rankingi gimnazjów?

1. Data: 2007-10-24 14:43:43

Temat: rankingi gimnazjów?
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy w Waszych miastach (a może ktoś zna ogólnopolskie) jest ranking
gimnazjów ?

Moja pociecha chodzi do szóstej klasy, czas byłoby rozejrzeć się za
porządnym gimnazjum w mieście
w internecie znalazłam tylko rankingi liceów, a gimnazjów nie ma (może słabo
szukam?:(

Czytam opisy w gazecie w odnośnie różnych gimnazjów w moim mieście
(Lublin), tylko które gimnazjum będzie najlepsze
chodzi o to, żeby poziom nauczania był wysoki i o parę innych spraw.

Drugie pytanie to: ile osób posłało lub zamierza swoje dzieci do prywatnego
gimnazjum?
W Lublinie wpisowe waha się od 300 do 700 złotych zas czesne to wydatek
rzędu 400 - 600 złotych/miesiąc.
Nie wiem czy to drogo w porównaniu z innymi miastami w Polsce
i w ogóle czy dzięcie wysłać do "dobrego publicznego" gimnazjum czy też w
ogóle od razu rozpatrywać tylko te prywatne,
bo faktycznie warunki lepsze (mniej osób w klasie, lepiej opłacana i co za
tym idzie starająca sie kadra, dobre wyposażenie pracowni chemicznych,
fizycznych, sal gimnastycznych itp itd)?

pozdrawiam
anna
kacper 12 lat
maciej 7 lat

2. Data: 2007-10-24 17:55:16

Temat: Re: rankingi gimnazjów?
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna <l...@w...pl> napisał(a):

> Drugie pytanie to: ile osób posłało lub zamierza swoje dzieci do prywatnego
> gimnazjum?

Ja bym posłała, gdyby sie nie dostał do lepszego. Rejon mam
makabryczny.

> W Lublinie wpisowe waha się od 300 do 700 złotych zas czesne to wydatek
> rzędu 400 - 600 złotych/miesiąc.

Z tego co się orientowałam w Wwie dwa razy więcej.

> [...]
> tym idzie starająca sie kadra, dobre wyposażenie pracowni chemicznych,
> fizycznych, sal gimnastycznych itp itd)?

To jest ekstremalnie głupi wiek. Mnie zależało, żeby dziecka mi ciągło
w górę, a nie w dół. Żeby szpanował tym co wie, a nie tym jak daleko
pluje. Nie miał pijanych kolegów w klasie i koleżanek wyglądających
jak kobiety ciężko pracujące. Warto popatrzeć jak wygląda rejon. Mnie
się w moim kieszenie samoistnie zaszywały.
Jeśli masz w okolicy "dobre publiczne", a dziecko ma szanse się
dostać, to IMO warto.

--
s i w a
...czytam: Time i Epoca

3. Data: 2007-10-24 18:47:10

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chodzi o to, żeby poziom nauczania był wysoki i o parę innych spraw.
>
> Drugie pytanie to: ile osób posłało lub zamierza swoje dzieci do
Mieszkam w Krakowie i mam dobre gimnazjum rejonowe. Tylko okazuje się ze w
gimnazjum 1/3 to dzieci z rejonu a wiekszość to dodarkowi. Co z tego jak
dostanie się do rejonowego ale do gorszej klasy> są 4 klasy fakultatywne(
gdzie fakultrt do 2 godziny dodatkowe do wyboru jezyk matematyka lub polski)
i 3 klasy zwykłe.
pod uwagś jest brana srednia z 5 glownych przedmiotów w podstawówce.
a na prywatne nie bardzo mnie stać no i w okolicy dobrego nie ma
a gimnazja moze poszukaj tu- http://www.gimnazja.pl/nl.asp
wtym roku chyba już ktos podawał link na grupie ale nie pamiętam

4. Data: 2007-10-24 21:37:29

Od: Old Rena <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a):

> Moja pociecha chodzi do szóstej klasy, czas byłoby rozejrzeć się za
> porządnym gimnazjum w mieście
> w internecie znalazłam tylko rankingi liceów, a gimnazjów nie ma (może słabo
> szukam?:(

Wyszukiwarka wyników testów gimnazjalnych jest tutaj:
http://egzaminy.scholaris.pl/2007/index.php
Można sprawdzić okoliczne szkoły pod kątem średnich efektów nauki.

