pytanie o araucarie

11. Data: 2005-12-13 20:10:15

Temat: Re: pytanie o araucarie
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:dnn5m9$3se$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Na 100 % araukarie, a nie kuningamie? to pytanie do wszystkich, rośliny są
> podobne:)

No nie Basiu, różnią się i to zdecydowanie :-). Jedną miałam, drugą mam już
2 rok.

Z pozdrowieniami, Maria

12. Data: 2005-12-13 20:33:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dnn9sr$55t$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> No nie Basiu, różnią się i to zdecydowanie :-). Jedną miałam, drugą mam
już
> 2 rok.

Na jedno wpadłszy można się pokłuć i z drugim to samo, gdzież różnica? ;)

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2005-12-13 20:55:32

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> już
>
> Na jedno wpadłszy można się pokłuć i z drugim to samo, gdzież różnica? ;)

Pokłuć można się i czym innym ;-). Jedna ma igły kłujące, ale długie
bardziej miękkie, a druga krótkie, ostre, szeroki i sztywne. Takie się nie
ugną pod niczym :-). Ponadto kuningamia jest w soczystej zieleni
(przynajmniej młode przyrosty) a araukaria taka brunatnozielona.

Z pozdrowieniami, Maria

14. Data: 2005-12-13 22:15:58

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Pokłuć można się i czym innym ;-). Jedna ma igły kłujące, ale długie
> bardziej miękkie, a druga krótkie, ostre, szeroki i sztywne. Takie się nie

Dokladnie. Araukaria wyglada jak kandelabr i ma igly w formie szerokich,
splaszczonych trojkatow.

Elfir

15. Data: 2005-12-13 22:54:07

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir objasnił:

> Araukaria wyglada jak kandelabr i ma igly w formie szerokich,
> splaszczonych trojkatow.

Różnice można zaobserwować porównując obrazki:
http://skocz.pl/apas
http://skocz.pl/apat

Pozdrawiam wzrokowców, :-)
Zbyszek

16. Data: 2005-12-13 22:59:18

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia za miarę rozpoznawczą przyjęła ukłucia:

> Na jedno wpadłszy można się pokłuć i z drugim to samo, gdzież różnica? ;)

Gdzieś czytałem, że względem kłucia nie ma sobie równych
kolcolist (Ulex europaeus)
http://skocz.pl/apav

Pozdrawiam ostrożnie, :-)
Zbyszek

17. Data: 2005-12-13 23:12:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:3d79.000001f1.439f5245@newsgate.onet.pl...
> Basia za miarę rozpoznawczą przyjęła ukłucia:

;)

> Gdzieś czytałem, że względem kłucia nie ma sobie równych
> kolcolist (Ulex europaeus)
> http://skocz.pl/apav
>
> Pozdrawiam ostrożnie, :-)

Ja koło kolcolistu ostrożnie skaczę:-)

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2005-12-16 15:56:30

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja w Poznaniu dwie - obie nieokrywane i obie prawie 3 m
>
> Elfir

a mogłbym poprosić o adres tych drzewek.byłbym bardzo wdzięczny.pozdrawiam

19. Data: 2005-12-16 16:01:03

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki bardzo za wszelkie informacje. a jednak są jakieś możliwości z tą
rośliną. jeśli mogłbym poprosić o adresy tych drzewek na mojego maila. na
wiosnę może będę w rzeszowie to mogłbym zobaczyć. w poznaniu też może kiedyś
będę. jeszcze raz dziękuję i jakby gdzieś ktoś dojrzał rosnącą araucarię to
proszę o informacje. u mnie pierwszą zimę spędzają 3 araucarie w różnym wieku-
różne wielkości sadzonek. mam nadzieje że przeżyją. jak na razie śniegu jeszcze
nie widziały!!co za zima?!
WEsołych Świąt.Łukasz.

20. Data: 2005-12-16 18:59:05

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> a mogłbym poprosić o adres tych drzewek.byłbym bardzo wdzięczny.pozdrawiam

Jedna na ul. Witosa - miedzy ul.Dabrowskiego a wiaduktem kolejowym stoja
domki szeregowe. Rosnie w przedogrodku.
Druga na ul. Majakowskiego - hen za Browarna w strone Swarzedza, przy jedym
z domkow jednorodzinnych. Na sasiedniej dzialce, wzdluz garazu rosnie cos co
wyglada akuba.

Elfir

Re: Pytanie
wspomnienie lata