pytania

1. Data: 2002-11-19 08:06:50

Temat: pytania
Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam 2 pytania do wszystkich i wyznawcow MM i DO i Wege.

Jakie jest wasze zdanie na temat ilosci wypijanej wody mineralnej w ciagu
dnia?
Pije ostatnio bardzo duzo, do toalety chodze z tego powodu bardzo czesto.
I tak sie zastanawiam czy ta woda nie wyplukuje mi czegos tam w nerkach?
Czy mozna ja pic tak bez ograniczen?

Drugie pytanie.
Jakie jest wasze zdanie na temat jedzenia ryb (znam poglad MM chodzi mi o
inne diety)
mozna jesc kazdego dnia? czy beda jakies skutki uboczne?
gdybym zalozmy jadla kazdego dnia 1 wedzana rybe np. na kolacje
Czy trzeba cos uzupelniac? Jakies witaminy?

Licze na wasza pomoc.

Pozdrawiam wszystkich grupowiczow
Saman_tha

2. Data: 2002-11-19 08:11:11

Temat: Re: pytania
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saman_tha" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> I tak sie zastanawiam czy ta woda nie wyplukuje mi czegos tam w nerkach?

Nie. Zmuszasz tym swoj organizm do zwiekszonego wysilku zwiazanego z
filtracja i produkcja moczu. Jak nerki nie nadaza, to prawdopodobnie
zaczniesz tracic mineraly i inne zwiazki zazwyczaj tam wychwytywane. W tej
chwili nie mam odpowiedniej literatury pod reka, ale istnieja okreslone
negatywne skutki przyjmowania zbyt duzych ilosci plynow, obserwowane u ludzi
pracujacych bardzo ciezko w warunkach goracego mikroklimatu, gdzie produkcja
i parowanie potu moze osiagnac wielkosc powyzej 1 litra na godzine.

Pozdro,
Cooler

3. Data: 2002-11-19 08:27:35

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I tak sie zastanawiam czy ta woda nie wyplukuje mi czegos tam w nerkach?

Ostatnio czytalem w ktoryms z serwisow naukowych o manii picia wody (PAP
albo Wyborcza)
otoz sczegolnie USA opanowala mania picia minimum 2 litrow wody dziennie.
Skad to sie wzielo:
jakis zespol badaczy dosc dawno opublikowal ze na jedna sporzywana kalorie
organizm potrzebuje grama wody
no i sobie wszyscy wyliczyli 2000 kalori = 2l wody
nie doczytali jednak ze w nastepnym akapicie byla uwaga ze wiekszosc tej
wody jest juz w tym pozywieniu!

ineczej moglo by sie wydawac dziwne ze ewolucja spowodowala u nas tak
potezny deficyt plynow.
a wszyscy plucza ten organizm i plucza...

ot czytajcie uwaznie teksty ;-)

musta

4. Data: 2002-11-19 09:29:26

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Saman_tha" <s...@p...fm> wrote in

> Jakie jest wasze zdanie na temat ilosci wypijanej wody mineralnej
> w ciagu dnia?

Mineralna gazowana, czy nie? Wysokozmineralizowana, czy nisko?
Gazowana jest podobno niezdrowa (czasem piję, bo mam smak na nią, ale
zwykle niegazowaną). Z kolei wysokozmineralizowana - o ile nie
uprawiasz sportu - nie ma sensu, bo obciąża nerki.

> Pije ostatnio bardzo duzo, do toalety chodze z tego powodu bardzo
> czesto.

Niedobrze. Po co tyle pić? Zależy jak kto je (ile wody w
jedzeniu), ale generalnie 3-4 szklanki płynów (nie mówię o upałach i
sportowcach) dziennie powinny starczyć. Zacznij pić, gdy chce Ci się
pić. Jeden dzień możesz nic nie pić, nie odwodnisz się (nie latem i nie
przy sporcie).

> I tak sie zastanawiam czy ta woda nie wyplukuje mi czegos
> tam w nerkach?

Raczej osadza, zwł. wysokozmineralizowana.

> Czy mozna ja pic tak bez ograniczen?

