ratunku ! czy mi sie snilo?

1. Data: 2001-02-02 10:22:18

Temat: ratunku ! czy mi sie snilo?
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu widzialam (chyba) przepis na taki pyyyszny makaron
(tagliatelle?) z serowym sosikiem, jak tylko pomyślę to mi ślinka leci ...
No i nie wydrukowałam sobie, ofiara jedna.
A teraz za nic nigdzie nie moge znaleźć ...
Kurczę, śniło mi się czy było naprawdę?
kto pomoże biednemu łakomczuchowi?

--
Ania K.

1. Data: 2001-02-02 13:51:32

Temat: Odp: ratunku ! czy mi sie snilo?
Od: "GosiaP" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> kto pomoże biednemu łakomczuchowi?

Ja, chyba, jezeli to to.
Cytuje:

"Na dwie osoby
8-12 muszli makaronowych albo 4 tuby
1 cebula
1/8 kg grzybow shiitake (pieczarki tez moga byc)
2 lyzki oliwy
1 puszka pomidorow w sosie wlasnym
1 zabek czosnku
1 jajko
100 gr sera ricotta
1/2 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki pieprzu
1 lyzeczka ziol wloskich (oregano, tymianek, szalwia, majeran)
3 lyzki startego parmezanu
plaskie, male zaroodporne naczynie z pokrywka lub folia aluminiowa

W robocie lub recznie posiekac cebule i czosnek na drobno, nastepnie
grzyby. Na patelni podsmazyc cebule na oliwie, dodac grzyby i ziola,
mieszac, az usmazone, dodac czosnek, podsmazyc jeszcze minute. Przelozyc
do miski, dodac jajko, ricotta, sol i pieprz, wymieszac dokladnie.
Ugotowac makaron az prawie miekki, zalac zimna woda. W naczyniu
zaroodpornym wylac pomidory z puszki na dno, na nich ulozyc nadziane
muszle, posypac kazda parmezanem, przykryc i piec w 180C/350F przez 45
minut. Od tego momentu mozna trzymac cieple, az na 5 minut przed
podaniem. Wtedy odkryc, wstawic pod opiekacz az ser zbrazowieje gdzie
niegdzie. Podac z salata.
Magdalena Bassett"

To by bylo na tyle, cyba tez sie skusze, bo musi byc pyszne.
Milego gotowania.
pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2001-02-02 14:03:05

Temat: Re: ratunku ! czy mi sie snilo?
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaP" <p...@a...net> napisał w wiadomości

> Ja, chyba, jezeli to to.
Dzięki Gosiu, ale to nie to. MAgdy przepis skopiowałam i też się
przymierzam.
Tamto chyba jednak mi się śniło, bo przekopałam dziś dokładnie cały styczeń
w archiwum i nie ma.
Te moje sny są chyba nienormalne ...
Pozdrawiam serdecznie
Ania K.

1. Data: 2001-02-02 14:28:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

nie mowcie mi, ze to byl TEN sos serowy znowu, hehehe...

Krysia

(ta od sosu serowego, m.im.)

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-02 14:58:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

wlasciwie to nie ma sie czemu dziwic - watek o boczku, w serach
plesniowych, czego rezultatem by przpeis na sos serowy. Jasne!!
hehe

Krysia

1. Data: 2001-02-02 14:59:59

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie, tym razem jednak nie..

1. Data: 2001-02-02 15:48:23

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:ilil7tge8n940uao2nildsa8k8qk2v86je@4ax.com...
> wlasciwie to nie ma sie czemu dziwic - watek o boczku, w serach
> plesniowych, czego rezultatem by przpeis na sos serowy. Jasne!!
> hehe

a naprawde dokladnie przeszukalam wszystkie "podejrzane" watki z ostatnich
dni. Na boczek jednak nie wpadlam ... ;-)
Ania K.

1. Data: 2001-02-02 16:24:30

Temat: pasztet makrobiotyczny
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

pasztet makrobiotyczny

Skladniki:

50 dag chleba razowego pszennego
20 dag pieczarek
3 cebule
3 zabki czosnku
4 lyzki oleju sojowego lub slonecznikowego
2 lyzki platków kukurydzianych
1 lyzka maki pszennej
1 lyzka otrab
0,5 szkl. mleka
sól
pieprz
tymianek
rozmaryn
bazylia

Przepis:
Chleb namoczyc, odcisnac. Cebule poddusic na oleju, dodac pokrojone w
plasterki pieczarki i razem udusic. Platki i otreby skropic mlekiem,
przepuscic razem z chlebem, pieczarkami i cebula. Do masy dodac roztarty z
sola czosnek i pozostale przyprawy, wymieszac, wlozyc do blachy wysmarowanej
olejem i wysypanej otrebami, upiec. Podawac na goraco jako glówna potrawe do
drugiego dania lub na zimno z majonezem, surówkami.

Zródlo: "Kuchnia wegetarianska po polsku", Zofia Wieczorek-Chelminska,
Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego, Warszawa 1992

1. Data: 2001-02-03 17:59:05

Temat: Re: pasztet makrobiotyczny
Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za przepis. Wlasnie upieklam ten pasztet. Smakuje nawet mojemu
mezowi, ktory ma dosc szczegolny gust.
Przepis troche zmodyfikowalam. Dodalam wiecej pieczarek, wiecej cebuli i
duzo czosnku. Pieczarki oraz cebule pokroilam drobno i masy w ogole nie
mellam, tylko dobrze wyrobilam. Mysle, ze mozna do srodka dodac i inne
skladniki, np. tarty ser zolty czy oliwki albo kawaleczki pieczonego miesa,
jesli ktos ma na nie ochote. Mozna tez pozniej ten pasztet odsmazyc i zjesc
z surowka.
Niedawno pieklam pasztet wegetarianski z pieczarek, ktory "Kuchnia"
podawala przed Swietami. Tez dobry. Pozdrawiam, Ewa T.

Restauracja japońska w Krakowie ?
Raffaello
pasztet z soji i soczewicy
Ryz na sypko bez przypalenia (sprawdzone!!)
Placek z masa z kwasnego mleka