ratunku!

1. Data: 2001-10-22 14:34:43

Temat: ratunku!
Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam powazny kulinarny problem. Lekarz pozwolil mi jesc tylko warzywa i
owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

pozdr.
almada

1. Data: 2001-10-22 14:51:06

Temat: Re: ratunku!
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik almada <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Mam powazny kulinarny problem. Lekarz pozwolil mi jesc tylko warzywa i
> owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
> poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

To upichc sobie psuudo leczo z warzyw z kabaczka, papryki, kalafiorka,
pomidorków i przypraw.
Albo zrób sałatke owocową z brzoskwiń z puszki z sokiem, pomarańczy,
bananów, kiwi i rodzynek.
Tradycyjna sałatka warzywna też będzie nie od rzeczy: ziemniaczek, groszek,
jabłko, marchewka, kukurydza, ogóreczek kiszony, itp. (moga byc tez tam
seler gotowy ze słoiczka albo kiełki sojowe albo soczewica albo fasolka z
puszki, np. zielona)
Ziemniaczki w cząstki albo w plasterki zapiekane z serem i pieczarkami albo
bazylią.
Ziemniaczki podana z kapustką pociachana i ugotowaną z koperkiem i
przyprawami.
Zupki warzywne, barszczyki itp.
Czerwona kapustka ugotowana ze śliwkami suszonymi, rodzynkami i odrobiną
cytryny dla koloru.

Tyle na szybko przyszło mi do głowy
Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-10-22 16:04:37

Od: "Mider" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to nizle drakonska dieta.
Zobacz
http://www.kuchniaonline.pl/index.php?id=14&nr30=7
6
to przepis na baklazana. Niestety jest on smazony.

Pozdrawiam

Mider

Użytkownik "almada" <a...@i...pl> napisał w
wiadomości news:3bd42ea6@news.vogel.pl...

1. Data: 2001-10-22 19:54:11

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
> poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

Sałatka z sałaty karbowanej, papryki, oliwek, pomidora, ogórka świeżego i
sosu vinegret
Sałatka z kapusty pekińskiej i podobnych warzyw.
Surówka z kapusty świeżej, ogórka kiszonego, kukurydzy, świeżej papryki i
sosu jaki tam możesz
Surówka z marchewki i pora
Surówka z kapustki kiszonej, marchewki, cebulki i jabłka
Jabłko z piekarniczka.
Pomidoróweczka na wywarze z warzyw z fasolką biała i kukurydzą zamiast
makaroniku.

Wkn

1. Data: 2001-10-22 19:59:53

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
> poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

zapomniałam o galaretce warzywnej, wywar z warzywek z żelatynką i w to
ugotowane: brokułki, marcheweczkę, kukurydzkę, groszek, może byc świeża
papryczka, jajek pewnie nie możesz. Bardzo dobre, zawsze na Wielkanoc jemy.
Kompocik gęsty złożony ze śliwek, jabłek, gruszek, bardzo dobre (chyba
przeżyjesz bez cukru jak jabłka i gruszki będa słodkie)

Wkn

1. Data: 2001-10-22 20:11:21

Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kompocik gęsty złożony ze śliwek, jabłek, gruszek, bardzo dobre (chyba
> przeżyjesz bez cukru jak jabłka i gruszki będa słodkie)

Dzieki stokrotne. Oczywiscie, ze bez cukru wytrzymam, bo i tak w domu
trzymalam go tylko dla gosci w formie zbrylonej:)
Juz kilka lat temu bylam na podobnej diecie, ale pogubilam gdzies przepisy,
a bigos na bazie kapusty i jablek byl taki dobry....

pozdr.
almada

1. Data: 2001-10-22 22:25:20

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

almada wrote:

> Mam powazny kulinarny problem. Lekarz pozwolil mi jesc tylko warzywa i
> owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
> poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

bez zboz nawet? jej, czym sobie zasluzylas na taka restrykcyjna diete?
ja jestem weganka i wiel ludzi z niedowierzaniem patrzy na mnie pytajac: to
co ty jesz oprocz tej salaty?
ew. druga wersja pytania: to co ty jesz oprocz trawy? ;)
ale ty musisz stosowac jeszcze bardziej obostrzona diete....

