reka

1. Data: 2004-05-10 08:44:40

Temat: reka
Od: "Maciek" <d...@w...plSPAMoff> szukaj wiadomości tego autora

mojej dziewczynie dretwieje reka :(
mowi ze czuje "mrowienie" od polowy "bicepsu" az do konca, dłoń jest zimna,
a najbardziej palce

myslalem sobie ze "zle spala" i przycisnela jakis nerw, zyle na dluzej...
ale to sie utrzymuje juz 2 dni :(

Probowalem to rozmasowac ale nic nie pomaga... co to moze byc?
Problemy z krazeniem ? To sie stalo juz drugi raz. Ostatni raz jakies pol
roku temu, ale wtedy miala problem z oboma rekami , ktore byly dodatkowo
napuchniete :(

czy jest jakis sposob aby zmiejszyc jej cierpienia ? dojsc do przyczyny
takiego stanu ? i jesli to cos powaznego to jak to leczyc ? do kogo sie
zwrocic lub jakie badania wykonac ?

pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie wskazowki

2. Data: 2004-05-10 13:29:39

Temat: Re: reka
Od: "gosia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a najbardziej palce
>
> myslalem sobie ze "zle spala" i przycisnela jakis nerw, zyle na dluzej...

Jesli chodzi o zle spanie to bylyby parestezje tylko malego palca, wtedy
dochodzi do uszkodzenia nerwu lokciowego, moze t trwac dluzej jesli ucisk
trwal dlugo.

> ale to sie utrzymuje juz 2 dni :(

A więc powinnam zapytać:
1) kiedy występuje to dętwienie (czy jest ono caly czas?),
2) czy palce sinieja np pod wplywem zimna emocji, itd.
3) drętwienie ktorych palcow?
4) i czy są zaburzenia czucia?
5) choroby towarzyszace? i wiek Twojej dziewczyny?

Pierwsze co mi sie kojarzy po takim opisie przez ciebie to jest "zespol
cieśni nadgarstka". Jest on spowodowany uciskiem nerwu posredniego. Objawia
sie bolami nocnymi i zaburzeniami czucia (parestezjami) pierwszych trzech
palcow reki.

> Probowalem to rozmasowac ale nic nie pomaga... co to moze byc?
> Problemy z krazeniem ?

Jesli chodzi o problemy z krązeniem to moze byc np choroba Raynound'a (nie
wiem czy nie zrobilam byka w nazwie) to jest sinienie palcow pod wplywm
zimna, emcji. A do tego następuje skurcz mięsni.

> [...]
>
> czy jest jakis sposob aby zmiejszyc jej cierpienia ? dojsc do przyczyny
> takiego stanu ? i jesli to cos powaznego to jak to leczyc ? do kogo sie

Przede wszystkim to zeby sie zwrocic do jakiegos specjalisty trzeba najpierw
udac sie do lekarza rodzinnego. Wg mnie on powinien dac skierowanie do
neurologa i chirurga.

> pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie wskazowki

Ale tak szczerze to wszystko co napisalam to sa spekulacje poniewaz nie
opisales wszystkiego dokladnie brakuje wielu danych. chociazby nie jest
opisany rodzej bólu? Jesli masz chote to napisz dokladnie ojewy a ja
postaram sie wtedy cos wiecej powiedziec, bądź co bądź to sie na tym troche
znam.

Pozdrawiam Gosia

3. Data: 2004-05-10 14:05:38

Od: "Maciek" <d...@w...plSPAMoff> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gosia" <s...@i...pl> napisał:
[...]
> A więc powinnam zapytać:
> 1) kiedy występuje to dętwienie (czy jest ono caly czas?),

utrzymuje sie cały czas od dwóch dni, za pierwszym razem trwało to dwa
dni, po czym otrzymała jakieś środki w szpitalu (zastrzyk) i drętwienie
przeszło...

> 2) czy palce sinieja np pod wplywem zimna emocji, itd.

tak ogólnie to często ma zimne ręce i stopy.... a w czasie np. dłuższego
stania nogi (stopy) jej sienieją

> 3) drętwienie ktorych palcow?

dzisiejsza sytuacja dotyczy głównie trzech palców (środkowych) w prawej ręce

> 4) i czy są zaburzenia czucia?

są zaburzenia i takie uczucie chłodu i "mrowienia"..

> 5) choroby towarzyszace? i wiek Twojej dziewczyny?

moja girl rozmawiała ze znajomą .... zasugerowała jej, ze na występowanie
takich
objawów moze mieć wpływ przyjmowanie środków antykoncepcyjnych (pigułek)
(wiek 29 l.)

[...]

> [...]
> opisany rodzej bólu? Jesli masz chote to napisz dokladnie ojewy a ja
> postaram sie wtedy cos wiecej powiedziec, bądź co bądź to sie na tym

Jeszcze jedna informacja
Jej mama zmarła dwa lata temu bardzo nagle....w ciągu pół godziny .... i
koniec....
Zmarła na zator głównej tętnicy dochodzącej do serca, co spowodowało
pęknięcie serca. Nigdy nie miała problemów z ciśnieniem,
krążeniem ani tego typu objawami. U mamy były podobne objawy drętwienia rąk
jak u
niej ostatnio występują. I to nas zaczyna trochę niepokoić. Z tego co
pamiętam u jej mamy wystąpily jakieś 3-4 tego typu objawy w odstępie 0,5
roku, a
ostatni tak jakos 10 m-cy przed śmiercią.....

Moja dziewczyna robiła nie tak dawno wszystkie badania morfologiczne i są
okej.

Jeszcze jedna sprawa: ona ma prawie zawsze temperaturę ciała
około 37,4 , i prawie zawsze jest jej zimno, do tego zaraz ma sine usta.

4. Data: 2004-05-10 18:32:24

Od: "gosia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej! WYslalam ci dwa maile bezposrednio na konto pozdrawiam

Leki chińskiej medycyny naturalnej
USG dopochwowe
cystoskopia - czym grozi?
monitor LCD a oczy - pytanie