rolada po sztygarsku

1. Data: 2002-03-26 13:21:48

Temat: rolada po sztygarsku
Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś słyszałam o czymś takim jak rolada po sztygarsku.
Kawałek schabu taki dłuższy przekroić (tylko jak żeby wyszła z tego rolada?)
tak wzdłuż do środka kiełbasa grubsza i zawinąć, smarzyć Podawać krojone w
plastry. Podobno ciekawie wygląda zawinięty schab z kiełbasą w środku
Od jakiegoś czasu przymierzam się żeby to zrobić, no i tak się zastanawiam
jak pociąć ten schab?

Danka

1. Data: 2002-03-26 13:23:19

Temat: Re: rolada po sztygarsku
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <d...@i...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a7psdo$q4b$...@n...tpi.pl...
> [...]
> plastry. Podobno ciekawie wygląda zawinięty schab z kiełbasą w środku
> Od jakiegoś czasu przymierzam się żeby to zrobić, no i tak się zastanawiam

ano więc tak się tnie, że układasz sobie ten schabik jak Ci wygodniej, a
potem robisz wzdłuż głębokie nacięcie, rozchylasz schab i te dwa płaty
rozchylone znowu nacinasz wzdłuż, ale tak od wewnątrz, żeby otrzymać
plaskaty prostokąt po rozłożeniu. To jeden sposób.
A drugi to naciąć głęboko wzdłuż, ale nie na środku, tylko bardziej z brzegu
i tak sobie ciapać aż powstanie płaski placek, bo to, co nadetniesz, będzie
Ci się odkładać płaskie na deskę obok.
Cięzko to sensownie wyjaśnić bez rysunku, może ktoś ma większe zdolności do
tłumaczenia, bo jak to się mówi, jak polonista zacznie coś tłumaczyć, to
mało kto go zrozumie, chyba że drugi polonista :-))

Wkn

przyjedź do mnie, to Ci ten schab potnę :)

1. Data: 2002-03-26 13:33:57

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mało kto go zrozumie, chyba że drugi polonista :-))
>
> Wkn
>
> przyjedź do mnie, to Ci ten schab potnę :)

Ja tez moge?
Bo ja bede sobie rolade z lopatkowa nadziewka wykonywac (według Agaty) i tez
sie przymierzam do tego ciecia jak....
AniaK

1. Data: 2002-03-26 13:38:01

Od: m...@m...pl (Filutek Milutek) szukaj wiadomości tego autora

> Wkn
>
> przyjedź do mnie, to Ci ten schab potnę :)

To ja tez przyjade, co?
Juz pakuje sie do autka.
;-)

pozdr,
Grzesio

wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-03-26 13:40:44

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> przyjedź do mnie, to Ci ten schab potnę :)
>
> Bardzo sensownie wyjaśniłaś!!!! Ktos tu na grupie ostatnio kazał schab
ciąc "po spirali, żeby sie kwadrat zrobił" i ja do dziś nie rozumiem JAK to ma
być robione. A Ty kawe na ławe...Qd

1. Data: 2002-03-26 14:08:50

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Filutek Milutek <m...@m...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:a7ptjo$6fi$...@n...tpi.pl...

> To ja tez przyjade, co?
> Juz pakuje sie do autka.
> ;-)
>
> pozdr,
> Grzesio

to sie wszyscy w to biedne autko wpakujcie i przyjezdzajcie z tymi tonami
miecha do pociecia :-))\
Tylko czy to biedne autko mniammniama tyle kilogramów wytrzyma z wawki nad
morze ;-))

Wkn rozbawiona

1. Data: 2002-03-26 14:18:38

Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozchylone znowu nacinasz wzdłuż, ale tak od wewnątrz, żeby otrzymać
> plaskaty prostokąt po rozłożeniu. To jeden sposób.

super :) tak zrobię Dziękuję bardzo za pomoc!

