robaczki cy cuś?

1. Data: 2002-04-29 06:26:40

Temat: robaczki cy cuś?
Od: "mk" <M...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojawiły mi się w domu (nowy blok, parter) jakieś stworzonka - długość ok.
centymetra
wąskie, rozszerzające sie ku przodowi, ze szczypczykami, zwinne toto, łazi,
latać nie umie.
Nie są to tzw. szczypawki, podobne, ale mniejsze, bardziej jakby giętkie,
mniej pancerne.
Obserwowałem to w ubikacji, a dzisiaj rano dwie sztuku w wannie.
Skąd się to bierze i jak zwalczyć?

mk
GG 13349

1. Data: 2002-04-29 07:09:06

Temat: Re: robaczki cy cuś?
Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

mk wrote:
> Skąd się to bierze i jak zwalczyć?
Pewnie rybik cukrowy. Obrzydliwe. Miałem kiedyś plagę w pokoju.
Wytępiłem Raidem na owady biegające. Są też na nie specjalne trutki.
Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2002-04-29 09:02:45

Od: "noras" <n...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

To moga byc tzw "skorki". Nie wiem czy to fachowa nazwa czy zwyczajowa?!

Birze sie to z wilgotnych miejsc - sprawdz czy nie masz mokrych szmat gdzies
w rogu, za wanna itd. U mnie zyly w rogu pod zlewem w kuchni. Na szczescie
akurat robilem generalny remont, lacznie z tynkami i sie wyprowadzily, mam
nadzieje ze nie pod pogloge!?

Pozdrawiam
Pawel Norek

1. Data: 2002-04-29 09:07:18

Od: "BERNI" <b...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Jeśli Cię to interesuje to rozprowadzam środki do ich zwalczania.Poniżej
kilka słów o tych środkach, Do cen podanych
poniżej musisz dodać koszty przesyłki które wynoszą 8.50 dla paczki do 1kg,
lub 9.50 od 1kg do dwóch ( to jakbyś chciał polecić środki sąsiadom i
zamówić więcej, bo najskuteczniej zwalczysz gdy zrobi to cały pion bloku).
Możesz przyjąć 100ml = 100gram.. Chciałbym Ci powiedzieć , że już wiele osób
skorzystało z tej grupy skorzystało z tych środków i chyba z zamierzonym
skutkiem , bo otrzymałem na grupie też parę pochwał..
Pozdrawiam
Bernard

INSEKTENKILLER
Atest nr HB 316/91
Gotowy do użycia kompaktowy preparat owadobójczy na bazie wyciągów
roślinnych przeznaczony do zwalczania owadów latających jak muchy i komary
oraz biegających jak prusaki, karaluchy , mrówki faraona, czy rybiki
cukrowe. Preparat działa na układ nerwowy zwierząt zimnokrwistych.Jego
działanie nie jest natychmiastowe tylko rozłożone w czasie. Jest
nieszkodliwy dla ludzi i zwierząt domowych (oprócz ryb). Okres aktywnego
działania wynosi 4 tygodnie.
Rozprowadzany w opakowaniach 200ml z atomizerem, 400ml z pompką
Skład: Permetryna 0,255%,bialetyna 0,05%
Cena :
200ml z atomizerem - 12zł,
400ml z pompką - 22zł

INSEKT-STOP-GEL
Posiada atest nr HB 327/94

Środek do zwalczania insektów takich jak mrówki faraona, prusaki, karaluchy,
rybiki cukrowe itp . Nie powoduje zanieczyszczenia środowiska naturalnego.
Preparat działa poprzez bezpośredni kontakt z insektami. Można go stosować
używając pędzla lub pistoletu ciśnieniowego. Utworzona po opryskaniu powłoka
ochronna jest odporna na działanie wody. Po zetknięciu ze środkiem zwalczane
insekty giną w czasie 30-360 minut. Okres aktywnego działania wynosi 12
miesięcy.
INSEKT-STOP-GEL należy stosować na powierzchnie niewchłaniające środka np.
spody szafek kuchennych, ruru c.o. itp. Rozprowadzany w opakowaniach 200ml.
Skład: permetryna, oleje roślinne
Rozprowadzany w opakowaniach 200gram

Uwaga.Rozprowadzany do wyczerpania zapasów.

Cena : 22zł.

----

----

Użytkownik mk <M...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aaip3b$h36$...@n...onet.pl...

1. Data: 2002-04-29 09:07:27

Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "noras" <n...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> To moga byc tzw "skorki". Nie wiem czy to fachowa nazwa czy zwyczajowa?!
Skorek to naukowa nazwa rodzajowa - ale jest to zwyczajowa szczypawka która
została wykluczona przez autora.

Pozdrawiam
Dry

1. Data: 2002-04-29 09:53:55

Od: "noras" <n...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skorek to naukowa nazwa rodzajowa - ale jest to zwyczajowa szczypawka
która
> została wykluczona przez autora.

OKI, tak czy siak, u mnie lataly takie same i braly sie z wilgoci,
zaniedbania i hmm - brudu :( pozostawionego przez poprzednich wlascicieli!

Pozdrawiam
Pawel Norek

1. Data: 2002-04-29 16:27:12

Temat: Odp: robaczki cy cuś?
Od: "Delfinek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rybiki zawitaly w domoswo

1. Data: 2002-04-30 07:36:31

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Delfinek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> rybiki zawitaly w domoswo

Czy to cos takiego co potocznie nazywa sie srebrnikiem. Jak sie to trzasnie
to leci z niego taki srebrny pylek. Moja stara ciotka jak to zobaczyla u
mnie w lazience to az zapiala z zachwytu i cos mowila o szczesciu w domu.
Nie sluchalem jej ale skrzetnie wynosilem to to na dwor zamiast zabijac.
Mialem tak jednego na tydzien.

vpw

1. Data: 2002-04-30 10:29:42

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

vpw wrote:

> Czy to cos takiego co potocznie nazywa sie srebrnikiem. [...]
Nie, potocznie nazywa się to szybkobiegaczem! :-)
Michał

1. Data: 2002-04-30 10:33:09

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

mk wrote:

> [...]
> centymetra
> wąskie, rozszerzające sie ku przodowi, ze szczypczykami, zwinne toto, łazi,

http://wiem.onet.pl/wiem/005a11.html

MS
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań