Re: pytanie?

Data: 2000-06-19 09:02:46
Temat: Re: pytanie?
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka)

Czesc. nie wiem, gdzie konkretnie mozesz kupic drzewka w okolicy
Poznania, ale co do doboru odmian moge sie wyrazic. oczywiscie to bedzie
moj prywatny wybor :-)). czytalam, ze najlepiej posadzic czeresnie jak
najwczesniejsza. podobno wczesne odmiany nie robaczywieja. zdaje sie ze
Van jest taka odmiana. co do sliwki wegierki to radze Wegierke Wczesna.
nie polecam natomiast powszechnie teraz lansowanych Cacanskich, bo one
sa bardzo cieplolubne i w polskich warunkach gromadza malo cukrow. stad
tyle na bazarach malo slodkich sliwek...innymi slowy udaja sie dobrze w
cieple i dluuugie lata. gruszka...mieszkasz w cieplej okolicy, moze byc
Bonkreta Williamsa, klapsa (Faworytka) , i na wszelki wypadek
Konferencja. wszystkie smaczne. jablonie...tu juz bede bardzo
subiektywna i namawiam na papierowke (Oliwka Zolta). to klimat tego co
juz odchodzi, starej polskiej wsi tak pogardzanej przez niejakiego
Jaro...co do moreli, nie ma zbyt wielkiego wybory, moze byc Early
Orange, Wczesna z Morden, Somo, ta ostatnia odporna ale ma dosc male
owoce. posadz tez brzoskwinie, sa polskie odmiany, Inka i Iskra, dosc
odporne, choc moze owoce nie najwieksze. ale smaczne, mam, to wiem.
pozdrawiam i zycze udanych zbiorow
Dorota