Można, zakazu nie ma. ;-) Ale nie polecam - drożej, kłopot z
bieganiem do toalety, nic pożytecznego w zamian (chyba, że latem, albo
spotrowiec - sorry, że tak podkreślam, ale wtedy picie dużej ilości
wody jest nie tylko uzasadnione, ale wręcz konieczne).

> Drugie pytanie.
> Jakie jest wasze zdanie na temat jedzenia ryb (znam poglad MM
> chodzi mi o inne diety)

Ryba to mięso (jeśli masz inną teorię na temat mięśni ryby to
słucham z uwagą) i tylko KK zaleca to 'nie mięso' w piątki. Znaczy się
wegetarianie ryb nie jedzą.
Jedzą je natomiast tzw. semi-wegetarianie, tzn. osoby jedzące
rośliny, jajka, mleko i przetwory, ryby, drób (znalazłem na jakiejś
stronce, że drób też). Poza nazwą nic wspólnego z wege to nie ma. BTW
MM idealnie pasuje do schematu semi-wege.

> gdybym zalozmy jadla kazdego dnia 1 wedzana rybe np. na kolacje

<odkładam wegetarianizm na bok, żeby nie 'nawracać'>

Wędzonej nie polecam, dym ma składniki rakotwórcze. Generalnie
przeciwskazań dla samych ryb (w stosunku do zwykłego mięsa) nie widzę -
może większa koncentracja metali ciężkich, ale to chyba nie u nas w
kraju (nie w takim stopniu)...
A nie lepiej przemieszać rybę z kurczakiem, sałatką serowo-
warzywną, chudym mięsem itp. co drugi dzień? Chyba zgodne z MM... Czy
Ty to tak dla smaku?

<wegetarianizm powraca>

A w ogóle to po co mięso/ryba? Kurczaki i mięso mają hormony, są
faszerowane konserwantmi i 'polepszaczami'. Nie lepiej odstawić?

> Czy trzeba cos uzupelniac? Jakies witaminy?

Ech, nie rozumiem diety dla przeciętnego człowkieka (niećwiczący)
zakładającej łykanie pastylek. Weź kup sobie owoce, zrób sałatkę
owocową...

--
/**** Nachyl się nad wanną, wskocz do niej po szyję ****\
***** Wszyscy umarliście - ja jedyny żyję *****

5. Data: 2002-11-19 10:16:23

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ot czytajcie uwaznie teksty ;-)

nie czytalam tego artykulu a woode pije jak mi sie chce palic (zamiast
orzeszkow, czekolady, i innych pestek) ccoby nie przytytyc oczywisice :)

Dzieki za odpowiedz Cooler i Musta.

Mam jednak niedosyt....
pisezcie ze nnie mozna.. ale dlaczego?
Jakie sa skutki uboczne?
O to pytalam
No i przypominam sie z rybka :)

Saman-tha

6. Data: 2002-11-19 11:25:02

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I tak sie zastanawiam czy ta woda nie wyplukuje mi czegos tam w nerkach?

Nie można pić bez ograniczeń, ale też nie sposób nie pić, jeśli pić się
chce.
Wiele zależy od tego CO się pije.
Wysoko zmineralizowana woda sprawia, że organizm próbuje pozbyć się tych
nadmiarów minerałów. A może to zrobić tylko w jeden sposób - odprowadzając
je wraz z dużą ilością wody przez nerki, słowem nerki mają dużo pracy, a
organizm szybko traci wodę, którą mu dostarczyłaś. I znowu chcesz pić,
powtarzasz jednak ten sam błąd - pijesz znów wodę mineralną...
Spróbuj zrobić doświadczenie: przez tydzień nie pij mineralnej, tylko
przegotowaną wodę z kranu.

Dokładnie tak samo jest z jedzeniem.

> [...]
> gdybym zalozmy jadla kazdego dnia 1 wedzana rybe np. na kolacje
> Czy trzeba cos uzupelniac? Jakies witaminy?