--
Old Rena, matka licealisty
[Renata Gierbisz]

5. Data: 2007-10-25 05:29:22

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> napisał w wiadomości

> Ja bym posłała, gdyby sie nie dostał do lepszego. Rejon mam
> makabryczny.

u nas rejon takoże makabra
narkomani, alkoholicy, złodzieje - tak wygląda młodzież z tego gim
rejonowego - totalnie odpada!

> [...]
> jak kobiety ciężko pracujące. Warto popatrzeć jak wygląda rejon. Mnie
> się w moim kieszenie samoistnie zaszywały.

mam podobne chęci co do dziecka...:o)

> Jeśli masz w okolicy "dobre publiczne", a dziecko ma szanse się
> dostać, to IMO warto.

no właśnie nie mam...:o(

a można do dwóch czy trzech gim złożyć papiery?
jak to z tym u Was jest?
bo w LU to z publicznych jest dobre gim, tylko katolickie (co ma swoje dobre
i złe strony)
a reszta w miare na poziomie to prywatne...ale też do tych pryw wcale nie
tak łatwo się dostać
są egzaminy, są konkursy świadectw i takie tam...
wynika stąd że chętnych chyba nie brakuje...

6. Data: 2007-10-25 05:34:15

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mieszkam w Krakowie i mam dobre gimnazjum rejonowe.

no u mnie niestety jest fatalne (średnia i element co uczęszcza !)

Tylko okazuje się ze w
> gimnazjum 1/3 to dzieci z rejonu a wiekszość to dodarkowi. Co z tego jak
> dostanie się do rejonowego ale do gorszej klasy

no to lipa:o(

> są 4 klasy fakultatywne( gdzie fakultrt do 2 godziny dodatkowe do wyboru
> jezyk matematyka lub polski) i 3 klasy zwykłe.
> pod uwagś jest brana srednia z 5 glownych przedmiotów w podstawówce.

u nas są podobne kryteria i to nawet w tych prywatnych gim plus egzaminy

> a na prywatne nie bardzo mnie stać no i w okolicy dobrego nie ma

nikomu sie pewnie nie przelewa, ale tak myślę, że wszak tu o pszyszłość
dzięcięcia chodzi
to i się "wyskrobie" jak będzie trzeba

> a gimnazja moze poszukaj tu- http://www.gimnazja.pl/nl.asp

znam stronkę dzięki, ale tu nie ma które ma średnią czy też inne parametry
lepsiejsze...

> wtym roku chyba już ktos podawał link na grupie ale nie pamiętam

poszperam w archiwum wobec tego

pozdr
anna

7. Data: 2007-10-25 05:39:27

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Old Rena" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> http://egzaminy.scholaris.pl/2007/index.php
> Można sprawdzić okoliczne szkoły pod kątem średnich efektów nauki.

dzięki, tego właśnie mi było trzeba:o)

pozdr
anna

8. Data: 2007-10-25 13:19:32

Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <l...@w...pl> wrote in message
> Drugie pytanie to: ile osób posłało lub zamierza swoje dzieci do
> prywatnego gimnazjum?

My mamy dobre doswiadczenia z niepublicznymi szkolami - starsza corka
chodzila do prywatnej podstawowki, potem do spolecznego gimnazjum i liceum.
Teraz jest na drugim roku studiow (panstwowych).
Mlodsza corke tez mamy zamiar poslac do szkoly niepublicznej.

> W Lublinie wpisowe waha się od 300 do 700 złotych zas czesne to wydatek
> rzędu 400 - 600 złotych/miesiąc.

Placilismy 1000 PLN miesiecznie, przez 10 miesiecy w roku (w liceum tyle
samo).

> [...]
> za tym idzie starająca sie kadra, dobre wyposażenie pracowni
> chemicznych, fizycznych, sal gimnastycznych itp itd)?

Akurat z tym wyposazeniem, to w prywatnych roznie bywa.
Najlepiej samemu przejsc sie do gimnazjum, porozmawiac z dyrekcja, obejrzec
budynek, oczywiscie sprawdzic rankingi i dopiero podejmowac decyzje.

--
Axel

do mam gimnazjalistów
Znowu wycieczka - tym razem przedszkolna
Sklepik w szkole
Fatloss computer program
Kolorowe Krasnoludki