Re: renta uczniowska

Data: 2002-02-16 09:59:19
Temat: Re: renta uczniowska
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>

Dariusz Czurejno napisał(a):

> czy po przeprawach sadowych nasz kolega ma przyznana
>
> Tak i kończy mi się niedługo za 4 miesiące.

To zmienia układ rzaczy :-(
Chyba lepiej przeczekać te pół roku - i dopiero wtedy kombinować cokolwiek z pracą.

> I właśnie częściowo chodzi mi o komisję. Jak większość pisała pytanie na
> komisjach to nie czy jakoś się poprawił stan zdrowia tylko czy pracuję. Już
> miasłem masę komisji i zawsze to słyszę. Raz nawet zaczęłem polemizować na
> ten temat z lekarzem orzecznikiem.

bo to jest wynikiem nowej ustawy, gdzie orzeka się rentę z tytułu niezdolności do
pracy a nie z tytułu stanu zdrowia czy inwalidztwa. Tylko że tutaj widzę problem :-(
Bo niezdolność ta nie powstała w okresie składkowym (czytaj zatrudnienia) i lekarz
orzecznik może nie przyznać Ci renty, a ty wtedy przechodziszna rentę socjalną.

Co wtedy ?
najlepiej przepracować te kilka lat i potem się starć o rentę - udowadniając że
stan zdrowia ulega pogorszeniu (czyli powstaje niezdolność do pracy).

> W sumie pieniądze jakie dostaję nie są wysokie (najniższa renta) ale chodzi
> mi o uprawnienia dla osób niepełnosprawnych.

ale to piechotą nie chodzi :-))

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.