Ryz na sypko bez przypalenia (sprawdzone!!)

1. Data: 2001-02-02 07:45:39

Temat: Ryz na sypko bez przypalenia (sprawdzone!!)
Od: "Tomek" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Podaje przepis na gotowanie ryzu na sypko
dla wszystkich meczacych sie z gotowaniem ryzu,
i wielokrotnym czyszczeniem przypalonych garnkow

Przepis wielokrotnie sprawdzony, gotowalem w roznych garnkach,
grubosc scianek i rodzja garnkow nie ma znaczenia.
----------
1)Jak gotowac ryz?

Oplukac ryz pod biezaca zimna woda.
W garnku podgrzac troche masla lub oleju i podsmazac ryz tak dlugo, az sie
zeszkli.
Nastepnie zalac ryz osolona woda albo bulionem (po dwie szklanki plynu na
szklanke ryzu)
i gotowac na malym ogniu do miekkosci
Ryz bedzie smaczniejszy, jesli ugotuje sie go z kostka bulionowa i listkiem
bobkowym
oraz cebula naszpikowana kilkoma gozdzikami (wspanialy smak i zapach-T.T)

2) Co robic aby ryz sie nie przypalal?

Zawinac pokrywe garnka sciereczka. Ryz nalezy gotowac na wolnym ogniu. Nie
mieszac
Gdy ryz wchlonie wode mozna podawac
Wtedy ryz bedzie suchy i i nie prztpali sie
----------

Przepis pochodzi z ksiazki: Reinchard Gerer "Tajemnice dobrej kuchni"
Rewlecyjna ksiazeczka (a 14 zl) szefa ekskluzywnej restauracji Korso przy
Operze Wiedenskiej,
Nie jest to ksiazka kucharska, tylko zbior wskazowek, pomyslow i tajemnic
jak gotowac lepiej i smaczniej.
Do kupienia w: "Swiat ksiazki" http://www.swiatksiazki.pl/

Pozdrawiam
Tomek T.
t...@p...fm
t...@b...pl

1. Data: 2001-02-02 10:52:19

Temat: Re: Ryz na sypko bez przypalenia (sprawdzone!!)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

No wiec robilam podobnie, gdzie sie zaczyna od smazenia ryzu,
proporcjemeidzy ryzem a woda (bulionem) bardzo precyzyjne,
szcelna przykrywka i..dalej mi wychodzi ohido!

Tylko jedna metoda mi sie nie rozlatuje, przypala itp - gotuje w
ogromnej ilosci wody (jak makaron), dosc szybko i tak jakby nie
dogotowuje (ryz al dente??), na sicie cedze, zalewam jeszcze
gotujaca woda, niech ta maczka ryzowa sobie pojdzie precz, niech
bardzo dobrze obcieknie.

I dopiero wtedy mam pewnosc, ze jest jak Uncle Ben's z torebki
;oP

Czy ktos jeszce tak robi jak ja?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-02 11:27:21

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

ja, nauczylam sie tego od mojej tesciowej (pochodzi ze Sri Lanki), a oni
wiedza jak ryz smakowac powinien

Krysiu, jakiej maki uzywasz do pieczenia ciast w UK, ja metoda prob i bledow
White Strong Flour

iza

1. Data: 2001-02-02 11:38:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

mnie sie wydawalo, ze white strong ( w ogole strong ) to maka
chlebowa... ja osobiscie uzywam Sainsbury's ...economy za 9 p za
torbe!! Moje malenstwo wczoraj w szkole zrobilo ciasteczka
uzywajac tej wlasnie maki - pozarlam prawie wszystkie sama,
lacznie z okruchami, powstrzymalam sie przed pozeraniem pudelka
(przepis z tutejszej ksiazki kucharskiej, podam jak mi dziecko
odda ksiazke!)). Duzo chyba jednak robi sama obrobka - przesiana
maka, itp

Krysia

1. Data: 2001-02-02 13:03:16

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:

> [...]
> mieszac
> Gdy ryz wchlonie wode mozna podawac
> Wtedy ryz bedzie suchy i i nie prztpali sie

a wiec podtswa jest NIE MIESZANIE.
siostra mi to wytlumaczyla - nie wiem skad sama to wiedziala.
chodzi o to ze w czasie gotowania tworza sie miedzy ziarenkami
mikrokanaliki, ktoredy uchodzi gorace powietrze (jak kto woli to mozna to
nazwac babelkami z gotowania ;p) . jesli mieszajac ryz zniszczymy
mikrokanaliki, to juz po zabawie. albo bedziemy stac i ciagle mieszac albo
sie przypali.
trudno lapy trzymac z dala od ryzu i nie mieszac, jesli sie nie widzialo na
wlasne oczy, ze to dziala - wiem po mojej mamie ;p ale warto sprobowac.
acha, na poczatku, zaraz po wsypaniu, trzeba zamieszac. ale pozniej lapy
precz!
powodzenia :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-02 13:17:05

Od: "GG." <l...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie prosciej:
w duzym garnku goraca osolona wode gotujemy z 3 duzymi lyzkami oliwy z
oliwek. Ryz na goraca wode siup, zamieszac, niech sie "buzuje"
odcedzic podac.
ps. wazna jest chyba ta oliwa, bo ryz 1 sie nie skleja, 2 nie przypala.

GG.
oczywiscie mozna jeszcze tak:
w metalowej , anajlepiej teflonowej foremce przysamazamy ryz az sie "zbieli"
solimy, mozna dodac barwnik np. szafran, curry zeby bylo ciekawiej, zalewamy
woda az na równo (uwaga buzuje strasznie) , a nastepnie na 15 min. do
piekarnika i smazymy go w tem. 180 stopni, oczywiscie bez rozna a na samym
termoobiegu.

Pyycha.
zresza bylo to na grupie chwilke temu.

Gg.

opiekamy w
Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:g...@4...com..
.

1. Data: 2001-02-02 13:58:31

Temat: Odp: Ryz na sypko bez przypalenia (sprawdzone!!) - inaczej
Od: "GosiaP" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

A ja robie zupelnie inaczej. Zeby ugotowac zwykly ryz, taki bez zadnych
dodatkow i taki najlepszy na swiecie wsypuje potrzebna ilosc ryzu do duzego
szklanego naczynia dodaje troche soli i maselka i zalewam woda (w ilosci 2
razy wiekszej niz ryzu). Wstawiam to do mikrofalowki i nastawiam na ok. 6
minut na max. Potem nastawiam na jakies 20 min na miejsza moc. Cala woda
wsiaka w ryz, nic sie nie przypala, ani nie trzeba odlewac. Ryz nie traci
nic na smaku i wartosciach. Jest super i takie proste.
Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2001-02-02 13:59:55

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A próbowaliście garnek na garnku?
Tzn. do dużego gara z gotującą wodą wstawiamy mniejszy (trzeba dopasować,
żeby był do połowy zanurzony w wodzie tego dużego), w którym jest ryż +
podwójna objętość wody.
Wychodzi b. dobry.
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2001-02-02 14:57:16

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

zgadza sie, ale w dotyku przypomina krupczatke, i dlatego pewnie ma wiecej
glutenu

a ta po 9p (tez kiedys kupowalam, dobra do nalesnikow), czy uzywalas jej do
pierogow?

iza(walczaca ze starannym opakowaniem)

1. Data: 2001-02-02 15:01:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

ja jej po prostu uzywam do wszystkiego. D pierogow tez i wychodza
dobre, a jakie uszka! Ale to juz domena corki - wyrobic i cienko
walkowac ciasto!

Dziecko ma tez lepsza reke do pieczenia niz ja, z niczego jej
wychodza bardzo dobre rzeczy, a poniewaz lubi eksperymentowac,
rozsypywac itp, wiec sa tygodnie, gdzie na 1. miejscu na liscie
zakupow jest... maka

Krysia

> [...]
>glutenu
>
>a ta po 9p (tez kiedys kupowalam, dobra do nalesnikow), czy uzywalas jej do

Placek z masa z kwasnego mleka
Aktualizacja serwisu "Gotowanie to sztuka"
paprykarz szczeciński
Crema di Pomodori secchi
fast food