ruchoma klimatyzacja

1. Data: 2010-07-18 19:29:43

Temat: ruchoma klimatyzacja
Od: teddie <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

z takich urzadzen o przeznaczeniu do mieszkan (pokoje 15-30m) - czy sa
jacys liderzy efektywnosci ? jakies marki, ktore mozna polecic ? ktos
z Was wybieral do mieszkanka taki klimatyzator i jest zadowolony z
niskich temperatur ? na jakie parametry zwrocic uwage ?

2. Data: 2010-07-18 20:05:39

Temat: Re: ruchoma klimatyzacja
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "teddie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z Was wybieral do mieszkanka taki klimatyzator i jest zadowolony z
> niskich temperatur ? na jakie parametry zwrocic uwage ?

Najważniejszy parametr, to jego nieruchomość i technologia split.
Następnie poziom hałasu jednostki wewnętrznej i wydajność energii
przepompowanej do pobranej (COP EEP), a także moc.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2010-07-18 20:40:23

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

teddie pisze:
> [...]
> z Was wybieral do mieszkanka taki klimatyzator i jest zadowolony z
> niskich temperatur ? na jakie parametry zwrocic uwage ?

Ja kupiłem do małej serwerowni:
http://allegro.pl/item1095976570_elta_klimatyzator_p
rzenosny_z_modulem_zew_gw_24.html
pomieszczenie 35m2, 3 serwery, kilka urządzeń sieciowych, temperatury
utrzymuje ładnie, jak było jakieś 33 stopnie, to zbił tą temperaturę do
25 stopni, myślę, że niżej dałby radę, tylko, jednostka zewnętrzna
wrzucona do góry na "poddasze" bez wyjścia na zewnątrz. Oczywiście ma
wady, wewnętrzny pojemnik na skroploną wodę ma pojemność około 3 litrów,
u mnie skrapla się około 8-10 litrów na dobę, więc w chwili obecnej stoi
na wielkim wiadrze ze zdjętym korkiem spustowym. Spust wody, to ja nie
wiem, kto wymyślił, bo znajduje się na spodzie urządzenia i aby spuścić
wodę, trzeba jednostkę wewnętrzną podnieść, podłożyć jakieś wiaderko i
wyciągnąć korek. Jednostka zewnętrzna ma też odpływ, ale z niego jakoś
woda nie chce lecieć. Ale jest chłodno i przyjemnie.

4. Data: 2010-07-19 07:02:54

Od: gary <g...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

a jaki długi jest "kabel" łączący oba moduły ?

5. Data: 2010-07-19 07:11:32

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Poczytaj starsze posty tu i na pl.misc.budowanie. bo bylo "milion pincet
razy".
2. Zadne parametry wydajnosci tego typu urzadzen nie maja znaczenia, bo
wyrzuca ono gorace powietrze na zewnatrz, a na jego miejsce (tego powietrza
znaczy sie) wszelkimi drogami naplywa powietrze cieple, co znakomicie
niweczy efekt chlodzenia. Jezeli masz pecha i mieszkasz na poddaszu, to
temperatura tego naplywajacego powietrza jest tak wysoka, ze pozostaje tylko
siedziec w strumieniu zimnego powietrza, które wydmuchuje urzadzenie.
3. Jedyny wazny parametr to poziom halasu, ale tu bym byl ostrozny, bo skoro
Chinczycy potrafia na radyjku na baterie napisac, ze ma moc PMPO 150 W, wiec
spokojnie podadza tyle decybeli, ile klient chce widziec. Warto zrobic
"próbe odsluchowa" biorac pod uwage, ze w warunkach domowych jest znacznie
ciszej, niz np. w markecie.
Jacek

6. Data: 2010-07-19 07:39:02

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Ten przenośny split, to jedyne przenośne urządzenie, które warto kupić. Mam
na myśli rozwiązanie techniczne, a nie firmę.
Na pewno nie kupować niczego z grubą rurą wystawianą za okno.

Kabel ma chyba ze 3-4 m.

7. Data: 2010-07-19 10:05:04

Od: uzytkownik <b...@u...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-19 09:11, Jacek pisze:
> [...]
> poddaszu, to temperatura tego naplywajacego powietrza jest tak wysoka,
> ze pozostaje tylko siedziec w strumieniu zimnego powietrza, które

To stwierdzenie nie ma sensu a wpływa jedynie na wydajność urządzenia.
Przypominam Ci, że klimatyzacje samochodowe pracują w identyczny sposób,
a więc w obiegu otwartym i są w stanie wydajnie schłodzić wnętrze.
Niektórzy użytkownicy nawet nie wiedzą, iż jest coś takiego jak obieg
wewnętrzny.

mieszkam na gorącym poddaszu i urządzenie sprawdza się znakomicie. Na
zewnątrz 35 st... w pokoju 24 st. i jest zapas bo klima wyłącza się co
jakiś czas.

8. Data: 2010-07-19 13:38:11

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ośmielam się "polimeryzować" z Twoją wypowiedzią:

> [...]
> użytkownicy nawet nie wiedzą, iż jest coś takiego jak obieg wewnętrzny.

Że jak? Masz w aucie parownik i skraplacz w kabinie razem? U mnie parownik
jest gdzieś pod deską rozdzielczą tam gdzie dmuchawa ogrzewania, a skraplacz
(zwany przez niektórych "chłodnicą") mam pod maską silnika.
W ten sposób "część zimna" jest wewnątrz, a "część ciepła" jest na zewnątrz.
Identycznie, jak w klimatyzacji typu split. Weź sobie wyobraź, że masz oba
te elementy razem w kabinie. Jak nie wierzysz, co otwórz kiedyś maskę a
aucie i pooglądaj.
Nadal podtrzymuję, że poza przypadkami, że właściciel budynku nie pozwala
itp. nie warto tego wynalazku kupować. Powyższe piszę jako użytkownik obu
typów klimatyzacji, więc mam porównanie i nie piszę jako teoretyk.

> mieszkam na gorącym poddaszu i urządzenie sprawdza się znakomicie. Na
> zewnątrz 35 st... w pokoju 24 st. i jest zapas bo klima wyłącza się co
> jakiś czas.
Gratuluję, ale i tak wolę splita.
Jacek

9. Data: 2010-07-19 14:40:28

Od: "Lato" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skraplacz (zwany przez niektórych "chłodnicą") mam pod maską silnika.
> W ten sposób "część zimna" jest wewnątrz, a "część ciepła" jest na

ale chodzi o to że powietrze do kabiny jest zasysane z zewnątrz a następnie
schładzane

10. Data: 2010-07-19 15:45:32

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:
> [...]
> Mam na myśli rozwiązanie techniczne, a nie firmę.
> Na pewno nie kupować niczego z grubą rurą wystawianą za okno.

No coś takiego, może ma 3,5 ale 4 to raczej nie, a ten klimatyzator z
grubą rurą za okno, to całkowita porażka.

Co zamiast kreta?
samodzielne czyszczenie/odgrzybianie klimatyzacji domowej?
Zmywarka electrolux 65040x
Wiertaro-wkrętarka, ale sieciowa. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
TV 26