reanimacja - co nowego i dlaczego ??

1. Data: 2006-11-19 18:22:24

Temat: reanimacja - co nowego i dlaczego ??
Od: "mirek dziobiński" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów
Mam pytanko - jak w temacie. (a z pewnych względów muszę sobie te sprawy
uaktualniać)Słyszałem że są dość istotne zmiany od ostatnich technik (cykli,
czynności...) czy jest jakaś stronka www... która by te zmiany uwzględniała i
można by tam znaleźć uzasadnienia do zmian ? (googlowałem ale nic aktualnego
nie znalazłem). Intryguje mnie, bo wyczytałem na jakimś forum, że reanimację w
cyklu 2 wdmuchnięcia na 30 uciśnięć :

1. po stwierdzeniu braku oddychania przystępuje się do pełnej resuscytacji
krążeniowo - oddechowej bez zbadania pulsu (?!?! - a jeśli serce pracuje ??)
2. rozpoczynają uciśnięcia (?!?!? - czyli bez wstępnej wentylacji płuc to krew
chyba nie specjalnie natleniona ... - przyznam że dla mnie nielogiczne)

czy mógłby ktoś mi to wyjaśnić
pozdrawiam serdecznie mirek dziobiński

2. Data: 2006-11-19 19:32:59

Temat: Re: reanimacja - co nowego i dlaczego ??
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirek dziobiński" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam Szanownych Grupowiczów
Witam!

Jest masa takich stron np. http://www.prc.krakow.pl/wyty/wyt2005.html

> [...]
> krew
> chyba nie specjalnie natleniona ... - przyznam że dla mnie nielogiczne)

Ideą zmian jest ochrona mózgu . Każda zwłoka w przywróceniu krążenia
mózgowego jest niedopuszczalna. W trakcie wdmuchiwania powietrza w chorego
nadal nie ma krążenia mózgowego. Wbrew pozorom to wdmuchnięcie może trwać
długo - brak ambu , maseczki ustnej , niechęć do , za przeproszeniem
,zażyganego pcjenta . Samo życie. W tym czasie umierają kolejne tysiące
komórek mózgu . Rozpoczęcie od masażu powoduje dopływ krwi zawierającej
trochę więcej tlenu , no i oczywiście wypłukanie , szalenie niebezpiecznych
produktów przemiany materii. Co więcej w nowych (2005) wytycznych mówi się
nawet o możliwości prowadzenia samego masażu serca bez wentylacji (!) w
przypadku gdy ratownik po prostu brzydzi się podjąć wentylację usta-usta.
Wytyczne powstały na podstawie doniesień i opisów konkretnych resuscytacji.
Okazało się ,że perfuzja przez tkankę mózgową jest najważniejsza - dłuższy
masaż powoduje coraz wyższe ciśnienie tętnicze a każda przerwa w masażu -
choćby na wdech - ponowny znaczący spadek ciśnienia.

Zobacz też pl.sci.ratownictwo

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2006-11-19 19:37:04

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nadal nie ma krążenia mózgowego. Wbrew pozorom to wdmuchnięcie może trwać
długo - brak ambu , maseczki ustnej , niechęć do , za przeproszeniem
,zarzyganego pacjenta . Samo życie. W tym czasie umierają kolejne tysiące

Zobacz też pl.misc.ratownictwo

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2006-11-19 19:55:31

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki o to mi chyba chodziło

pozdrawiam
mirek

5. Data: 2006-11-19 22:01:52

Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

regen napisał(a):

> Okazało się ,że perfuzja przez tkankę mózgową jest najważniejsza - dłuższy
> masaż powoduje coraz wyższe ciśnienie tętnicze a każda przerwa w masażu -
> choćby na wdech - ponowny znaczący spadek ciśnienia.
Poza tym ucisk na klatkę piersiową przy masażu także skutkuje wentylacją
płuc (o ile drogi oddechowe są drożne).

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

6. Data: 2006-11-19 22:19:09

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Paweł W."" <adres@sygnaturka> napisał w wiadomości

> Poza tym ucisk na klatkę piersiową przy masażu także skutkuje wentylacją
> płuc (o ile drogi oddechowe są drożne).

Oczywiście , to bardzo ważne.
Za kilka lat znów będą kolejne wytyczne oparte o doświadczenia - okaże się
czy rzeczywiście ten kierunek był słuszny.

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2006-11-21 22:01:11

Od: "mirek dziobiński" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam że od razu się nie odezwałem - kłopot z netem,
a co będzie jeśli się podejmie akcję masażu zbyt pochopnie - tzn. sece kiepsko
ale pracuje ...
pozdrawima
mirek

8. Data: 2006-11-22 13:06:29

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepraszam że od razu się nie odezwałem - kłopot z netem,
> a co będzie jeśli się podejmie akcję masażu zbyt pochopnie - tzn. sece
> [...]

Wiesz, to nie jest proste pytanie. Opowiem Ci anegdotę . Bardzo dawno
temu ;) zespół R został wezwany do zatrzymania krążenia na oddział
internistyczny. Po przybyciu zobaczył taki obrazek - chora leżała na miękkim
łóżku ze sprężynami a prowadzący masaż serca stażysta ;) uciskał ją z całej
siły w mostek - całe łóżko się uginało. Gdy puszczał - starsza pani
wyskakiwała na pół metra nad łóżkiem z okrzykiem "łojezu" .
Sam ucisk mostka nie powinien uszkodzić serca . Naturalnie nie da się
wykluczyć powikłań - złamań żeber , mostka , wyrostka mieczykowatego , odmy
opłucnej ...

Jeśli wytyczne mówią to co mówią to znaczy ,że statystycznie większa jest
przeżywalność przy takim postępowaniu niż przy innym.

Pozdrawiam
regen

ultracontour
ile wazy ludzki mozg?
Zapalenie Stawu Biodrowego
W jaki sposób środki dopingujące wpływają na układ mięśniowy?
Potwierdzenie diety optymalnej