robale z owoców a człowiek

1. Data: 2003-08-10 21:13:18

Temat: robale z owoców a człowiek
Od: "Roman" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :o)

Niewiem czy dobrze trafiłem ... ale mam nadzieje, że uzyskam kilka fachowych
odpowiedzi,
otóż nurtuje mnie problem zjedzonych robali wraz z owocami.
Czy takie robaki zamieszkujące śliwki, czereśnie lub jabłka mogą wyrządzić
człowiekowi jakąś krzywdę
jeżeli dostaną się do jego przewodu pokarmowego ? czy zaraz zginą ze względu
na niesprzyjające środowisko lub poprostu zostaną wydalone ?

z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi,
a jeżeli się nie wstrzeliłem z tematyką grupy - to przepraszam

pozdrawiam
Roman

2. Data: 2003-08-10 21:26:55

Temat: Re: robale z owoców a człowiek
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bh6ck4$p2n$...@n...onet.pl,
Roman <d...@p...onet.pl>:
> Witam :o)
>
> Niewiem czy dobrze trafiłem ... ale mam nadzieje, że uzyskam kilka
> fachowych odpowiedzi,
> otóż nurtuje mnie problem zjedzonych robali wraz z owocami.

lepiej było napisać "gryzie mnie problem" ;P

> [...]
> jeżeli dostaną się do jego przewodu pokarmowego ? czy zaraz zginą ze
> względu na niesprzyjające środowisko lub poprostu zostaną wydalone ?

zostaną strawione; zginą najczęściej już w ustach

--
Robert

3. Data: 2003-08-10 23:07:00

Od: Kaja <m...@b...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się złożyło,że Sun, 10 Aug 2003 23:13:18 +0200 *Roman*
<bh6ck4$p2n$1@news.onet.pl> napisał-a:

> [...]

> jeżeli dostaną się do jego przewodu pokarmowego ? czy zaraz zginą ze względu
> na niesprzyjające środowisko lub poprostu zostaną wydalone ?

Też mnie często nurtuje ten problem i zastanawiam się,czy taki robal nie
jest potem owsikiem.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

4. Data: 2003-08-11 01:43:28

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Aug 2003 23:26:55 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

>zostaną strawione; zginą najczęściej już w ustach

A co z ich... wartoscia odzywcza? ;)
A na serio: czy bywaja robale trujace? Co do owocow coprawda jestem
wyjatkowo ostrozna, ale nigdy nie jestem pewna czy ziola dobrze
wyplukuje. A na ziolach zyja robaczki, taki maczlik podobno produkuje
(wydala) costam miodowego, robaczki skladaja jajeczka itd. Juz
przestalam sie w te ziola wpatrywac bo pod lupa by trzeba szorowac,
ale zastanawiam sie nad wplywem caloksztaltu robaczkowego na zdrowie
(albowiem moje ziolka sa tak atrakcyjne ze robaczki do nich lgna).

--
Pozdrawiam, Sabina

5. Data: 2003-08-11 05:35:35

Od: Papik <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 Aug 2003 03:43:28 +0200, Sabinka napisał/napisała:
> ale zastanawiam sie nad wplywem caloksztaltu robaczkowego na zdrowie
> (albowiem moje ziolka sa tak atrakcyjne ze robaczki do nich lgna).

IMHO dawniej ludzie nie plukali ziolek i byli zdrowsi, moze to wplyw tych
robaczkow ? ;)

--
*it's much better to fuck without love than being in love without fucking*
GG: 70701

6. Data: 2003-08-11 17:01:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Aug 2003, Roman wrote:

> [...]
> jeżeli dostaną się do jego przewodu pokarmowego ? czy zaraz zginą ze względu
> na niesprzyjające środowisko lub poprostu zostaną wydalone ?

przypuszczam, ze zostana strawione - robal to przeciez bialko
a czlowiek trawi to dzieki roznym przydatnym enzymom.
Szkody nie wyrzadzi - sam wielokrotnie przypadkiem - niestety
spozylem takie paskudztwo i zyje. Dla obrzydliwych - polecam
po zjedzeniu takiego robala kieliszek sliwowicy - doskonale
sterylizuje

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2003-08-11 18:16:18

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

P...@d...am.t
orun.pl,
> [...]
> spozylem takie paskudztwo i zyje. Dla obrzydliwych - polecam
> po zjedzeniu takiego robala kieliszek sliwowicy - doskonale

Sliwowicy? A jak w sliwce byl robal? ;P

A w temacie, w zeszlym tygodniu zjadlem ok. 1kg dzikich mirabelek, ktore
wygladaly na nierobaczywe - nie ogladalem dokladnie. Dopiero potem moja
mama, bardziej skrupulatna, stwierdzila, ze w ok. 50% mirabelek jest robak -
mirabelki z tej samej partii. Zatem spozylem ich calkiem sporo, a czulem sie
swietnie. No moze troche bylem bardziej najedzony ;)

--
Robert

8. Data: 2003-08-12 12:50:18

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Aug 2003 05:35:35 +0000 (UTC), Papik

>IMHO dawniej ludzie nie plukali ziolek i byli zdrowsi, moze to wplyw tych
>robaczkow ? ;)

;)
Ale kiedys IMO robaczkow tez bylo mniej i chorobsk na roslinach.
Robaczki sciagaja choroby. Np. maczlik sciaga grzyba. Ble.
A przedziorek podobno cos wstrzykuje w liscie roslin. Ciekawe co to i
czy to zdrowe jest :)

Poza tym skad wiesz ze nie plukali?

--
Pozdrawiam, Sabina

9. Data: 2003-08-12 15:31:25

Temat: Re: robale z owoców a czlowiek
Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka napisala:

> Poza tym skad wiesz ze nie plukali?

A skad wiesz, ze kiedys ludzie byli zdrowsi? Czy objawem tego zdrowia byla
na poczatku XX wieku srednia dlugosc zycia okolo 45 lat?

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

Myszka, a moja dłoń
ile?
w tarczyce spirytusem
Oczy - pływanie