pyszna pizza - przepis daję ;-)

1. Data: 2005-01-28 13:06:26

Temat: pyszna pizza - przepis daję ;-)
Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Wlaśnie zeżarłam pizzę i doszłam do wniosku że się z Wami podzielę moim
ukochanym
przepisem- jest łatwa, smaczna i ZAWSZE!! wychodzi dobra!

1 jajko
2 dkg drozdzy
szklanka maki
1/2 szkl mleka
lyzka oleju
szczypta cukru

do cieplego mleka wrzucic drozdze (tylko nie gorace, żeby nie zabić ;-) ),
szczypte cukru i maki.
odstawic na pare minut.
dorzucic make i jajko i wyrobic- ja wrzucam do miksera i odstawiam do
wyrosniecia, a ono juz samo
sie ladnie łączy ;-)
potem dodac lyzke oleju, zamieszac porzadnie i wylać na blache- rozciagnac
trzeba lekko ;-).
a teraz wrzucasz co chcesz- ja zwykle w kolejnosci klade:
koncentrat-rozmazuje, taki troche rozwodniony wodą ;-)
przyprawa do pizzy albo pojedynczo przyprawy jakie sie chce
troche sera startego (nie za duzo, tak naprawde "troche" ;-) )
wedlinka ( kielbasa, szynka,salami )
papryka, cebula, ew. pieczarki...
no i znowu troche sera startego..

forme smaruje margaryna i wysypuje bukla- jeszcze mi sie nie przypalila.

acha, i ja zawsze robie 1 pizze z podwojnego przepisu, to wtedy jest na taka
duza blache- 25x37 cm
(wlasnie zmierzylam ;-) )

--
pozdr
morepig

1. Data: 2005-01-28 13:59:43

Temat: Re: pyszna pizza - przepis daję ;-)
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlaśnie zeżarłam pizzę i doszłam do wniosku że się z Wami podzielę moim
> ukochanym
> przepisem- jest łatwa, smaczna i ZAWSZE!! wychodzi dobra!

wydrukowałam i bedę robić :-)))
pozdrawiam pizzowo i weekendowo - Jini.

1. Data: 2005-01-28 14:07:20

Od: "LuCK" <l...@g...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morepig" <m...@s...com> napisał w wiadomości
> a teraz wrzucasz co chcesz- ja zwykle w kolejnosci klade:
> koncentrat-rozmazuje, taki troche rozwodniony wodą ;-)

Do pizzy polecam sosik pomysłu kumpla, sosik "na winie"
Składniki dajemy takie jakie się nawiną stąd nazwa :)

Stałe składniki to koncentrat pomidorowy + keczup, musztarda i majonez.
Dalej dajemy przyprawy - jakie kto lubi, albo jakie się w szafca znajdą, ale
koniecznie oregano! a reszta to wedle uznania :)
Aha, i olej jeszcze do całej mieszaniny!

Wymieszać dobrze, i spróbować - to ma być dobre, ma wam smakować :)
Wtedy plask na przypieczone ciasto, rozsmarować, obłożyć czym-sie-da i znowu
do pieca.

--
Pozdrawiam, Łukasz
www.twk.prv.pl

1. Data: 2005-01-28 16:01:09

Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 jajko
> 2 dkg drozdzy
> szklanka maki
> 1/2 szkl mleka
> lyzka oleju
> szczypta cukru

taka cos mala ilosc drozdzy :) ale ja sie tam moze nie znam bo ja to robie
taka z 0.5kg maki na blache 50cm na 50 cm :>

> potem dodac lyzke oleju, zamieszac porzadnie i wylać na blache- rozciagnac
> trzeba lekko ;-).

OLIWY OLIWY !!!

