Re: puszystosc - punkt widzenia

1. Data: 2004-06-03 08:29:03

Temat: Re: puszystosc - punkt widzenia
Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:c9p98q$8o3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Jeśli nie jest OK, więc jeśli jest to stan nienaturalny,
> oczywiście należałoby z tym coś zrobić. Niechlujstwo jest nie
> do wybaczenia. Człowiek otyły to jak człowiek niedomyty.
> Można oczywiście się rozbrajająco uśmiechać i wymyślać
> fajne slogany, że kochanego ciała nigdy za wiele, i tym podobne,
> ale niechlujstwo jest zawsze tylko niechlujstwem.

No widzisz to nie jest taka prosta sprawa , problem otyłości jest znacznie
bardziej złozony , niechlujstwem to jest postawa ludzi odpowiedzialnych za
propagowanie tak zwanego "zdrowego odżywiania" powodują oni uzaleznianie
się ludzi od cukru , a potem kolejne odchudzania dietami niskokalorycznymi
wpędzają prawie wszystkich odchudzaczy w kłopoty z rozregulowaniem
metabolizmu , co po kilku latach huśtawki wagowej sprawia ze tyją już od
patrzenia na jedzenie ;) a ciągle chodzą głodni ;(

Slawek

2. Data: 2004-06-04 07:44:26

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Twoje spostrzeżenia, Cecylio są poczynione z psychologicznego
punktu widzenia.
Uważam, że na zjawisko należy patrzeć z punktu widzenia
zdrowia i natury.
- Czy otyłość jest stanem naturalnym, fizjologicznym,
czy patologicznym z punktu widzenia funkcjonowania
organizmu? - Oto jest pytanie.

Jeśli jest, to OK. Nikogo nie powinno nic obchodzić,
wszelkie krytyczne spojrzenia powinny być
ignorowane z pogardą.

[...]
Może kogoś tym stwierdzeniem uraziłem, ale trudno.
Zdobyłem się na szczerą wypowiedź. :-)
Przepraszam.
Pozdrawiam,
Janusz.

3. Data: 2004-06-04 08:54:37

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metabolizmu , co po kilku latach huśtawki wagowej sprawia ze tyją już od
> patrzenia na jedzenie ;) a ciągle chodzą głodni ;(

Jestem "za" a nawet "przeciw". :-)
Miałbyś rację, ale do wczoraj.
Dziś mechanizmy tycia i chudnięcia są bardzo dobrze poznane.
Niestety, spośród znanych mi osób z nadwagą lub wręcz
chorobliwie otyłych żadna z nich nie przejawia żadnego
zainteresowania schudnięciem. Nie i już. A przecież ten temat
i zdobywanie informacji powinny być obowiązkowe dla takich osób.
Ktoś np. budujący dom musi się orientować w temacie, czytać,
rozpytywać, myśleć na ten temat.
Chcący schudnąć też musi być na bieżąco. Chyba, że nie chce,
a zamiast tego wymyśla jakieś bzdety o "kochanym ciałku ...".
Wiem, co mówię. W zasadzie chudnięciem są zainteresowane
głównie młode dziewczyny, które są już i tak chude jak szparagi. (!)
Jak na ironię.
Janusz.

4. Data: 2004-06-04 09:02:48

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem "za" a nawet "przeciw". :-)
> Miałbyś rację, ale do wczoraj.
> Dziś mechanizmy tycia i chudnięcia są bardzo dobrze poznane.

musisz też wziąć pod uwagę aspekt psychiczny i uzaleznienie od cukru ,
można wiedzieć co trzeba robić ale nie chcieć tego zrobić czasem ta
niechęć jest poza swiadomościa , a jak wiadomo najłatwiej jest oszukać
samego siebie

> [...]
> zainteresowania schudnięciem. Nie i już. A przecież ten temat
> i zdobywanie informacji powinny być obowiązkowe dla takich osób.

tak jak w kazdym uzaleznieniu tylko nieliczni chcą z nim zerwać swiadomie
, większość musi odbić się od dna :(

> W zasadzie chudnięciem są zainteresowane
> głównie młode dziewczyny, które są już i tak chude jak szparagi. (!)
> Jak na ironię.

no właśnie ironia ?? czy złe postrzeganie siebie w związku ze złym
odzywieniem ??

Slawek

5. Data: 2004-06-04 09:09:10

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości:
> [...]

> , większość musi odbić się od dna :(

> no właśnie ironia ?? czy złe postrzeganie siebie w związku ze złym

No, a z tymi wypowiedziami muszę się w pełni zgodzić.
Pozdrawiam,
Janusz.

6. Data: 2004-06-04 10:39:02

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr wrote:

> Jeśli nie jest OK, więc jeśli jest to stan nienaturalny,
> oczywiście należałoby z tym coś zrobić. Niechlujstwo jest nie
> do wybaczenia. Człowiek otyły to jak człowiek niedomyty.

Terefere. Co Ci przeszkadza czyjaś otyłość?
Rozumiem, że jeżeli ktoś jest niedomyty, brzydko pachnie
to może przeszkadzać ale jeśli jest tylko brudny na czole
bo się umazał to chyba nie robi nikomu krzywdy?

