recepta na okulary - jak długo ważna?

1. Data: 2004-01-10 08:34:28

Temat: recepta na okulary - jak długo ważna?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, ile mam czasu, żeby ją zrealizować - bo ciągle na to nie mam
czasu :) ?

Agata

2. Data: 2004-01-10 08:41:36

Temat: Re: recepta na okulary - jak długo ważna?
Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

btodi8$d1s$...@n...onet.pl,
Agata <s...@p...onet.pl>:
> Jak w temacie, ile mam czasu, żeby ją zrealizować - bo ciągle na to
> nie mam czasu :) ?
>
> Agata

3 miesiace:

http://groups.google.com/groups?th=fd45ddc31def89c8

--
Robert

3. Data: 2004-01-10 09:57:27

Od: "Marta" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> Jak w temacie, ile mam czasu, żeby ją zrealizować - bo ciągle na to nie
mam
> czasu :) ?
>
> Agata

okulary można zrobić bez recepty

4. Data: 2004-01-10 10:55:00

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Agata" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> mam

> okulary można zrobić bez recepty

autorce zapytania zapewne chodzi, ile recepta jest wazna od daty
wystawienia - aby otrzymac znizke z NFZ. Recepta jest wazna 3 miesiace,
niestety doszla teraz przykra i niezrozumiala niespodzianka - KAZDA RECEPTA
OKULAROWA, aby mozna bylo dostac na nia znizke od NFZ ( marne ok. 8-15 zl za
1 szklo ), MUSI BYC PODBITA W ODDZIALE NFZ !!!!
Ulga przysluguje 1x na 2 lata.

casus

5. Data: 2004-01-10 12:29:12

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
za
> 1 szklo ), MUSI BYC PODBITA W ODDZIALE NFZ !!!!

...heh!
Nie uważacie, że to kompletny absurd? Ja po prostu pomyślałam sobie, że
skoro mam receptę (dla syna), to czemu jej nie wykorzystać? Co prawda ma tak
nieskomplikowane szkła, - 0,75 D, że bez zaglądania pamiętam, ale byłoby
taniej o 15 złotych :) Natomiast wyobrażam sobie te emocje w przychodni
rejonowej, skąd z punktu optyka, takiego z tanimi oprawkami, pacjenci będą
odsyłani w poszukiwaniu oddziału NFZ...

pozdrawiam,
Agata
(nieco zdegustowana tymi nowinami)

6. Data: 2004-01-10 12:40:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rejonowej, skąd z punktu optyka, takiego z tanimi oprawkami, pacjenci będą

Niestety, to jeden z kolejnych absurdow NFZ. W wiekszosci przypadkow pacjent
musi zaplacic wiecej niz te 15 zl, aby dojechac ze swojego miejsca
zamieszkania do siedziby oddzialu NFZ, tak wiec raczej zrezygnuje z podbicia
tej recepty, co przyniesie ( przy duzej ilosci osob rezygnujacych )
olbrzymie oszczednosci NFZ i o to chyba w ukryciu NFZ chodzilo.
Pomijam aspekt ludzi starszych, niedoleznych itd, gdzie nalezy sie wstydzic,
aby ich przeganiac za glupia pieczatka. Totalny brak szacunku dla pacjentow.
Niestety musze przyznac, ze od paru dni my okulisci "zlizujemy" za te
decyzje NFZ od pacjentow dosyc niemile komentarze. Smutne to, tak jakbysmy
to my byli za to winni.

casus

7. Data: 2004-01-10 12:47:37

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

btoran$g5a$...@n...onet.pl,
Agata <s...@p...onet.pl>:

> Nie uważacie, że to kompletny absurd? Ja po prostu pomyślałam
> sobie, że skoro mam receptę (dla syna), to czemu jej nie wykorzystać?

Tak mi sie wydaje, nie bardzo rozumiem, przed jakimi kosztownymi naduzyciami
mialoby to chronic - ale moze jest tu jakis istotny powod.
Niestety z zewnatrz wyglada to tak, ze jest to ukryta przeszkoda, zeby
utrudnic skorzystanie z ulgi a za te pieniadze kupic nowy komputer albo
mebel do siedziby NFZ.
Uderzy to w najubozszych, ktorzy beda musieli zrobic wycieczke, i w tych
mniej ubogich, ktorzy doplaca z wlasnej kieszeni.

casus pisal, ze juz teraz wielu rodzicow nie wykupuje koniecznych okularow
dla swoich dzieci, bo nie maja za co - teraz bedzie jeszcze gorzej ...

--
Robert

8. Data: 2004-01-10 13:22:35

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej recepty, co przyniesie ( przy duzej ilosci osob rezygnujacych )
> olbrzymie oszczednosci NFZ i o to chyba w ukryciu NFZ chodzilo.

...hm, jeżeli jest rzeczywiście tak, jak przypuszczasz, to postępowanie NFZ
(czytaj: ludzi, którzy decydują)jest skrajnie nieetyczne - oszczędzać
poprzez utrudnianie skorzystania z danej ulgi czy usługi?! NIe dziwię się
pacjentom, że denerwują się na lekarzy, bo nie każdy ma świadomość, kto mu
zrobił taką "przyjemność". Ale decydentom się dziwię... :(

Agata

9. Data: 2004-01-10 13:42:57

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (czytaj: ludzi, którzy decydują)jest skrajnie nieetyczne - oszczędzać
> poprzez utrudnianie skorzystania z danej ulgi czy usługi?! (...)

to samo czeka pacjenta, który dostał wniosek na pieluchomajtki (np.dla osób
obłóżnie chorych) czy sprzęt ortopedyczy- też mają sie pofatygować po
pieczątkę. absurd.

maly guz w okolicach zuchwy
woreczek------->>>> jak to jest???
proba