Na DO kryterium jest jedno - ilość i jakość białka w dziennym bilansie.
Ja lubię co jakiś czas (co 7-10 dni) zjeść pół wędzonej makreli, lub śledzie
w śmietanie, czy sardynki itp.
Na DO nie ma potrzeby niczego uzupełniać, wszystko jest w optymalnych
ilościach w naturalnym pożywieniu zalecanym w diecie opty. Kierujemy się
smakiem, ochotą, byleby nie było to chude, beztłuszczowe.

Pozdrawiam
Krystyna

7. Data: 2002-11-19 11:36:55

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie czytalam tego artykulu a woode pije jak mi sie chce palic (zamiast
> orzeszkow, czekolady, i innych pestek) ccoby nie przytytyc oczywisice :)

> [...]

Obciazasz uklad krazenia i nerki, narazasz sie na rozcienczenie elektrolitow
i ich utrate z moczem. A moze powinnas zrobic badania krwi? Organizm moze
tak sygnalizowac zbyt wysokie stezenie np. sodu. Nadmierne pragnienie to
jeden z objawow cukrzycy. W sumie to nie napisalas, czy pijesz ja zmuszajac
sie, czy raczej to organizm zmusza Cie do jej picia :)

> No i przypominam sie z rybka :)

A co ja Ci o rybce napisze, skoro jako wege nie jadam? :)))

Pozdro,
Cooler

8. Data: 2002-11-19 11:40:34

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ard73k$p6s$1@news.onet.pl...

> Na DO nie ma potrzeby niczego uzupełniać, wszystko jest w optymalnych
> ilościach w naturalnym pożywieniu zalecanym w diecie opty.

Powiedz to tym opty, ktorzy musza suplementowac magnez.

9. Data: 2002-11-19 13:36:54

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ard814$5la$1@news.gazeta.pl...
> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ard73k$p6s$1@news.onet.pl...

> Powiedz to tym opty, ktorzy musza suplementowac magnez.

Muszą, nie muszą... oni są zwykle na etapie zdrowienia, chcieliby go
przyspieszyć, ja to rozmumiem, czasem cierpliwości brak. Najłatwiej iść na
skróty, ale wtedy i reakcje organizmu na te koncentraty mikro i
makroelementów są trochę inne, niż przy trzymaniu się tylko samego
naturalnego jedzenia. Nie jesteśmy przecież
w stanie określić ile, czego i kiedy organizm obiektywnie potrzebuje.
Przypadkowe "dogadzanie" suplementami może wywoływać właśnie nadmiary i
uaktywniać coraz bardziej usuwanie ich z organizmu, a to też wymaga wysiłku
i energii ze strony organizmu. A jeśli tego brakuje - mogą one odkładać się
tam, gdzie nie trzeba i zaśmiecać niepotrzebnie organizm.

Krystyna

10. Data: 2002-11-19 14:09:24

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ardf0t$jlj$1@news.onet.pl...

> [...]
> skróty, ale wtedy i reakcje organizmu na te koncentraty mikro i
> makroelementów są trochę inne, niż przy trzymaniu się tylko samego

Reakcje sa takie, ze ci ludzie odczuwaja dokuczliwe bole, czasem
uniemozliwiajace im normalne poruszanie sie, jesli stosuja jedynie to
"naturalne jedzenie", bez dodatkowej suplementacji. Jak to niektorzy ladnie
sobie potrafia wszystko wytlumaczyc, zupelnie jak z tymi bolami
reumatycznymi.

> Nie jesteśmy przecież
> w stanie określić ile, czego i kiedy organizm obiektywnie potrzebuje.

Wiec po co to cale gadanie o diecie optymalnej?

> Przypadkowe "dogadzanie" suplementami może wywoływać właśnie nadmiary i
> uaktywniać coraz bardziej usuwanie ich z organizmu

Widze, ze madrosc zyciowa czerpiesz z dowcipow takich jak ten o pijaku, co
to im wiecej pije, tym mniej pije...

kwas jablkowy
W Ameryce chwalą dietę Atkinsa
LEGAL CABLE DESCRAMBLER mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmmmmmmmmmmm
Police Forensic & Evidence Elimination programs jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjujjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjjjj 5597 [690/2]
paznokcie w paski - czego brak?