PISANKI

1. Data: 2002-03-26 07:00:16

Temat: PISANKI
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pewną taką nieśmiałością chciałbym poprosić o przepis na pisanki.
Pozdrawiam :-)
Janusz

1. Data: 2002-03-26 07:53:58

Temat: Re: PISANKI
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w
wiadomości news:a7p612$cd9$1@news.tpi.pl...
> Z pewną taką nieśmiałością chciałbym poprosić o przepis na
pisanki.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Trzeba coś napisać lub namalować na skorupce od jajka, istnieją
różne wzory etniczne, które się nanosi na w/w , można stosować
różne techniki
pisankowania np. : woskowanie jak batik, albo kraszenie i
skrobanie, nawet
malowanie farbami plakatowymi (moja 5-letnia córka), albo
oklejanie wydzierankami z bibuły( dzieci w domu pracy twórczej na
terapii zajęciwej)
pozdr.Alex ;-))

1. Data: 2002-03-26 08:23:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pewną taką nieśmiałością chciałbym poprosić o przepis na pisanki.
> Pozdrawiam :-)

Gotujesz jajka w cebuli a potem wydrapujesz na nich wzorki igłą, czy jakimś
zmyślniejszym narzędziem...
Hehe... W tym roku będę miała czas na pisanki. Na święta wychodzę!!!
Mam tylko sernik przynieść. I jestem odpowiedzialna za kupienie pysznej
białej kiełbasy. Ale laba!

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-03-26 09:08:14

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Gotujesz jajka w cebuli a potem wydrapujesz na nich wzorki igłą, czy jakimś
> zmyślniejszym narzędziem...

Ja wydrapuje wzorki zyletka.
Mozna zrobic juz gotowe wzorki na takich jajkach w trakcie barwienia.
Nalezy nazbierac male zielone listki, trawki o roznych ciekawych ksztaltach,
przylozyc do jajka z roznych stron, obwiazac jajko kawalkiem starej rajstopy
lub ponczochy i wlozyc do wody z luskami z cebuli. Po ugotowaniu na jajkach
powstana biale (jasne ) wzorki.

> Hehe... W tym roku będę miała czas na pisanki. Na święta wychodzę!!!

Ale Ci sie udalo :))
Naprawde masz o wiele mniej pracy w zwiazku z tym :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-26 09:23:46

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pewną taką nieśmiałością chciałbym poprosić o przepis na pisanki.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz
>
> Zpewną taką niesmiałością prosze o sprecyzowanie prośby, czy zadaje ją
prawdziwy elegant? Qd

1. Data: 2002-03-26 11:59:04

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pewną taką nieśmiałością chciałbym poprosić o przepis na pisanki.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

nie wiem czy masz zamiara produkowac pisanki jajcarskie czy zyczysz sobie
przepis na ciasteczka zwane pisankami.
jesli to drugie to zapraszam na moja strone, a znajdziesz to czego szukasz.

skrzacik

http://skrzacik.mega.com.pl/archiwum.html

1. Data: 2002-03-26 12:57:05

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> prawdziwy elegant? Qd

Mam taką nadzieję...., ostatecznie raz do roku... :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

1. Data: 2002-03-26 13:57:03

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rajstopy
> lub ponczochy i wlozyc do wody z luskami z cebuli. Po ugotowaniu na

Ja tez na pisanki zbieram rozne trawki, tylko robie troche inaczej. Najpierw
do jajka przykladam te trawki i listki (malo - 1 lub 2 na cale jajko), potem
wszystko obkladam luska cebuli i dopiero wtedy obwiazuje kawalkiem rajstopy.
Tak przygotowane jajka wkladam do jakiejs kolorowej farby i gotuje. Wychodzi
cos pieknego, takie pisanki w ciapki a la mozaika. Ogolne tlo daje farba np.
granat, zielen, na tym granacie sa przechodzace w braz lub zolc od kawalkow
lusek ciapki, a miejscami mozna spotkac zielonkawy listek lub dziwny
ksztalt, ktory pozostal po trawce. :o)) Zreszta mozna ugotowac nawet bez
tych trawek. Pisanki robi sie bardzo szybko i latwo, a wygladaja naprawde
super, trzeba tylko wybrac kilka roznych kolorow.

Kiedys tez bawilam sie malowaniem pisanek woskiem. Nanosilam woskim rozne
wzorki na ugotowanym jajku i po zastygnieciu wkladalam do zimnej farby. Tez
wychodzily ladne, tylko bardzo to bylo pracochlonne.

Proponuje, aby wszyscy robili zdjecia swoich pisanek i po Swietach zrobimy
pisankowa galerie :o) Co Wy na to?

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://www.kuchenny.faq.prv.pl/

1. Data: 2002-03-26 18:15:49

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:
> [...]
> wszystko obkladam luska cebuli i dopiero wtedy obwiazuje kawalkiem rajstopy.
> Tak przygotowane jajka wkladam do jakiejs kolorowej farby i gotuje.

Ostatnie pisanki zrobilam tak:
Pocielam gaze na kwadraty takiej wielkosci, zeby swobodnie obwiazac
naokolo jajka. Na kwadratach umiescilam "podloze" z lusek cebuli. Na to
polozylam jajko i zawiazalam w sakiewke kawalkiem sznurka. Po gotowaniu
przez pol godziny wyplukalam i jeszcze cieple nacieralam kawalkiem waty
ledwo ledwo umoczonej w zlotej farbie. Wcieralam te farbe w skorupke,
tak, ze wygladalo tylko jak poblyski, a nie rowno umalowane. Na koniec
cienkim brazowym mazakiem narysowalam rozne linie i pekniecia jak na
kawalku marmuru. W niektorych miejscach powtorzylam te linie
ciemniejszym lub jasniejszym mazakiem (musza byc takie, co wysychaja na
wszystkim, a nie maza sie) .
Przez gotowanie jajek lezacych w luskach ich powierzchnia wyglada
"pognieciona". Dodanie pozloty i tych pseudo marmurowych pekniec
stworzylo niesamowity efekt. Ale i bez tych kresek tez juz wygladaly
bardzo ciekawie. Na koniec naoliwilam je, zeby sie blyszczaly. Ulozylam
je w koszyku na szyfonie i kazdy gosc dostal jedno do wziecia.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-27 17:38:12

Od: "M.D.Kos" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mama prośbę, a co zrobić żeby jajka nie penkały w czasie gotowania (na
pisanki)
Mariusz
> Z pewną taką nieśmiałością chciałbym poprosić o przepis na pisanki.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

zakalec
flaki