pasztet z soji i soczewicy

1. Data: 2001-02-02 08:30:40

Temat: pasztet z soji i soczewicy
Od: "Agnieszka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Podajcie proszę przepis na taki pasztet
ja już kieeedyś robiłam,
lecz przepis zgubiłam.

Dzięki
Gaga

1. Data: 2001-02-02 08:39:44

Temat: Re: pasztet z soji i soczewicy
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka <a...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95dq65$42q$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Witam
> Podajcie proszę przepis na taki pasztet
> ja już kieeedyś robiłam,
> lecz przepis zgubiłam.
>
> Dzięki
> Gaga
Przepraszam, ten przepis przenioslam z serwisu, dlatego jest z polskimi
znakami. DanaB
PASZTET Z SOCZEWICY I SOI
1 szklanka soczewicy, 1 szklanka soi, 3 cebule (30 dkg), 2 jajka, 1/2
szklanki bułki tartej, 3 zabki czosnku, 4 łyżki masła, 1/4 łyżeczki gałki
muszkatołowej, sól, pieprz ziołowy;
Soczewicę i soję (każdą osobno) przebrać, umyć, namoczyć na noc, a następnie
odlać wodę, w której się moczyły, azlać wrzątkiem i ugotować do miękko?ci,
os?czyć. Cebule obrać, posiekać, usmażyć na 2 łyżkach masła, ostudzić.
Zmielić soczewicę, soję i cebulę. Czosnek posiekać i rozetrzeć z sol?,
odłożyć 1/3 i wymieszać z 1 łyżk? masła. Do masy cebulowo-fasolowej dodac
czosnek roztarty z sol?, bułkę tart?, jajka i gałkę muszkatołow?, doprawić
sol? oraz pieprzem i dobrze wymieszać.
Keksówkę wysmarować masłem czosnkowym i napełnić przygotowan? mas?. Na
wierzch położyć wiórki pozostałego masła. Pasztet skropić 2 łyżkami wody,
przykryć foli? aluminiow?, wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180
stponi C i piec okolo 1 godz.
Podawać na zimno z ostrymi sosami (chrzanowy, ćwikła) lub na gor?co z
ziemniakami i mizeri?.

wg KUCHNI nr 10/95

1. Data: 2001-02-02 09:56:01

Od: "Agnieszka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał
> wg KUCHNI nr 10/95
Rzeczywiście - tam to było pamiętam, chyba jeszcze mam ten nr
Dziękuję baardzo!!!
Wspominasz o serwisie z którego ściągnęłaś. Coś więcej na temat
tego serwisu , hm?

A może jeszcze taki przepis na pasztet: soja i pieczarki
to chyba kiedyś czytałam na opakowaniu soi
pleaseee, może masz : ) ???

Gaga

1. Data: 2001-02-02 11:47:27

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka <a...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95dv67$1tr$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> Dziękuję baardzo!!!
> Wspominasz o serwisie z którego ściągnęłaś. Coś więcej na temat

To jest moj serwis kuchenny Dania i Danka www.kuchnia.com.pl
DanaB

1. Data: 2001-02-02 16:25:39

Temat: pasztet sojowy
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

pasztet sojowy

Składniki:

2 szkl. soi
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
2 duże cebule
olej słonecznikowy
bułka tarta
4 łyżeczki mąki ziemniaczanej lub 1/3 szkl. mąki owsianej
majeranek, pieprz ziołowy, papryka słodka
duszone grzybki

Przepis:
Soję zamoczyć na kilka godzin.
Następnie gotować w małej ilości wody przez ok. 1-1,5 godz. z solą i ząbkami
czosnku.
Ugotowaną soję zmielić w malakserze lub dwukrotnie przez maszynkę do mięsa.
Zmielić też 2 surowe cebule i dodać suchą bułkę tak, aby wchłonęła resztę
sosu, w którym gotowała się soja.
Następnie dodać mąkę ziemniaczaną lub owsianą, sól i inne przyprawy oraz
trochę oleju.
Piec w piekarniku przez ok. 1/2 godziny.

Źródło: Wegetariańska książka kucharska

1. Data: 2001-02-02 16:26:18

Temat: pasztet sojowy 2
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

3 szkl. wody
1 szkl. ziaren mieszanych: ziarno pszenicy, żyta, ryżu naturalnego,
soczewicy, kaszy jaglanej oraz innych kasz zbożowych razowych
miazga sojowa (pozostała po robieniu mleka sojowego)
kilka łyżek mąki pszennej razowej i ziemniaczanej
bułka tarta (razowa) lub płatki pełnoziarniste do wysypania formy

Przepis:
Na wrzącą wodę wsypać porcjami ziarno.
Gotować do miękkości ok. 30 min.
Następnie dodać całą miazgę sojową, mąkę pszenną razową i ziemniaczaną,
dokładnie wymieszać, wyłączyć gaz i odstawić na 20 min.
Blachę lub formę stalową natłuścić, wysypać bułka tarta lub płatkami.
Wypełnić całą formę uprzednio przygotowaną mieszanką sojowo – kaszową.
Zapiekać w piekarniku 45–60 min. w temperaturze 200oC.