> a teraz wrzucasz co chcesz- ja zwykle w kolejnosci klade:
> koncentrat-rozmazuje, taki troche rozwodniony wodą ;-)

bleh ... koncentrat ??? wg mnie to lepszy jest ketchup ... ew sos pomidorowy
ale nigdy nie koncentrat pomidorkowy ... :>

> wedlinka ( kielbasa, szynka,salami )

to proponowalbym lekko przesmazyc bez tluszczu na patelni (kielbasa i
salami) szynki nie lubie na pizzie

> forme smaruje margaryna i wysypuje bukla- jeszcze mi sie nie przypalila.

ale powiedz mi czemu margaryna ?? wg mnie lepsze jest maselko albo co
ostatnio robie oliwa z oliwek plus bulka lub maka wlasnie ...

> acha, i ja zawsze robie 1 pizze z podwojnego przepisu, to wtedy jest na
taka
> duza blache- 25x37 cm
> (wlasnie zmierzylam ;-) )

ja i tak bede robic po mojemu :) czyli prawie tak samo jak Ty tylko dodaje
do ciasta galke muszkatalowa, a czasami zabek czosnku
dodatkowo najpierw pieke (tak mozna powiedziec wstepnie) ciasto smarujac
przed pieczeniem sosem tluszczowym (lyzka maselka lyzka oliwy z oliwek i
lyzka oleju slonecznikowej plusa masa roznych przypraw jakie tam lubie)-
pamietac trzeba ze robie ja na gigantycznej blasze, a dopiero potem smaruje
to ketchupem/sosem pomidorowym i klade dodatki ...
Z mojego przepisu wychodzi taka pizza gruba na okolo 4-8cm :>

pozdrawiam Flashi

1. Data: 2005-01-28 20:20:34

Od: "morepig" <m...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

> taka cos mala ilosc drozdzy :) ale ja sie tam moze nie znam bo ja to robie
> taka z 0.5kg maki na blache 50cm na 50 cm :>

ale pieknie rosnie ;-)
znaczy sioe na 3 cm, ale nie kazdy lubi baaardzo grube ciasto ;-)

> OLIWY OLIWY !!!

wszystko jedno ;-P

> bleh ... koncentrat ??? wg mnie to lepszy jest ketchup ... ew sos
> pomidorowy
> ale nigdy nie koncentrat pomidorkowy ... :>

ja najbardziej lubie pol na pol sos pomidorowy z koncentratem wlasnie,
nienawidze ketchupu ;-)

> to proponowalbym lekko przesmazyc bez tluszczu na patelni (kielbasa i
> salami) szynki nie lubie na pizzie

czasem tez tak robie, a czasem klade na sam wirzch i jest takie pyszne i
chrupiace (salami)
za szynka tez nie przepadam, ale jak nie ma nic innego...

> ale powiedz mi czemu margaryna ?? wg mnie lepsze jest maselko albo co
> ostatnio robie oliwa z oliwek plus bulka lub maka wlasnie ...

margaryna- bo jest najlatwiej ;-P bo jest miekka. oliwa/olejem nie lubie,
jakos zawsze potem za duzo bulki albo maki sie przylepia i wogole...

> [...]
> to ketchupem/sosem pomidorowym i klade dodatki ...
> Z mojego przepisu wychodzi taka pizza gruba na okolo 4-8cm :>

ja przewaznie robie z 10 dkg drozdzy a reszte razy 4 i wtedy mam na dwie te
blachy ;-)
a co do grubosci ciasta- ja nie lubie jak jest za grube ;-)
ale mozesz podac swoje proporcje, nie zaszkodzi jak raz sprobuje czegos
nowego ;-)
(no chiba ze to top sikret ;-) )

1. Data: 2005-01-29 04:58:42

Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszystko jedno ;-P

oj nie wszystko jedno nie wszystko jedno ... a jak juz oliwy niema to
napewno nie zwykly olej ... tylko jakis slonecznikowy :)

> ja najbardziej lubie pol na pol sos pomidorowy z koncentratem wlasnie,
> nienawidze ketchupu ;-)

a ja koncentratu pomidorowego :P

> czasem tez tak robie, a czasem klade na sam wirzch i jest takie pyszne i
> chrupiace (salami)

to prawda :) ale ja nie zostawiam nic przypadkowi i schrupiam te salami i
kielbase wczesniej

> za szynka tez nie przepadam, ale jak nie ma nic innego...

to nie daje wedliny :) tylko same grzyby

> margaryna- bo jest najlatwiej ;-P bo jest miekka. oliwa/olejem nie lubie,
> jakos zawsze potem za duzo bulki albo maki sie przylepia i wogole...

jak uzywam oleju to czesto nawet maki nie daje na spod ... ciasto i tak sie
nie przyklei do blachy ...

