisał

> Jeśli pamiętacie, to proszę o info o przyprawach i o tym, jakie kiełbaski
> smażył Makłowicz? Może coś jeszcze tam trzeba dodać ?

Składniki:
10 - kiełbasek pietruszkowo - czosnkowych z białym winem, mogą być
debreczynki lub biała,
1 kg - ziemniaków,
1/2 - główki kapusty włoskiej,
1 - główka czosnku,
1 - łyżka masła,
1/2 - szklanki mleka,
sól, pieprz,
gałka muszkatołowa

Plan:
w garnku obrane i pokrojone ziemniaki należy wstawić do gotowania
dodajemy do nich czosnek obrany z łupinek i solimy całość i gotować,
aż ziemniaki i czosnek będą na wpół miękkie.
kapustę poszatkować po wycięciu głąba i wrzucamy do garnka z
ziemniakami gdy woda się gotuje i wszystko razem gotujemy do miękkości.
na patelni podsmażamy kiełbaski.
mleko lekko gotujemy w rondelku.
po odcedzeniu ziemniaków z kapustą dodajemy do nich masło i solimy,
dodajemy świeżo startą gałkę muszkatołową i pieprz -
świeżo zmielony i wszystko ugniatamy na jednolitą masę w międzyczasie
dodajemy letnie mleko.
wszystko ma być puszyste i przyprawić jeszcze do smaku.
kiełbaski nakładamy na talerz i dodajemy puree.

Źródło: http://kuchnia.mckornik.com/ - znalezione gdzie? W google... ;)

M.

15. Data: 2006-10-04 07:51:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Oct 2006 15:03:15 +0100, "Hanna Burdon"
<b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>wszystkiego, co zostało z niedzielnego obiadu, czyli można w nim było
>znaleźć i kapustę, i marchewkę, i brukselkę, i kawałki mięsa, i co tam

ale mowimy tu op czasach, ktorych ja osobiscie nie pamietam,
hehehehe -> This is another very old dish, used as a way of
finishing up the leftovers from a previous meal. The name comes
from what happens when you cook it apparently. You will need a
big pile of cold, left-over mashed potato, cooked cabbage. In
Victorian times (i.e. Mrs Beeton's 1st edition, 1861), bubble &
squeak was made of cold, cooked beef from the Sunday joint and
cabbage and onion, but rationing probably put an end to all the
meat except the dripping

a co do colcannon, to ja jestem wyraznie z nowoczesnej szkoly z
porami (blanched), albo cebula i szczypiorkiem czyli sklaniam sie
bardziej ku champ :)

pierz
K.T. - starannie opakowana

16. Data: 2006-10-04 15:17:06

Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ania" <s...@o...pl> napisał
>      Składniki:
>      10 - kiełbasek pietruszkowo - czosnkowych z białym winem, mogą być
> debreczynki lub biała,
>      1 kg - ziemniaków,
>      1/2 - główki kapusty włoskiej,
>      1 - główka czosnku,
>      1 - łyżka masła,
>      1/2 - szklanki mleka,
>      sól, pieprz,
>      gałka muszkatołowa

bardzo dziękuję za dokładny przepis - przyda się. Wczoraj zrobiłam to danie w
proporcjach "na oko" i dałam za dużo kapusty w stosunku do ziemniaków - puree
było więc trochę rzadsze niż powinno. Smak jest jak dla mnie fajny - ale chyba
jeszcze dałabym następnym razem jakąś podsmażoną cebulę albo grzyby na końcu do
tego puree. Fajna odmiana dla tradycyjnego pure z ziemniaków.
Pozdrawiam
Ania

MUSZKI
pytanie: smak owocow dzikiej rozy