mak do makowca

1. Data: 2002-03-26 10:51:45

Temat: mak do makowca
Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie Joasi Duszczynskiej znalazlam ciekawie wygladajacy przepis na
makowca, ale tam do masy potrzebny jest caly mak ktory moczymy i mielimy,
ale co zrobic z juz zmielonym makiem (nie moge znalezc takiego
niezmielonego) czy wystarczy go wymieszac z syropem cukrowym? czy moze
troche zalac wrzatkiem, bardzo prosze o pomoc, poniewaz obiecalam tesciowej
makowiec, a w zyciu go jeszcze nie robilam

Pozdrawiam

Kaczucha

1. Data: 2002-03-26 10:59:12

Temat: Re: mak do makowca
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona Malek <i...@c...at> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5pYn8.14999$g...@n...chello.at...
> [...]
> troche zalac wrzatkiem, bardzo prosze o pomoc, poniewaz obiecalam
tesciowej
> makowiec, a w zyciu go jeszcze nie robilam

wymieszaj z kilkoma łyżkami mleka, masłem, żółteczkiem, ubitą pianą z
białka, cukrem i miodem oraz bakaliami :)
będzie smaczny, można dodać aromatu, ale ja nie przepadam za aromatyzowanym
makiem, dlatego nie kupuję gotowej masy makowej w puszce, tylko robię sama.

Wkn

1. Data: 2002-03-26 11:08:25

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Malek" <i...@c...at> napisał w wiadomości
> [...]
> troche zalac wrzatkiem, bardzo prosze o pomoc, poniewaz obiecalam
tesciowej
> makowiec, a w zyciu go jeszcze nie robilam

Sprawdź dokładnie skład. Jeśli to jest sam mak, to możesz go swobodnie użyć.
Trzeba tylko trochę więcej wody dać - to nie będzie syrop. Bo to zmielone
masz przecież suche. (a jak się mak mieli w domu to jest namoczony)
Nie dawaj od razu za dużo, żeby nie wyszło za rzadkie - to jest bardzo gęsta
masa.
Jeśli to jest mak wymieszany z bułką tartą (jest takie coś w sklepach) to
się nie nadaje. Możesz go za to swobodnie użyć do ciasta na tort makowy.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-03-26 11:32:12

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się nie nadaje. Możesz go za to swobodnie użyć do ciasta na tort makowy.

Jest to tylko mak, nie spotkalam mieszanki z bulka tarta. Sprobuje zrobic
mniej "ciagnacy" sie syrop, dziekuje za odpowiedz

Kaczucha

Kto zna?
Zna ktos przepis na Tiramisu??????
kurczak/mieso pieczone w maladze