> [...]
brzegu
> i tak sobie ciapać aż powstanie płaski placek, bo to, co nadetniesz,

Boję się że tak zepsułabym całą roladę. Ten wyżej sposób chyba jest lepszy

> [...]
> tłumaczenia, bo jak to się mówi, jak polonista zacznie coś tłumaczyć, to
> mało kto go zrozumie, chyba że drugi polonista :-))

Jeszcze raz dziękuję :)
Danka

> przyjedź do mnie, to Ci ten schab potnę :)

:) chętnie bym skorzystała ale... :))

1. Data: 2002-03-26 18:27:10

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> ciąc "po spirali, żeby sie kwadrat zrobił" i ja do dziś nie rozumiem JAK to ma
> być robione.

Robilam kiedys taka rolade z duzej poledwicy: Poledwice kroic wzdluz,
tak, jakby sie odwijalo ja spiralnie, az powstanie jeden plat miesa.

(Wyobraz sobie prostokat miesa juz zwiniety w rolade. Jeden dlugi brzeg
jest po prawej stronie. Teraz ten zwiniety prostokat miesa odwijasz
podwazajac wzdluz tego dlugiego brzegu. I tak odwijasz odwijasz az masz
prostokat. A teraz wez ten swoj schab bez kosci i w wyobrazni zobacz ten
dlugi brzeg, ktory "podwazysz" nozem zeby sie "odwinal" No i tak
smykajac tym nozem "odwijasz" ten schab)

Troche rozbic, natrzec przyprawami i posmarowac nadzieniem. Zwinac z
powrotem w spirale, obwiazac plasterkami boczku i obsmazyc. Wstawic do
goracego pieca i piec, az upieczone. Trzeba przekroic w srodku, zeby sie
upewnic, ze nadzienie jest upieczone. Jesli chodzi o nadzienie, to
robilam je z grzybow, jajka, namoczonej bulki tartej, estragonu i
mielonych orzechow wloskich.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-27 08:14:44

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli chodzi o nadzienie, to
> robilam je z grzybow, jajka, namoczonej bulki tartej, estragonu i
> mielonych orzechow wloskich.
> Magdalena Bassett

Dzieki, zrozumiałam, nie ma to jak polonista rozumiejący poloniste!
Mam wyobraźnie przestrzenną, więc "odwijanie" spirali z całego schabu poszło
gładko po Twoich wyjasnieniach. Ale najbardziej zafrapowal mnie farsz. Zrobie
chyba jeszcze na te Świeta. Dziekuje. Qd

1. Data: 2002-03-27 19:48:37

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:
> Dzieki, zrozumiałam, nie ma to jak polonista rozumiejący poloniste!
> Mam wyobraźnie przestrzenną, więc "odwijanie" spirali z całego schabu poszło
> gładko po Twoich wyjasnieniach.

:)))))

Ale najbardziej zafrapowal mnie farsz. Zrobie
> chyba jeszcze na te Świeta. Dziekuje. Qd

Ten farsz trzeba dosc dobrze przyprawic, bo wieprzowina jest slodkawa.
Mam nadzieje, ze bedzie smakowac. A z czym podasz? Moze z podwojnie
pieczonymi ziemniakami?

Z mojego archiwum:
Duze podluzne ziemniaki umyc, zawinac w folie alum i piec az miekkie gdy
scisniete w pasie.
Z lekka ostudzic, przeciac na pol wzdluz i wydrazyc lyzka miazsz nie
naruszajac skory. Te lodki (uudki) z ziemniaczanych skor zachowac. Z
ziemniakow zrobic dobre puree z dodatkiem mleka, masla, soli, pieprzu.
Mozna domieszac podsmazona cebule lub pieczony czosnek. Tym puree
nadziac lodki z czubkiem, polac kazda lyzka stopionego masla i zapiec
pod opiekaczem az troszke zbrazowieja. Posypac koperkiem, szczypiorkiem
lub papryka.

Mozna wyciskac to puree do lodek przez szpryce z ladna koncowka, zeby
byly dekoracyjne.
Magdalena Bassett

babka drozdzowa dla cukrzyka
mak do makowca