rezonans czy tomograf?

1. Data: 2005-06-27 14:01:56

Temat: rezonans czy tomograf?
Od: "Tomasz Dachowicz" <t...@g...pl_USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam od dluzszego czasu uczucie ciezkosci glowy, czesto mnie podolewa, musze
sie posilac kawa czy roznej masci napojami typu red bull.

Objawy wystepuja co jakis czas, czasem trwa to kilka dni.

Postanowilem cos z tym zrobic i zastanawiam sie czy wybrac sie na tomograf
czy rezonans - przyznam, ze kompletnie sie na tym nie znam i dlatego prosze
o rade w tej sprawie.

Chcialbym takze zapytac o cene takich badan przy zalozeniu ze chce je zrobic
prywatnie

pozdrawiam
Tomasz Dachowicz

2. Data: 2005-06-27 14:19:05

Temat: Re: rezonans czy tomograf?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jun 2005 16:01:56 +0200, Tomasz Dachowicz wrote:

> [...]
> sie posilac kawa czy roznej masci napojami typu red bull.
> Objawy wystepuja co jakis czas, czasem trwa to kilka dni.

Nienajgorszy pomysł. Na początek proponuję pójść do lekarza.

> i zastanawiam sie czy wybrac sie na tomograf
> czy rezonans - przyznam, ze kompletnie sie na tym nie znam i dlatego prosze
> o rade w tej sprawie.

A na jakie pytanie mają odpowiedzieć te badania?
Zakładając nawet, że je zrobisz - co Ci powiedzą wyniki tych badań? No i
kto zinterpretuje te wyniki?

Podstawowa zasada dotycząca zlecania badań dodatkowych, którą każdy
medyk powinien poznać na pierwszych latach studiów brzmi: Przed
zleceniem badania zastanów się czy jego wynik ma szansę coś zmienić w
postępowaniu z chorym. Jeśli nie - nie zlecaj badania.

> Chcialbym takze zapytac o cene takich badan przy zalozeniu ze chce je zrobic
> prywatnie

TK z kontrastem circa about od 300 PLN, MR z kontrastem od 1000 PLN.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2005-06-27 14:31:33

Od: "Tomasz Dachowicz" <t...@g...pl_USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

> Nienajgorszy pomysł. Na początek proponuję pójść do lekarza.
(...)
> [...]
> zleceniem badania zastanów się czy jego wynik ma szansę coś zmienić w
> postępowaniu z chorym. Jeśli nie - nie zlecaj badania.

dziekuje za odpowiedz, racja.
Czy wiec od razu lepiej udac sie do neurologa czy najpierw do ogolnego?

td

4. Data: 2005-06-27 15:02:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jun 2005 16:31:33 +0200, Tomasz Dachowicz wrote:

> Czy wiec od razu lepiej udac sie do neurologa czy najpierw do ogolnego?

Rozsądek nakazywałby POZ.

5. Data: 2005-06-27 16:21:43

Od: "Tomasz Dachowicz" <t...@g...pl_USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

> Rozsądek nakazywałby POZ.

przepraszam, ale moglbys rozszyfrowac ten skrot?

td.

6. Data: 2005-06-27 17:10:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jun 2005 18:21:43 +0200, Tomasz Dachowicz wrote:

> przepraszam, ale moglbys rozszyfrowac ten skrot?

Podstawowa Opieka Zdrowotna, czyli lekarz ogólny - z reguły rodzinny /
internista.

7. Data: 2005-07-02 14:25:56

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:o5x5bqm4sow2.dlg@always.coca.cola Marek Bieniek napisal(a):
> Podstawowa Opieka Zdrowotna, czyli lekarz ogólny - z reguły rodzinny /
> internista.

zdaje sie nawet do neurologa trzeba miec skierowanie od rodzinnego, choc
moze sie myle.

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

8. Data: 2005-07-02 14:28:21

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:nhjs7hpt8psj.dlg@always.coca.cola Marek Bieniek napisal(a):

> TK z kontrastem circa about od 300 PLN, MR z kontrastem od 1000 PLN.

hmmm TK bez kontrastu to bedzie juz 300zl, nie wiem czy z kontrastem nie
ponad dwa razy wiecej, bo z tego co widzialem to przy badaniu z kontrastem
najpierw robi sie zwykle (bez k.), a dopiero potem z k. Czyli logicznie
myslac suma=cena_tk*2+cena_kontrastu.

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

9. Data: 2005-07-02 17:54:46

Od: "cetka ." <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> napisał(a):

> Nienajgorszy pomysł. Na początek proponuję pójść do lekarza.

a moglbys napisac, czym sie rozni badanie tomografem od badania rezonansem i
czy zawsze musza byc z kontrastem. znajomi przy podobnych dolegliwosciach
mieli skierowanie jedno na tomograf, a drugie na rezonans, wiec zastanawiam
sie, czy poza cena jest jakas roznica pomiedzy tymi badaniami. i czy moga je
wykonywac kobiety w ciazy?

10. Data: 2005-07-02 18:42:48

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

da6kd6$13s$...@i...gazeta.pl,
cetka . <c...@g...SKASUJ-TO.pl>:

> [...]
> podobnych dolegliwosciach mieli skierowanie jedno na tomograf, a
> drugie na rezonans, wiec zastanawiam sie, czy poza cena jest jakas

Zajrzyj do archiwum - bardzo niedawno byl o tym watek.

--
Robert

nowotwory skóry
przspieszony okres?