> Można oczywiście się rozbrajająco uśmiechać i wymyślać
> fajne slogany, że kochanego ciała nigdy za wiele, i tym podobne,
> ale niechlujstwo jest zawsze tylko niechlujstwem.

Tylko. A jak ktoś jest za chudy to też jest niechlujstwo czy już nie?
Bardzo jestem ciekawy.

> Może kogoś tym stwierdzeniem uraziłem, ale trudno.
> Zdobyłem się na szczerą wypowiedź. :-)

No dobrze że się zdobyłeś to Ci się chwali a teraz czas na
zweryfikowanie swoich poglądów :)

pozdrawiam Chaciur

7. Data: 2004-06-04 11:45:49

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli nie jest OK, więc jeśli jest to stan nienaturalny,
> oczywiście należałoby z tym coś zrobić. Niechlujstwo jest nie
> do wybaczenia.

a jesli ktos utyl z powodu zaburzen hormonalnych i katujac sie miesiacami
udalo mu sie zatrzymac to tycie?? to tez jest niechlujny?

pzdr
marta

8. Data: 2004-06-08 06:36:18

Temat: Puszystość - mój punkt widzenia.
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Terefere. Co Ci przeszkadza czyjaś otyłość?
> Rozumiem, że jeżeli ktoś jest niedomyty, brzydko pachnie
> to może przeszkadzać ale jeśli jest tylko brudny na czole
> bo się umazał to chyba nie robi nikomu krzywdy?

Nie dyskutujemy o pewnej pani "która się umazała", ale o zjawisku,
które dzieje się w populacjach na naszych oczach. Społeczeństwa
tyją w zastraszającym tempie. Jeżeli na tle tego zjawiska "jakaś
pani" właśnie zaczyna wymyślać cuda, opowiadać bzdury,
wmawiać mi, że jest taka, bo zawsze chciała taka być, marzyła
o tym od dziecka :-) to wybacz ... śmiechu to jest warte.

Z ostatniej chwili.
W niedzielę spotykam w ogródku piwnym znajomą w towarzystwie
dwóch innych kobiet hehe właśnie "takich". Próbuję nawiązywać
rozmowę o sposobie żywienia, operuję własnym przykładem, itd.
Pani otyła: "tak się żywić?? to trzeba mieć bardzo silną wolę,
ja bym tak nie mogła, ja bym nie wytrzymała" kc.
I te słowa "ja bym nie wytrzymała" są tym "niechlujstwem" o którym
poprzednio napisałem.
"Widzę, że dupa ścieka mi fałdami tłuszczu
poza obręb krzesła aż do ziemi, ale nic to, te ciastunieczka zjem
także bo są takie smaczniusie, i ten kawałek placka, który
tak się do mnie uśmiechusia, i wypiję tego soczusia, taki
smaczniusi" - ohyda. Tacy ludzie budzą we mnie odrazę, nie ich
otyłość ale sposób podejścia do uzależnienia od smaku i cukru.
Moja żona czasami mawia: "sex? - trzeba się powstrzymywać,
nie jesteśmy zwierzętami".
Więc ja powiem tak: "smaczniusie jedzonko? - trzeba
się powstrzymywać, nie jesteśmy zwierzętami". hehe
Zresztą żeby było jasne, każde uzależnienie jest dla mnie
czymś źle spostrzeganym przeze mnie. Palenie też.

Janusz.

9. Data: 2004-06-08 06:48:42

Temat: Puszystosc - mój punkt widzenia.
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jesli ktos utyl z powodu zaburzen hormonalnych i katujac sie miesiacami
> udalo mu sie zatrzymac to tycie?? to tez jest niechlujny?
> pzdr
> marta

Marto, zwalanie na hormony jest podstawowym sposobem
na usprawiedliwianie się osoby otyłej.
Być może że są również takie przypadki, gdzie zaburzenia
albo podawanie hormonów z zewnątrz niweczą trudy utrzymania
"normalnej" sylwetki. Ale te przypadki są nie tak znowu częste.
Moja koleżanka jadąc ze mną na wycieczkę do Hiszpanii
zabrała ze sobą (jedna doba żywienia się) torby podróżne
z jedzeniem. Były tam pieczone kurczaki, kabanosy, ciasta,
konserwy mięsne własnej roboty (słoiki), zresztą
nie napiszę ile i czego jeszcze zabrała. Jest osobą ok. 150 kg
wagi. Stale mówi o hormonach. A ja widzę te 50 kg jedzenia,
i nie ma wybacz. Hormony? Bardzo śmieszne ...

Janusz.

10. Data: 2004-06-08 06:56:52

Temat: Re: Puszystość - mój punkt widzenia.
Od: "emati" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> Zresztą żeby było jasne, każde uzależnienie jest dla mnie
> czymś źle spostrzeganym przeze mnie. Palenie też.
>
> Janusz.

Swoją drogą, ciekawostka: czy palenie ma wpływ na tycie lub odchudzanie?
-emati

piwo
Licznik kalorii do sprawdzenia
Czy mój organizm jest inny?