Re: renta socjalna a mozliwosc dorobienia

1. Data: 2004-02-13 13:16:43

Temat: Re: renta socjalna a mozliwosc dorobienia
Od: "Hmmm..." <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat możliwości dorobienia do renty poruszył wczoraj "realista" na grupie
dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi.
Otrzymał odpoowiedź od "leszkin" <l...@p...onet.pl>.

Oto ona:

Od: "leszkin" <l...@p...onet.pl>
Data: 13 lutego 2004 11:24
Grupa dyskusyjna: Pl.soc.inwalidzi
Temat: Odp: Ile może zarobić?

napisal w wiadomosci news:<c0i8pp$a02$1@atlantis.news.tpi.pl...

>Uzytkownik realista <j...@p...onet.pl w wiadomosci do grup
>dyskusyjnych napisal:
>Witam,
>Czy ktos z szanownych grupowiczów moze mi powiedziec ile maksymalnie
>moze zarobic osoba z I grupa inw. bez utraty czy onbnizenia swiadczen
>(renta, zasilek pielegnacyyjny)? Mile widziany link do odpowiednich
>regulacji prawnych. Dziekuje i pozdrawiam
>realista

Witam!
Wysokosc kwot przychodu powodujacych zmniejszenie lub zawieszenie
swiadczen emerytów i rencistów (patrz komunikaty ZUS)

Osiaganie przychodu nieprzekraczajacego 70% kwoty przecietnego
wynagrodzenia za kwartal kalendarzowy, ogloszonego przez prezesa GUS,
nie powoduje zmniejszenia swiadczen.

Kwoty równe 70% przecietnego wynagrodzenia miesiecznego wynosza:

od 1 stycznia 2003 r. - 1467,10 zl
od 1 marca 2003 r. - 1557,80 zl
od 1 czerwca 2003 r. - 1560,10 zl
od 1 wrzesnia 2003 r. - 1498,80 zl
od 1 grudnia 2003 r. - 1512,10 zl

Kwoty równe 130% przecietnego wynagrodzenia miesiecznego wynosza:

od 1 stycznia 2003 r. - 2724,60 zl
od 1 marca 2003 r. - 2893,10 zl
od 1 czerwca 2003 r. - 2897,30 zl
od 1 wrzesnia 2003 r. - 2783,40 zl
od 1 grudnia 2003 r. - 2808,10 zl

Kwoty graniczne przychodu w 2003 r. wynosza:

70% przecietnego miesiecznego wynagrodzenia 18 296,40 zl

130% przecietnego miesiecznego wynagrodzenia 33 978,70 zl

W przypadku gdy przychód osiagany przez swiadczeniobiorce przekroczy
70% przecietnego wynagrodzenia, ale bedzie nizszy niz 130%
przecietnego wynagrodzenia - emerytura, renta z tytulu niezdolnosci do
pracy oraz renta rodzinna dla jednej osoby ulegna zmniejszeniu o kwote
przekroczenia, nie wiecej jednak niz o kwote maksymalnego zmniejszenia
(ustalana przy kolejnych waloryzacjach), tj. od 1 marca 2003 r.:

382,36 zl - emerytura, renta z tytulu calkowitej niezdolnosci do pracy
286,79 zl - renta z tytulu czesciowej niezdolnosci do pracy 325,02 zl
- renta rodzinna dla jednej osoby Zawieszeniu ulegaja emerytury i
renty swiadczeniobiorców, którzy osiagneli przychód przekraczajacy
130% przecietnego wynagrodzenia.

Pzdr!
leszkin
PS
Link: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

2. Data: 2004-02-13 13:19:23

Od: "Hmmm..." <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam grupe chochlik komputerowy pomylil adresy

Fw: Szukamy redaktora
Ile może zarobić?
Milosc osob niepelnosprawnych
Dwa wózki elektryczne zamienię na napęd wspomagający do wózka aktywnego
Pytania o PIT