tarta z zielonym grochem i szpinakiem

1. Data: 2002-03-26 14:08:32

Temat: tarta z zielonym grochem i szpinakiem
Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo pyszne i sycace danie, robilam w zeszlym tygodniu

Potrzebujemy:
Kruche ciasto - wylozyc nim dosc cienko forme, nakluc widelcem, podpiec 15
minut
przepisu nie podaje - robilam z kartki, nie mam pod reka. Pewno kazdy ma
swoje a jesli nie to latwo znajdzie.

Nadzienie:
1/2 szkl zielonego grochu - polowki (zolty pewno tez moze byc, a w oryginale
byla soczewica zielona)
50 dag mrozonego szpinaku
1 duza cebula
czosnek
sezam
gałka muszk., sol, pieprz

Groch namaczamy. Cebule siekamy, podsmazamy na oleju, wrzucamy groch,
zalewamy bulionem (ja z kostki) - taka iloscia by zostala calkowicie
wchlonieta. Ja nalalam troche ponad szklanke, w razie koniecznosci dolewamy
wody. Gotujemy groch do miekkosci (ok. 40 minut)
Szpinak przesmazamy. Jak mocno "odwodnimy" zalezy tez jaki nam sie udal
groch, ja mialam dosc wodnisty, wiec szpinak porzadnie odparowalam. W
ostatecznosci mozna zagescic mąka jesli mamy ewidentna ciapę. Dodajemy
groch. Przyprawiamy czosnkiem, galka muszkatolowa, sola, pieprzem. Nadzienie
musi miec konkretny smak.
Na podpieczony spod wykladamy nadzienie, posypujemy 2 lyzkami ziaren sezamu
i pieczemy ok. 30-40 minut.
Polecam.

Asia

ps. przepis - lekko zmodyfikowany - z ksiazki Sarah Brown "Kuchnia
Wegetarianska"

1. Data: 2002-03-26 14:46:03

Temat: Re: tarta z zielonym grochem i szpinakiem
Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam kilka pytan, bo w dziedzinie tarty jestem kompletnym laikiem:

> Potrzebujemy:
> Kruche ciasto - wylozyc nim dosc cienko forme, nakluc widelcem, podpiec 15
> minut

1. Kruchego ciasta do tego szpinaku nie slodzisz, oczywiscie?

> 1/2 szkl zielonego grochu - polowki (zolty pewno tez moze byc, a w
oryginale
> byla soczewica zielona)

2. Jak to "polowki"? ziarenka na pol?

> [...]
dolewamy
> wody. Gotujemy groch do miekkosci (ok. 40 minut)

3. Ile groch powinien sie moczyc?
4. Zalewasz tyle bulionu, zeby calosc groch wypil, dobrze rozumiem?

> groch. Przyprawiamy czosnkiem, galka muszkatolowa, sola, pieprzem.
Nadzienie
> musi miec konkretny smak.

5. To znaczy jaki? Ostry na przyklad? Tak pytam, bo rowniez nigdy w zyciu
nie jadlam szpinaku...
Pozdrawiam serdecznie
Mapet

1. Data: 2002-03-27 07:15:23

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mapet" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> 1. Kruchego ciasta do tego szpinaku nie slodzisz, oczywiscie?

nie, nie slodze, dodaje tak 1/4 lyzeczki soli

> 2. Jak to "polowki"? ziarenka na pol?

taki groch kupuje w sklepie, sa to polowki ziarenek

> 3. Ile groch powinien sie moczyc?

namoczylam na noc

> 4. Zalewasz tyle bulionu, zeby calosc groch wypil, dobrze rozumiem?

tak tak :-)

> Nadzienie
>
> 5. To znaczy jaki? Ostry na przyklad? Tak pytam, bo rowniez nigdy w zyciu
> nie jadlam szpinaku...

Konkretny, czyli soli nie zalujemy, pieprzu i troszke galki, czosnku wg
uznania. Szpinak porafi byc dosc mdly jesli go nie przyprawic.

Bedziesz robic?

Asia

1. Data: 2002-03-27 09:04:24

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bedziesz robic?
>
> Asia

MAM TAKĄ NADZIEJE, ALE CZY UDA MI SIE PRZED SWIETAMI, TO NIE SADZE... O
kurcze, duze litery...Bardzo dzieluje za szeczegolowe wyjasnienia I
pozdraiwm swiatecznie - serdecznie.
Mapet.
PS. Jak zrobie, dam znac i podziele sie wrazeniami. :)))

rolada po sztygarsku
babka drozdzowa dla cukrzyka
mak do makowca
Kto zna?