równanie na szczęśliwe życie

1. Data: 2008-01-13 05:37:38

Temat: równanie na szczęśliwe życie
Od: "RAM" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto najlepsze znane mi równanie na mądre i szczęśliwe życie:

mądre i szczęśliwe życie =
obowiązki (dharma) +
prawdomówność (sathya) +
wewnętrzny spokój (shanti) +
niekrzywdzenie (ahimsa) +
miłość do Boga i innych (prema)

Do prawdziwego szczęścia prowadzi droga duchowa a nie materialna.
Duchowy jest cel ludzkiego życia - w chrześcijaństwie: zbawienie, w buddyzmie
i hinduizmie: oświecenie (moksza).
Osiąga się go przez rozwój duchowy, na który składają się, m.in.:
modlitwa/medytacja, sakramenty, bezinteresowana służba Bogu i bliźnim (seva),
prawe postępowanie, wyrzeczenie, ograniczanie pragnień.

Obowiązki wyznacza Bóg - patrz Biblia (przykazanie miłości, dziesięć
przykazań, itd.) lub Bhagavadgita lub Koran itp.
Wewnętrzny spokój osiąga się m.in. przez wyrzeczenie się pogoni za dobrami
materialnymi, unikanie stresu, itp.
Niekrzywdzenie obejmuje też np. wegetarianizm.

W duchowości przywiązuje się też dużą wagę do czystości zewnętrznej i
wewnętrznej oraz właściwego odżywiania (optymalna dieta dla człowieka nazywa
się satwiczna).

2. Data: 2008-01-13 10:36:48

Temat: Re: równanie na szczęśliwe życie
Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RAM" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niekrzywdzenie (ahimsa) +
> miłość do Boga i innych (prema)
>
> Do prawdziwego szczęścia prowadzi droga duchowa a nie materialna.

Zgadza sie

> - w chrześcijaństwie: zbawienie, w buddyzmie
> i hinduizmie: oświecenie (moksza).

Bzdura!

Wszystkie wyznania sa systemem nakazowo rozdzielczym.
Wynikajacym z niezrozumienia istoty duchowosci.
Nie ma w nich wolnej woli, system nakazowy wynika ze strachu, prawdziwa
duchowosc wynika z pelni zrozumienia i calkowitej wolnosci od nakazow i
zakazow.

> [...]
> (seva),
> prawe postępowanie, wyrzeczenie, ograniczanie pragnień.

Nastepna bzdura!
Cag dalszy systemu nakazowego, wynikajacego ze strachu i niezrozumienia czym
jest duchowosc.
Zadne cwiczenia, medytacje, modlitwy nie maja wplywy na nasze dzialanie.
Jest to system oszukiwania sie w czasie modlitwy, madytacji, czy innych
zabiegow cielesno- myslowych.
Sami sie oszukujemy, nie ma to przelozenia na nasze prawdziwe zycie
(dzialanie) w ktorym to wlasnie powinnismy
okazywac swoja duchowosc.
Prawdziwa duchowosc to dzialanie Ducha w bezposrednim zderzeniu z
rzeczywistoscia, a nie w chwilowych durnych uniesieniach.
Ktore maja sie nijak do rzeczywistosci.

> [...]
> materialnymi, unikanie stresu, itp.
> Niekrzywdzenie obejmuje też np. wegetarianizm.

Bzdurne zakazy, nakazy kontynuacja niezrozumienia duchowosci.
Krotko mowiac nastepny idiotyzm nie zmieniajacy naszego zycia.
Owszem w chwilowych procesach myslowych wnosi nam samousprawiedliwienie,
przeciez modlimy sie, klekamy, kochamy boga.
Tyle ze chwilowo w czasie modlitwy, czy tez medytacji sprawiamy sobie
przyjemnosc.
Konczac modlitwe czy tez medytacje wracamy do poprzedniego usposobienia
wzgledem otoczenia.

> W duchowości przywiązuje się też dużą wagę do czystości zewnętrznej i
> wewnętrznej oraz właściwego odżywiania (optymalna dieta dla człowieka
> nazywa
> się satwiczna).

Bzdura!
Przywiazywanie wagi do czystosci zewnetrznej, nie wplynie na wnetrze, owszem
ale tylko w chwilowym procesie myslowym, poprowiajacym nam chwilowo nastroj,
dajac przyjemnosc.

To czystosc wewnetrzna powoduje ze czlowiek bez nakazu staje sie czystym
zewnetrznie.

A Tobie potrzeba najpierw czyscic sie zewnetrznie zeby stac sie czystym
wewnetrznie.
To jak wleziesz w g...no to mozesz czuc sie brudny wewnetrznie tak?

Religijne bzdury nad bzdurami.

3. Data: 2008-01-13 10:46:29

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli juz sie modlisz, to modla sie tak zeby kazda modlitwa zostawiala
trwaly slad w twoim wnetrzu.

Dzisiejsze modlitwy, sa klepaniem dla klepania.

Modlitwa ktora nie wprowadza trwalych zmian wewnetrznych jest modlitwa
stracona.

4. Data: 2008-01-13 12:19:41

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 Jan 2008 06:37:38 +0100, RAM napisał(a):

> [...]
> wewnętrznej oraz właściwego odżywiania (optymalna dieta dla człowieka nazywa

Czyli krócej: E=mc^2

5. Data: 2008-01-13 12:25:31

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sty, 11:46, "MarkPol" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
>
> Dzisiejsze modlitwy, sa klepaniem dla klepania.
>
> Modlitwa ktora nie wprowadza trwalych zmian wewnetrznych jest modlitwa

Brednie. Modlitwa nie jest rozmową z Bogiem, tylko prośbą,
podziękowaniem lub chwaleniem Stwórcy.

6. Data: 2008-01-13 23:21:31

Temat: Re: równanie na szcze?liwe ?ycie
Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

g.googlegroups.com...
> [...]
> stracona.

Brednie. Modlitwa nie jest rozmową z Bogiem, tylko prośbą,

Niop :)
a Twoim przypadu z pewnoscia, pytanie tylko o co prosisz i za co dziekujesz
:) Pane_Slawku

Mam rozumiec ze prosisz o 6 w TOTKA.
A jak ja masz to wtedy dziekujesz :))))))

7. Data: 2008-01-13 23:23:58

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i oczywiscie wtedy wychwalasz boga pod niebiosa :))))))))))

8. Data: 2008-01-14 07:21:16

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:d2fd1948-179c-4f28-887a-4245b5ab0e99@
> [...]
> :) Pane_Slawku
>
> Mam rozumiec ze prosisz o 6 w TOTKA.
> A jak ja masz to wtedy dziekujesz  :))))))

A po co mi to?

9. Data: 2008-01-14 07:24:33

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sty, 00:23, "MarkPol" <m...@w...pl> wrote:
> No i oczywiscie wtedy wychwalasz boga pod niebiosa :))))))))))

E tam! Mogę prosić o szybka śmierć.
A wtedy inni wychwalą Boga pod niebiosa.
Np. moje kobiety, nawet te "razówki" (no, nie wszystkie - niektóre do
dzisiaj krzyczą: "wróć do Gorlic!!!")...

10. Data: 2008-01-14 08:12:48

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...
> [...]
> :) Pane_Slawku
>
> Mam rozumiec ze prosisz o 6 w TOTKA.
> A jak ja masz to wtedy dziekujesz :))))))

Nie wiem po co, za cos trzeba dziekowac :)

"Seksbomba"
Doroslosc
"Trzecia, o której marzę"
"Z nim nie sypiaj"