Spożywać jako pasztet do pieczywa ciemnego lub jako danie obiadowe z
warzywami gotowanymi lub bukietem surówek warzywnych.

Źródło: SOJA – ROŚLINA XXI WIEKU, artykuł z publikacji Zielonych Brygad
WEGETARIANIZM – SPOSÓB NA ŻYCIE

1. Data: 2001-02-02 16:27:11

Temat: pasztet z autorytetow
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

www.puszkkka.vege.pl

dobry z chlebem i z chrzanem na zimno"
Informacje ogólne:
Skala trudności: **
Czas przygotowania: 2 -3 godz
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:

michę ugotowanych strączkowców (sojka, fasola itp)
kubek płatków np. owsianych
kubek jakiejś kaszy (nie byle jakiej, ale z każdą wychodzi ;-) najlepszy
jest z gryczaną paloną albo pęczakiem
(uwaga generalna: ma być gdzieś pół na pół strączkowych z kaszami/płatkami)
cebule 4-5
czosnek albo i nie
zioła (majeranek, cząber, może być ta no...eeee...bazylia)
sosik sojowy (shoyu oridżinal najlepszy)
ojej rzepakowy zimnego chowu najlepszy
drożdży z 5 deko
sól
pieprzyk (ja preferuję bielasa)
aaa i trochę wody
Przepis:
przepuszczamy strączkowe przez maszinkę, zalewamy wrzątkiem płatki, gotujemy
do miękkości kasze w małej ilości wody (gryczanej po ugotowaniu dajemy
godzinę na wciągnięcie wody, jeśli woda zostanie nie odlewać), kasze i
płatki mielemy też w maszince.
cebulki siekamy i dusimy na oleju z kilkoma kropelkami sosiku sojowego i ew.
czosnkiem. po wyłączeniu rozkruszamy drożdże i mieszamy z gorącymi cebulami
aż się zrobi sos taki. można przepuścić też przez maszynkę.

wszystko mieszmy w dużej misce (lubię miski ;-) szczególnie miss polonia)
doprawiamy shoyu, solą, pieprzem, ziółkami (nie żałować). ma być
konsystencja raczej rzadka, żeby z łyżki powoli spływała, można dodać wody
jak jest za gęsta.

przygotować foremkę (wysmarować tłuszczem, albo wyłożyć pergaminem
natłuszczonym), wlać/włożyć ciemną masę do formy, posypać sezamem albo
siemieniem lnianym (zmielonym), ziarnkami słonecznika, wklepać posypkę w
masę.

rozgrzać piekarnik do 180-200 st., piec paszteta z godzinę żeby mu sie
skórka zrobiła nie za twarda i żeby nie wysechł za bardzo. raczej nie
otwierać piecyka w czasie pieczenia i dac potem wystygnąć powoli.
Nadesłał(a): wojmat , dnia: 2000-07-07.
Przepis własny autora.

1. Data: 2001-02-02 16:27:59

Temat: pasztet z kaszy i fasoli
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

2 szklanki fasoli (może być różnych odmian i kolorów), po pół szklanki kaszy
gryczanej i pęczaku, szklanka płatków owsianych, 4
cebule, 2 marchwie, pietruszka, średni seler, 3-4 ząbki czosnku, 3-4 jaja,
pół szklanki oleju, 5 dag drożdży, majeranek, pęczek natki
pietruszki, sól, pieprz

Przepis:
Kaszę gryczaną i pęczak ugotować (osobno) na sypko. Fasolę zalać wrzątkiem,
moczyć 2 godz., następnie odcedzić i ugotować w świeżej wodzie. Cebulę
posiekać, czosnek zmiażdżyć, resztę warzyw zetrzeć na tarce o grubych
oczkach i udusić razem na oleju. Pod koniec duszenia dodać rozkruszone,
bardzo świeże drożdże i podgrzewać, aż się rozpuszczą. Wystudzić. Fasolę i
kaszę zemleć w maszynce, dodać warzywa, płatki owsiane, jaja, posiekaną
natkę, przyprawić do smaku. Wyrobić masę. Wyłożyć do natłuszczonych i
wysypanych tartą bułką foremek i piec ok. 1 godz. Podawać na zimno z
pieczywem jako przekąskę lub na ciepło jako danie obiadowe.

Źródło: Psubraty nr.3

www.puszkkka.vege.pl

Ryz na sypko bez przypalenia (sprawdzone!!)
Placek z masa z kwasnego mleka
Aktualizacja serwisu "Gotowanie to sztuka"
paprykarz szczeciński
Crema di Pomodori secchi