na szczescie jest puszkkka :)
wejdz do wyszukiwarki zaawansowanej:
http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3
zaznacz rodzaj diety: weganska - dzieki temu wyszuka same przepisy bez
miesa i nabialu (w tym bez jajek).
a pozniej na liscie skladnikow - tej po prawo - postaraj sie wylapac
wszelkie zbozowe skladniki, cukier, czekolade i co tam jeszcez masz
zakazene oprocz nabialu i miesa. wyszukane przepisy nie beda ich zawierac.
acha, oczywiscie o ile nad lista zaznaczysz checbox'a 'Wybierz, jakich
skladników ma nie byc w przepisach - zaznaczonych ponizej:' :)

hm, szkoda ze nie zrbilam zapamietywania ustawien tej wyszukiwarki...
moglabys raz pozaznaczac nieporzadane skladniki i korzystac z tego ile razy
bedzie ci to potrzebne...

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-23 00:29:13

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> zapomniałam o galaretce warzywnej, wywar z warzywek z żelatynką i w to

Zelatyna to produkt zwierzecy (wyciag z kosci) wiec odpada. Jak chcesz
galaretke, to zagesc przy pomocy agar-agar.

Ja czasem robie sobie zupy typu 'kompot z jarzyn' - moj kapusniak sklada sie
z kapusty, jablek, selera (nie korzenia tylko lodyg, wraz z liscmi),
zielonej papryki, marchewki i duzo pieprzu w ziarenkach. Poniewaz twoja
dieta jest zdrowotna a nie odchudzajaca (jak moja zupa), mozesz dorzucic
ziemniaki lub slodkie ziemniaki, a moze nawet dynie?
Ania

1. Data: 2001-10-23 06:26:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 22 Oct 2001 16:34:43 +0200, "almada" <a...@i...pl>
wrote:

>Mam powazny kulinarny problem. Lekarz pozwolil mi jesc tylko warzywa i
>owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
>poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

wydaje mi sie, ze tu przepisy szczegolowe sa malo wazne. gotuj ,
dus rozne warzywa - razem, lub osobno, mieszaj z surowymi (np
szpinak zposiekana cebulka). Probuj warzywa, ktore normalnie
gotujesz - na surowo, np surowka z selara (bulwa). Ja osobiscie
lubie po prostu ugotowane warzywa. np z roznymi ziolami,
wymiennie (raz koperek, raz natka, raz lubczyke, etc) - te
jarzyny z wody to troche syndrom grzybow Wladyslawa - po
wymyslnych i bardzo smakowitych daniach, dobrze jest sobie
przypomniec smak samej jarzyny/warzywa.

Z tego co widzialam, szczegolnie teraz w Polsce, to sa rozne
mieszanki warzywne mrozone, ktore same Ci w rece wejda, jak
zabraknie pomyslow. Miej tylko dobry wybor dodatkow - mieszanki
ziolowe, przyprawy, swieze ziola, sezam, slonecznik do uprazenia
i posypania - czy to sie jednak liczy jako tluszcz?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-23 08:18:46

Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "almada" <a...@i...pl>:

> Mam powazny kulinarny problem. Lekarz pozwolil mi jesc tylko warzywa i
> owoce. Bez nabialu, bez mieska, bez cukru, zboz itp. Czy ktos moze mnie
> poratowac kilkoma strawnymi przpisami obiadowymi?

na jak długo?

--
wojmat
"Panowie! Pijcie dalej sami. Ja już widzę białe samochody."

szprotki w oleju
Co jedzono w pocz. p. pol. - wykopaliska - mizerii cd.
Zdrowe zywienie, zdrowa zywnosc - zapraszamy do wspolpracy z naszym serwisem
KONKURS - Superwpadki kulinarne.
Cafe za Slupem