rozpoznanie nowotworu

1. Data: 2000-11-17 06:35:32

Temat: rozpoznanie nowotworu
Od: zeta <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

chcialam sie dowiedziec w jaki sposob dokonuje sie rozpoznania
nowotworu, na jakiej zasadzie sie to odbywa - przypadkowosci,
kiedy wykonuje sie np. jakies badania krwi czy moczu?
czy kazdy rodzaj nowotworu mozna wykryc na podstawie jakiegos
konkretnego badania (np. wlasnie krwi) ? nie znam sie na tym,
a tyle sie slyszy w tv i prasie tekstow "gdyby wykryto wczesniej
to daloby sie uratowac..." - no to ja chcialabym wiedziec CO trzeba
zrobic, zeby wykryc wczesniej. przy czym nie chodzi o nic konkretnego,
tylko ogolna mozliwosc stwierdzenia, ze cos jest nie tak,
bez udawania sie do _konkretnego_ specjalisty, czy wykonywania
_konkretnych_ badan.

jeszcze jedno, podobno istnieje mozliwosc zbadania sie pod katem
podatnosci na zachorowanie na nowotwor uwarunkowanej genetycznie -
jak to wyglada, ile kosztuje, do jakiego specjalisty sie udac...

dziekuje i pozdrawiam

z.

2. Data: 2000-11-17 09:15:27

Temat: Re: rozpoznanie nowotworu
Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zieliński) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podatnosci na zachorowanie na nowotwor uwarunkowanej genetycznie -
> jak to wyglada, ile kosztuje, do jakiego specjalisty sie udac...

Nowotwory najczesciej wykrywa sie, gdy daja jakies wyrazne dolegliwosci.
Czesto swiadczy to o tym, ze sa ju duze, zaawansowane. Male nowotwory czesto
nie daja (niestety!) zadnych dolegliwosci. Dlatego warto robic tzw. badania
przesiewowe. Sa to badania robione u ludzi zdrowych, tanie, malo szkodliwe i
wychwytujace dosc dobrze wczesne i czesto wystepujace nowotwory. Zaleca sie
odpowiednie badania przesiewowe w zaleznosci od plci, wieku i ryzyka
zachorowania na dany nowotwor. Mozna np. wykonac mammografie, badanie na
krew utajona, RTG pluc, cytologia szyjki macicy, niektore badania krwi itd.
Pytanie tylko - jakie badania wykonac u siebie? Powinien doradzic lekarz
rodzinny.

Piotr Zielinski

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2000-11-17 09:54:34

Od: zeta <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <000001c05077$19aef2c0$3...@z...amg.gda.pl
p...@a...gda.pl says...

> [...]
> przesiewowe. Sa to badania robione u ludzi zdrowych, tanie, malo szkodliwe i

dzieki...
a czy jakies podejrzenia moga dac wyniki zwyklych
badan krwi? na co mozna zwrocic uwage?

z.

4. Data: 2000-11-17 10:22:30

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zieliński) szukaj wiadomości tego autora

> a czy jakies podejrzenia moga dac wyniki zwyklych
> badan krwi? na co mozna zwrocic uwage?

Bardzo rzadko. Ale trzeba zwrocic uwage oczywiscie na liczbe bialych krwinek
(leukocyty) - nie powinna byc duzo za duza ani duzo za mala, liczbe
czerwonych krwinek (erytrocyty) itd. Kazde znaczne odstepstwo od normy
(normy najczesciej masz zapisane na wyniku) powinno byc dalej obserwowane i
diagnozowane, a badanie powtorzone. Male odchylenia najczesciej o niczym
jeszcze nie swiadcza.
Piotr

5. Data: 2000-11-29 13:14:52

Od: "MWS" <r...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz wykonać badanie radiestezyjne chyba najmniej kłopotliwe. Informacje
na stronie: www.retman.com.pl/sd/sd.htm .MWS
Użytkownik zeta <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:M...@n...tpi.pl...

6. Data: 2000-11-29 21:57:52

Od: Krzysztof Zieliński <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MWS" <r...@r...com.pl> napisał w wiadomości
> Możesz wykonać badanie radiestezyjne chyba najmniej kłopotliwe. Informacje
> na stronie: www.retman.com.pl/sd/sd.htm .MWS

A może klienta podać na a...@t...pl bo naprawdę w końcu komuś zaszkodzi a
uprawie ewidentny buracki spam....

Krzysztof Zieliński
* Politechnika Warszawska * MEiL *

7. Data: 2000-11-30 00:45:33

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Zieliński <z...@w...home.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:903uii$2ed$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "MWS" <r...@r...com.pl> napisał w wiadomości
Informacje

> A może klienta podać na a...@t...pl bo naprawdę w końcu komuś zaszkodzi
> uprawie ewidentny buracki spam....

popieram!

RadeQ
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

8. Data: 2000-12-26 18:24:04

Od: Łukasz Sroczyk <s...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Nov 2000 07:35:32 +0100, zeta <a...@s...pl>
wrote:

> [...]
>podatnosci na zachorowanie na nowotwor uwarunkowanej genetycznie -
>jak to wyglada, ile kosztuje, do jakiego specjalisty sie udac...

Słyszałe, że w USA były prowadzone badania nad wykrywaniem nowotworów
przez psy. Obwąchiwały one człowieka i wskazywały miejsce nowotworu.
Nie wiem co w końcu wynikło z tych badań.

Pozdrawiam - Łukasz :)
--
Łukasz Sroczyk
s...@y...pl

Zaproszenie
Parodontologia - przeszczepy łącznotkankowe
Przeksztalcenia w medycynie
Flucinar