rezonans magnetyczny czy tomografia komputerowa

11. Data: 2005-12-30 06:26:39

Temat: Re: rezonans magnetyczny czy tomografia komputerowa
Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):
> Użytkownik "Morris" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> ale chyba nikt nie ma pretensji:) ja tylko jako laik probuje zrozumiec
> roznice pomiedzy tymi 2 metodami - od lekarzy sie takich rzeczy nie
> dowiesz:)

Dokladnie - nie mialem na mysli zadnej dyskredytacji - chodzilo tylko o
naswietlenie sprawy Silianie :) BTW - akurat dowiadujesz sie tego od
lekarze ;-)

12. Data: 2005-12-30 07:57:15

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> marcin napisał(a):
> Ktore z badan wykonac??
>
> To zależy jakie są wskazania...
> Jeśli chcesz uwidocznić tkankę kostną - CT, jeśli natomiast tkanki
> miękkie NMR.
> Nie da sie na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ nie
> napisałes żadnych szczegółów... Jakieś objawy neurologiczne?

Dzieki za informacje. Zmian neurologicznych chyba nie ma(nie odczuwam na razie
wiekszych dolegliwosci). Na razie chcialem zbadac stopien uszkodzenia krazkow
miedzykregowych pod katem przyszlych zmian zwyrodnieniowych (dyskopatie itp) na
skutek urazu. Potem zajme sie stawami i kregami.

13. Data: 2005-12-30 08:42:50

Od: " rad" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

warp9 - a gdzie w Polsce robią TK mielografię, może się orientujesz

14. Data: 2005-12-30 09:24:09

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krazkow
> miedzykregowych pod katem przyszlych zmian zwyrodnieniowych (dyskopatie

Jesli o to chodzi to zrob rezonans magnetyczny. Co ciekawe... o ile w
odcinku piersiowym i ledzwiowym mozna jeszcze sie zastanawiac TK czy NMR to
odcinek szyjny do oceny kregow i krazkow tylko w rezonansie, ogladanie TK
odcinka szyjnygo to jednym slowem "hardcore" i radiolodzy nie przepadaja za
tym :)

--
Pozdrawiam Norbert

15. Data: 2005-12-30 10:48:05

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> skutek urazu. Potem zajme sie stawami i kregami.
Współczuje z powodu urazu. Mam jednak obawy co do zasadności pytania. Sam
decydujesz o rodzaju badania? Czemu nie specjalista?
Po drugie to nie do końca rozumiem sens oceny stanu krążków na podstawie
badania MRI czy CT. To tylko uzupełniające badanie, wielu badanych ma "zmiany"
nie odczuwając nigdy żadnych dolegliwości. Inni, z kolei mający objawy
utwierdzani są w przekonaniu, że to prze/wypuklina jest powodem bólu, a nie
zawsze tak jest.
Co do różnic między tymi badaniami to dodam, że jesli masz klaustrofobię to z
rezonansem będzie kłopot. Czasem lekarze zlecają jednak tomografię w przypadku
dolegliwości neurologicznych. Prawdopodobnie chodzi o różnice w koszcie i
dostępności obu tych badań

16. Data: 2005-12-30 13:23:18

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "warp9" <w...@w...post.pl> napisał w wiadomości

>BTW - akurat dowiadujesz sie tego od lekarze ;-)

chodzilo mi o to, tu lekarz sam chce udzielic odpowiedzi. na wizycie sie go
zmusza i cedzi kazde slowo:(

17. Data: 2005-12-30 13:25:20

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam jednak obawy co do zasadności pytania. Sam
> decydujesz o rodzaju badania? Czemu nie specjalista?

jesli specjalista prywatny, to pewnie chce przysc przygotowany, czyli juz z
badaniem. niektorzy specjalisci sa drodzy, a czasem idzie sie "tylko" po
recepte, czy skierowanie:(

18. Data: 2005-12-30 13:59:11

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Współczuje z powodu urazu. Mam jednak obawy co do zasadności pytania. Sam
> decydujesz o rodzaju badania? Czemu nie specjalista?

Poniewaz specjalista nie zgodzil sie na wypisanie skierowania, a ja chce zrobic
wszystko, zeby choc troche powrocic do zdrowia.

> [...]
> utwierdzani są w przekonaniu, że to prze/wypuklina jest powodem bólu, a nie

Hmmm... no coz. Innych sposobow nie znam. Czytalem o dyskopatii, ktorej
przyczyna sa m.in. urazy i chce zrobic wszytko, zeby jej uniknac. Jesli mozna
cos wczesniej zdiagnozowac, jakos zapobiec, bedzie super.

> Co do różnic między tymi badaniami to dodam, że jesli masz klaustrofobię to z
> rezonansem będzie kłopot.

Nie mam :). Chyba.

> dolegliwości neurologicznych. Prawdopodobnie chodzi o różnice w koszcie i

Koszt sie nie liczy. Na cholere mi pieniadze jak bede sie skrecal z bolu.

19. Data: 2005-12-30 14:03:11

Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):
> [...]
> odcinka szyjnygo to jednym slowem "hardcore" i radiolodzy nie przepadaja za

Norbercie rodzaj badania zależy od WSKAZAŃ... a nie od odcinaka.... W
rezonansie magnetycznym nie widać kości i do oceny urazów kostnych jest
nieprzydatne. A czy ktoś lubi oglądać Tk odc C czy nie to chyba
indywidualna sprawa... jeden radiolog Ci powie, że nienawidzi ale drugi
powie że wręcz uwielbia... Każdy ma swoje ulubione i te mniej lubiane
dziedziny... :)

Morris

20. Data: 2005-12-30 15:06:27

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):

> chodzilo mi o to, tu lekarz sam chce udzielic odpowiedzi. na wizycie sie go
> zmusza i cedzi kazde slowo:(

Nie kazdy ;-) Poza tym - trudno to wytlumaczyc, ale schodzac po 34
godzinach nieprzerwanej pracy, czasem zdarza mi sie juz nie miec sil :)

Badania - bole w lewej rece?
Niech mnie ktoś pocieszy...
etanol sulfonamidy
Płyn do naczyć do okularów.