pytanie hydrauliczne (podlacz. pralki)

1. Data: 2004-06-03 20:38:19

Temat: pytanie hydrauliczne (podlacz. pralki)
Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze polaczyc dwa elementy metalowe w instalacji wodnej. Za zaworem mam
koncowke z gwintem wewnetrznym pol cala, a do niego chce podlaczyc
przejsciowke (kawaleczek rurki z dwoma gwintami zewnetrznymi - z jednej
strony polcalowy, z drugiej trzyczwartowy).

Czy wystarczy, ze uzyje do uszczelnienia tasmy teflonowej, czy konieczna
jest tez pasta uszczelniajaca?

Dalej bedzie waz doprowadzajacy wode do pralki, ale on ma uszczelke, wiec
nie powinno byc problemu.

Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalam :-)

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-06-03 22:08:17

Temat: Re: pytanie hydrauliczne (podlacz. pralki)
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.06.2004 22:38, Użytkownik Julita napisał:
> [...] w instalacji wodnej.

> kawaleczek rurki z dwoma gwintami zewnetrznymi - z jednej
> strony polcalowy, z drugiej trzyczwartowy).
Ten element to nypel.

> Czy wystarczy, ze uzyje do uszczelnienia tasmy teflonowej, czy konieczna
> jest tez pasta uszczelniajaca?
Użyj tylko taśmy teflonowej - nawiń ok. 10-15 zwojów. Pamiętaj, że takie
uszczelnienie nie dopuszcza tego, że coś "cofniesz" bo zacznie cieknąć -
tzn. dokręcić i nie ruszać.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...prv.pl

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-04 08:10:27

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rekomendowal bym zamiast nypla zawor katowy do pralki z filtrem (jak to
powiesz w sklepie beda wiedzieli)

koszt to tylko 5-7 zl a moze byc wielki pozytek w wypadku uszkodzenia weza

1. Data: 2004-06-04 09:20:40

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rekomendowal bym zamiast nypla zawor katowy do pralki z filtrem (jak to
> powiesz w sklepie beda wiedzieli)
>
> koszt to tylko 5-7 zl a moze byc wielki pozytek w wypadku uszkodzenia weza

Zgadzam się w całej rozciągłości

Jacek

1. Data: 2004-06-04 16:03:05

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.06.2004 11:20, Użytkownik Agent 0700 napisał:
> [...]

Tylko, że Julita napisała "Za zaworem mam
koncowke z gwintem wewnetrznym pol cala,..."

W takiej sytuacji nypel zdaje się wystarczający.

Pozdrawiam :-)

1. Data: 2004-06-05 08:24:42

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko, że Julita napisała "Za zaworem mam
> koncowke z gwintem wewnetrznym pol cala,..."
>
> W takiej sytuacji nypel zdaje się wystarczający.

A na wejsciu weza doprowadzajacego wode do pralki jest filtr.

Szczerze mowiac, to planowalam uzyc mimosrod (wyglada jak zwichrowany nypel
redukcyjny 3/4 na 1/2), taki co sa w kompletach z armatura, zostalo mi pare,
ale jednak kupilam normalny nypel redukcyjny (i kolanko na wszelki wypadek,
gdyby w bok bylo latwiej podejsc).

Przy okazji sie wyzale na OBI, nie dosc ze drogo (np. nyple po 6-7 zl, a
kolanko 3/4 cala prawie 17 zl), to jeszcze oczywiscie nie bylo chromowanych
kolanek z gw. zewn. 1/2 cala. Wszytko inne bylo w duzych ilosciach, a tu
sobie pusty wieszaczek byl. Porzadny sklep by sobie na cos takiego nigdy nie
pozwolil! Tylko dlaczego porzadne sklepy zamykaja o 17-tej :-(

Bardzo dziekuje za rady co do teflony, dzis zamierzam wreszcie podlaczyc te
pralke.

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-06-16 09:22:50

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:40bfa11a$1@news.vogel.pl...
> [...] Użyj tylko taśmy teflonowej - nawiń ok. 10-15 zwojów.[...]

...we właściwym kierunku :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-06-16 10:40:57

Od: AS <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użyj tylko taśmy teflonowej - nawiń ok. 10-15 zwojów. Pamiętaj, że takie
> uszczelnienie nie dopuszcza tego, że coś "cofniesz" bo zacznie cieknąć -
> tzn. dokręcić i nie ruszać.
Zwojow spokojnie wystarczy z 5 tylko trzeba gwint odpowiednio gleboko
wkrecic bo zazwyczaj jest on stozkowy reszta jw
Pozdr.
Andrzej

1. Data: 2004-06-17 19:41:52

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Zwojow spokojnie wystarczy z 5 tylko trzeba gwint odpowiednio gleboko
>wkrecic bo zazwyczaj jest on stozkowy reszta jw

No coz, jednak sie pocilo. Pozyczylam paste (nie bede do jednego gwintu
calej tuby kupowac) i jest OK. Poza tym sami rozumiecie, to u mamy, nie
moglam sobie pozwolic na ryzyko ciekniecia,
bo wstyd :-)
Pozdrawiam
Julita

Wybór pralki.