Re: rozstanie rodzicow

From: "m.dz" <m...@a...de>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rozstanie rodzicow
Date: Mon, 26 Aug 2002 19:01:40 +0200

"Alexxa" <a...@s...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:akdg8k$d85$1@news2.tpi.pl...
> Wiem, ze to moze bedzie troche glupie co pisze, bo w koncu mam juz 21 lat,
> rozpoczelam juz wlasne dorosle zycie, ale...mam, moim zdanie wielkie
problem
> i nie wiem jak sobie z nim poradzic.
> Otoz, moi rodzice postanowili sie rozstac. Rozstaja sie dlatego ze juz nie
> moga ze soba wytrzymac. Zadne z nich nie ma romansu. Po prostu kloca sie
> strasznie, juz nie ustepuja sobie, nie ida na kompromisy, kazde chce
> postawic na swoim.
> Ze soba sa juz 21 lat, wiem ze mozecie powiedziec, ze czasem zdarza sie ze
> [...]

Jezeli maja jeszcze szanse bycia razem, znalezienia drogi do siebie to
najlepiej
zeby sie zdecydowali jak najszybciej na rozstanie (zanim np. powiedza sobie
za duzo).
Czasem sama decyzja wystarczy :-) Gdyby nawet rozstali sie na zawsze to
tylko dlatego
ze sa osobno szczesliwsi, nie sadzisz ? (Zycz im szczescia !). Mysle (dzis
wiem) ze nie
jest to takie straszne a wrecz przeciwnie. Twoi rodzice beda mieli moze nowa
szanse zeby odnalesc siebie jako indywiduum, rozwinac sie ("Wzieli ze soba
slub,
bo mama byla w ciazy").
Jeszcze sie moze posmiejesz z nowej sytuacji kiedy np. mama zacznie nagle
malowac a tata brac lekcje gry na gitarze. Faktem jest tez raczej ze 21 lat
zycia sie
nie zapomina tzn. kiedy sie juz rozejda i wyszaleja i naopowiadaja kazdemu
ze sa
teraz szczesliwsi (a wiec po tygodniu do miesiaca czasu :-) ) postawia sobie
z dystansu
przynajmniej raz pytanie: Czy nasz zwiazek mialby jeszcze szanse ?.
Gdy wtedy zdecyduja sie na ponowne zycie razem bedzie ten zwiazek po
pierwsze
rzeczywiscie dobrowolny (bez wymowek) a po drugie silniejszy bo bogatszy o
doswiadczenie rozstania. Jedno jest raczej pewne: Po ich rozstaniu nastana
dla
Ciebie zlote czasy. Kazdy bedzie chcial pokazac ze jest lepszy od drugiego,
poznasz
tolerancje i hojnosc swoich rodzicow jakich jeszcze nie widzialas
(tylko sie nie daj rozpuscic ! :-)).
Ty ich laczysz, beda probowali miec jak najlepszy stosunek do Ciebie,
bedziesz
tez "listonoszem" miedzy nimi.
A wiec Alexxa nie przejmuj sie, bedzie moze inaczej ale bedzie lepiej. Moja
rada:
Pomysl o sobie (co dzieje sie z Toba w tym czasie ?), tylko kiedy Ty
bedziesz sama
zadowolona bedziesz mogla komus ewentualnie pomoc, sprobuj byc teraz
egoistka i nie daj
sie za bardzo wciagac w jakies potyczki i nie mysl ze tylko z Twojego powodu
byli razem bo to jest wielka nieprawda.
Zycze powodzenia
m.dz