zakalec

1. Data: 2002-03-25 23:43:57

Temat: zakalec
Od: u...@l...localdomain szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na początku było śmiesznie, teraz już nie, zbliżają się święta.
Babka piaskowa wyglądem i smakiem bardziej przypomina sernik.
Ciasto drożdżowe to samo.
Ratunku.
Właściwie to sam zakalec.
To musi się jakoś udać :-)
Może trochę teorii ?

Pozdrawiam
Rysiek

1. Data: 2002-03-26 07:19:17

Temat: Re: zakalec
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@l...localdomain> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:s...@l...localdomain...

> [...]
>
> Na początku było śmiesznie, teraz już nie, zbliżają się święta.
> Babka piaskowa wyglądem i smakiem bardziej przypomina sernik.

za mokra babka pieczona w zbyt niskiej temperaturze albo za krótko może
usiąść. Nie otwieraj tez piekarnika przez pierwsze pół godziny albo dłużej
pieczenia. Nie uchylaj co chwilę.
A jaki miałeś przepis na drożdżowe, ze usiadło? Drożdżowki zazwyczaj
wychodzą.

Wkn

1. Data: 2002-03-26 08:35:14

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@l...localdomain wrote:

>Właściwie to sam zakalec.
>To musi się jakoś udać :-)
>Może trochę teorii ?

...tak podam jako ciekawostke ...a nie jako sensowne
wyrlumacznie. Zdziwilo mnie ostatnio jak dowiedzialam sie, ze gospodyni
powinna miec w domu taka stojaca kratke. I jak ciasto wyjmiemy
z piekarnika to nie stawiamy blachy na np. drewnianej desce
tylko na tej kratce, po to aby styglo od dolu i nie wilgotnialo ...

Sprytne, co ? Bo niby czemy, by nie...?

AgataW

1. Data: 2002-03-26 09:14:19

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> [...]
> z piekarnika to nie stawiamy blachy na np. drewnianej desce
> tylko na tej kratce, po to aby styglo od dolu i nie wilgotnialo ...

To jest dokladnie to, co ja juz od dawna chcialabym miec, ale nigdzie nie widze
w sprzedazy takich kratek :-(
Przydaloby sie taka kratka do wystudzenia biszkopta i wielu innych ciast,
bo faktycznie od spodu ciasto wilgotnieje i trzeba go kilka razy przekrecac,
aby ladnie wystyglo.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-26 10:26:35

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl>:

> [...]
> bo faktycznie od spodu ciasto wilgotnieje i trzeba go kilka razy przekrecac,

Ja zawsze stawiam w tym celu na palniku od kuchenki, wylaczonej rzecz jasna.
Jest przepływ powietrza od spodu, jest bezpiecznie, że nic się od gorącej blachy
nie zniszczy. Oczywiście sprawdza się tylko przy kuchenkach z "tradycyjnymi"
palnikami, a nie z blatem ceramicznym ;)

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2002-03-26 11:04:47

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Evva <e...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Ja zawsze stawiam w tym celu na palniku od kuchenki, wylaczonej rzecz jasna.

Ale taki palnik nie jest wystarczajaco duzy (mam na mysli srednice), aby mozna
bylo polozyc na nim ciasto z duzej tortownicy lub tym bardziej z prostokatnej
blachy... najlepsza bylaby jednak duza kratka.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-26 11:20:55

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl>

napisała:
> [...]

prostokatnej
blachy... najlepsza bylaby jednak duza kratka.

Lilla, chodzi oczywiscie o ruszt, ktory jest na ochrania palniki!
Przeciez nigdy niczego nie stawiasz bezposrednio na palnikach, za wyjatkiem
oczywiscie, kuchenki elektrycznej.
barbara

1. Data: 2002-03-26 11:54:29

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Czaplicka <b...@i...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Lilla, chodzi oczywiscie o ruszt, ktory jest na ochrania palniki!

Teraz juz to sobie wyobrazilam, dzieki :)
Ale te dziury w ruszcie i tak sa troche za duze... najlepsza bylaby kratka :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-26 12:40:20

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl>:

> Lilla, chodzi oczywiscie o ruszt, ktory jest na ochrania palniki!
> Przeciez nigdy niczego nie stawiasz bezposrednio na palnikach, za wyjatkiem
> oczywiscie, kuchenki elektrycznej.

Właśnie, dzięki, RUSZT! Nie mogłam za nic w świecie sobie przypomnieć, jak
się to diabelstwo metalowe wokół palnika nazywa... ech, chyba czas na urlop ;)

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2002-03-26 15:27:52

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Lilla <l...@f...krasnik.pl>

> [...]
> Przydaloby sie taka kratka do wystudzenia biszkopta i wielu innych ciast,
> bo faktycznie od spodu ciasto wilgotnieje i trzeba go kilka razy

W supermarketach sa takie regaly z wyrobami firmy Pattiserie, czy jak to sie
tam pisze. Maja taka kratke naciagnieta na okragla ramke, srednicy nieco
wiekszej od standardowej tortownicy. Parenascie zlotych kosztuje.

Macabra

flaki
czemu tak cicho?
stek z grudnia