Re: róża pnąca - wyciąć czy nie ?

From: "Megi Wu" <m...@w...peel>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: róża pnąca - wyciąć czy nie ?
Date: Mon, 26 Jun 2006 16:34:15 +0200

> Dla ustalenia co to jest należy wybijający pęd >porównać z pozostałymi
> pędami. 'Sympathy' ma młode liście mniej lub bardziej >podbarwione na
> bordowo. Jeśli liście NIE są mniejsze i wyglądają >podobnie, to
> najprawdopodobniej NIE jest to pęd z podkładki, czyli >zostawić. Ponadto,
> pędy podkładek przeważnie są cieńsze i bardziej >wiotkie od sztywnych
pędów
> climbingów. Oczywiście dla pewności można delikatnie >rozgarnąć ziemię i
> sprawdzić miejsce wybijania - wygląda na dość płytkie.
> Smarowanie fungicydami wszystkich cięć róż jest >zupełnie zbędne. Nie
> [...]

Pedy Sympathie sa cienkie, przynajmniej u mnie, maja ok 4-5 mm srednicy,
natomiast ten ped ktory wyrasta ma ok 8 mm srednicy. Liscie sa gesto
osadzone i jakby mniejsze (mowa o "dziwnym" pedzie). Ponadto ped jest
sztywny, nie da sie go wygiac, po prostu rosnie w gore. Umiejscowienie
wyrastajacego pedu jest dosc plytkie, a to dlatego ze ogolnie ta roza byla
tak plytko wsadzona w doniczke w ktorej ja kupilam.
Usune ped poniewaz wyglada on zdecydowanie inaczej niz pozostale. A jesli
tego nie zrobie i okaze sie, ze to ped z podkladki to jaki to ma wplyw na
zycie rozy? czy moze to ja oslabic?

M.