pytanie z elektryki

1. Data: 2004-07-14 12:17:02

Temat: pytanie z elektryki
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuppilem wylacznik z diodą... zamontowalem podlaczylem - swieci :)
wylaczam :(
a tu się okazuję że żarówka blyska co jakiś interwał...
(Żarówka jest energooszczędna firmy X)
Włożyłem oczywiście zwykłą żarówkę i jest ok.
Sądzę że chodzi tu o impuls elektryczny :(...
I teraz się martwię bo:
- nie moge miec ż enerooszczednej
- obawiam sie ze bedzie sie palic zarowka zwykla po dawkach impulsów kilka
razy na godzine...

1. Data: 2004-07-14 13:24:07

Temat: Re: pytanie z elektryki
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo dioda zamyka obwod i plynie przez zarowke plynie pewien maly maly prad,
> za maly zeby
> normalna zarowka promieniowala widocznym swiatlem,
tak myslalem....

Czy to jest wada tego przełącznika (chodzi mi o ewntualny zwrot kasy)
> kolejnosc przewodow na
> wylaczniku.
To znaczy?

1. Data: 2004-07-14 13:24:57

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razy na godzine...

Bo dioda zamyka obwod i plynie przez zarowke plynie pewien maly maly prad,
normalna zarowka promieniowala widocznym swiatlem, ale wystarczajacy aby
nastapilo wyladowanie
w swietlowce. Odepnij diode i bedzie ok, mozesz jeszcze sprobowac zamienic
kolejnosc przewodow na
wylaczniku.

TB

1. Data: 2004-07-14 13:28:22

Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do tego przeczytaj watki o awaryjnosci zarowek energooszczednych i pomysl
> czy na pewno ci sie to oplaci.

Czuje że zmierzasz do tego ze czesto sie psują i trzeba wiecej placic...
No moze tak
ale ja ta kupilem za jakies 5 zlotych a dzialala bez zarzutu... już rok (PS
to chyba PILA)

1. Data: 2004-07-14 13:29:11

Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Faze i zero zamien miejscami, poprostu wepnij je odwrotnie.
dzieki... rozumiem... ;-)...
Dioda przepuszcza w jedna strone ...

1. Data: 2004-07-14 13:29:58

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-07-14 13:31:45

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-07-14 18:33:20

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> napisał w
wiadomości news:cd3cl0$sa4$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Faze i zero zamien miejscami, poprostu wepnij je odwrotnie.
>
> TB

Jaka faza i zero, wyłącznik powinien być w przewodzie fazowym zasilającym
punkt świetlny i nie ma tam żadnego zera.
Sugerujesz że wyłącznik łączy fazę z zerem, no mogłoby być ciekawie.

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2004-07-14 18:47:38

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jul 2004 12:17:02 GMT I had a dream that marqzik <m...@w...pl> wrote:
> [...]
> - nie moge miec ż enerooszczednej
> - obawiam sie ze bedzie sie palic zarowka zwykla po dawkach impulsów kilka

Przeczytaj dokładnie informacje na opakowaniu tej żarówki - pisze
wyraźnie, żeby nie stosować z takimi wyłącznikami.

uszczelnienie między umywalką a ścianą
POMOCY! Bojler elektryczny
bujak
Kafelki do kuchni-prośba o opinię