> ja przewaznie robie z 10 dkg drozdzy a reszte razy 4 i wtedy mam na dwie
te
> blachy ;-)
> a co do grubosci ciasta- ja nie lubie jak jest za grube ;-)

hehehe

> ale mozesz podac swoje proporcje, nie zaszkodzi jak raz sprobuje czegos
> nowego ;-)
> (no chiba ze to top sikret ;-) )

40 dkg maki
drozdze (moze byc mala kosteczka)cukier, lyzka maki rozmacam je i do
cieplego ...
potem 2 jajka (albo jedno)
dodatki smakowe robie tak: rozne ziola typu oregano i bazylia, galka
muszkatalowa, plus sol zalewam lyzka masla 2 lyzki oliwy 2 lyzki oleju
slonecznikowego i wstawiam do mikrofali na 10 sek aby sie rozpuscilo maselko
i smaczek przeszedl do tluszczu (aktualnie bez mikrofali to na gazie lekko
podgrzewam). Dodatkowo do tego czasami dorzucam przecisniety zabek czosnku.

Z maki i drozdzy jajek wyrabiam ciasto. Jak sie ladnie polaczy to wlewal
tluszcze i wyrabiam coby sie stalo jednolite ... opruszam maka i odstawiam
do wyrosniecia (tak na oko robi sie 6-8 l masy :)
potem to jeszcze raz wyrabiam na szybko i rozciagam na blasze.

pieke najpierw smarujac tylko oliwa z oliwek(moze byc z dodatkami smakowymi
w postaci ziol).
Potem wyciagam obkladam wsiem prawie jak Ty (nie daje sera na dol jako
pierwsza warstwe) i spowrotem do pieca aby serek sie ladnie rozpuscil ...
Tylko raz mi nie chciala wyjsc :P cos sie zakalec zrobil... ale moze to
przez to ze za duzo dodatkow na poczatek dalem zamiast najpierw przepiec
ciasto ...

--
pozdr Flashi

1. Data: 2005-01-30 13:00:26

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

> [...]
> moim ukochanym
> przepisem- jest łatwa, smaczna i ZAWSZE!! wychodzi dobra!

Hm.... Wydaje mi się że z tym jajem o mlekiem to takie bułowate musi
wychodzić.
Mój przepis, z którego zawsze wychodzi dobra pizza jest taki:

Ciasto na pizzę

1/2 kg mąki
1 duża szczypta cukru
3 szczypty soli
3 - 4 łyżki oleju
1 szklanka wody
3 dag drożdży

Wodę rozmieszać z drożdżami, cukrem i 2 - 3 łyżkami mąki, odstawić w
ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Resztę mąki przesiać, dodać wyrośnięte
drożdże, sól i olej. Wyrobić ciasto,odstawić do wyrośnięcia.
Rozwałkować na cienkie placki, posmarować olejem, ułożyć składniki
pizzy, piec ok. 20 minut.

A co do dodatków to co kto lubi.

Ania

1. Data: 2005-01-30 17:27:01

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak miało być:

1. Data: 2005-01-31 10:58:01

Od: "ANIA MI" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-02-01 07:23:00

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlaśnie zeżarłam pizzę i doszłam do wniosku że się z Wami podzielę moim
> ukochanym
> przepisem- jest łatwa, smaczna i ZAWSZE!! wychodzi dobra!

wyszła super! też zrobiłam z podwójnego przepisu na dużą blachę :-)

Pozdrawiam serdecznie!

Jini - anioł kobieta ;-)

Kenwood Chef szukam gdzie części???
Piekarnik z mikrofalą