rozpoczecie sezonu

51. Data: 2004-01-21 11:42:44

Temat: Re: rozpoczecie sezonu
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> napisał

> Ja po nasiona szałwii omączonej to pojadę chyba do hurtowni! Po za tym nie
> zamierzam jej wysiewać w domu ale wprost do gruntu. Ubiegłoroczne
> doświadczenia porównawcze (sadzonki z domu obok roślinek z nasion
> wysiewanych do gruntu) pokazały, że grunt to grunt!

> Pozdrawiam
> BoGusław

Boguś, to jeszcze napisz kiedy wysiewałeś. Ja zupełnie nie mam miejsca w
domu na hodowlę wstępną, więc Twoja wypowiedź o sianiu do gruntu BARDZO mnie
zainteresowała. A szałwi omączonej pożądam szaleńczo:) Choć dotychczas
nabyłam jedynie groszek pachnący:)
Gabi

52. Data: 2004-01-21 12:00:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"GabiS" <s...@i...pl> wrote in message

> [...]
mnie
> zainteresowała. A szałwi omączonej pożądam szaleńczo:) Choć dotychczas

Widziałam dziś szałwie lekarską i horminum. Omączonej nie było:-(
Ale to mi coś przypomniało. Skoro, jak rozumiem, grupka spotyka się na
filmach w lutym, to może byśmy sobie trochę ułatwili życie? W każdym mieście
sprzedają inne nasiona, można byłoby się powymieniać...Gdybyś zobaczyła
gdzieś Dolichos lablaba, to pamiętaj o mnie, proszę!

Pozdrawiam, Basia.

53. Data: 2004-01-21 12:09:04

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli szałwia omączona to taka z kosmatymi listkami, bardzo dobra
jako
> przyprawa ziołowa, to u mnie przeżyła nawet zeszłoroczną zimę i to
> bez okrywania.

Jeśli kosmata tylko trochę, szare listki długości ok.4 cm i wściekle
pachnie, to raczej szałwia lekarska. Nigdy nie przykrywałam i zawsze
jakoś przeżywała zimę, chociaż czasem częściowo przemarzała.
A rozmaryn to na moje oko ma szanse tylko w pojemniku, a szkoda, bo
śliczny :(

Pozdrawiam
Ewa

54. Data: 2004-01-21 13:07:05

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> [...]
> mieście sprzedają inne nasiona, można byłoby się powymieniać...Gdybyś
> zobaczyła gdzieś Dolichos lablaba, to pamiętaj o mnie, proszę!

Basiu, jakby co, to w sobote go bede widziala na pewno (chyba ze wykupili,
ale watpie). Moge nabyc i wyslac, bo na filmy chyba z Dolnego sie nikt nie
zglosil...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

55. Data: 2004-01-21 13:22:23

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze:)
Gabi

56. Data: 2004-01-21 15:23:23

Od: "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GabiS" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
mnie
> zainteresowała. A szałwi omączonej pożądam szaleńczo:) Choć dotychczas
Wysiewałem w tym samym czasie co sadziłem sadzonki z parapetu. Było to
pewnie z końcem kwietnia lub w na początku maja.
Kiedy nasionka wzeszły i roślinki podrosły to te z parapetu dopiero do
siebie dochodziły i w sumie nie było różnicy.
Sadzonki pewnie można lepiej wypielęgnować ale szałwia ma czas - jej rola to
jesienią zaniebiesczyć więc nie ma się co chyba tak starać.
Pozdrawiam
BoGusław

57. Data: 2004-01-21 18:35:13

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

(...)
> Widziałam dziś szałwie lekarską i horminum.
> Pozdrawiam, Basia.

Horminum pyrenaicum, bardzo ciekawa roślina, mogę Ci sadzonkę wysupłać, mam
ją od kilku lat, kwitnie latem, niezbyt wysoka do 20 cm. kwiaty lejkowate
niebieskofioletowe.
:-) Bogusław

58. Data: 2004-01-21 19:31:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> [...]
mam
> ją od kilku lat, kwitnie latem, niezbyt wysoka do 20 cm. kwiaty lejkowate

Wiem, że ładne, ale wątek był o szałwi - Salvia horminum też ładna:-)

Z przyjemnością o horminum się przypomnę przy okazji;-)

Pozdrawiam, Basia.

59. Data: 2004-01-21 20:44:15

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Wiem, że ładne, ale wątek był o szałwi - Salvia horminum też ładna:-)
> Pozdrawiam, Basia.

W trakcie czytania ktoś zgubił wątek....
:-) Bogusław

60. Data: 2004-01-21 22:42:32

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości
> [...]

mam
> ją od kilku lat, kwitnie latem, niezbyt wysoka do 20 cm. kwiaty lejkowate

Takie penstemonowate te kwiatuszki, śliczne jest. Nie masz, Bogusławie,
przypadkiem różowego?
Pozdrawiam,
Kaśka

Do Bogusława