Re: ruchoma klimatyzacja

Date: Sun, 18 Jul 2010 22:40:23 +0200
From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: ruchoma klimatyzacja

teddie pisze:
> z takich urzadzen o przeznaczeniu do mieszkan (pokoje 15-30m) - czy sa
> jacys liderzy efektywnosci ? jakies marki, ktore mozna polecic ? ktos
> z Was wybieral do mieszkanka taki klimatyzator i jest zadowolony z
> niskich temperatur ? na jakie parametry zwrocic uwage ?

Ja kupiłem do małej serwerowni:
http://allegro.pl/item1095976570_elta_klimatyzator_p
rzenosny_z_modulem_zew_gw_24.html
pomieszczenie 35m2, 3 serwery, kilka urządzeń sieciowych, temperatury
utrzymuje ładnie, jak było jakieś 33 stopnie, to zbił tą temperaturę do
25 stopni, myślę, że niżej dałby radę, tylko, jednostka zewnętrzna
wrzucona do góry na "poddasze" bez wyjścia na zewnątrz. Oczywiście ma
wady, wewnętrzny pojemnik na skroploną wodę ma pojemność około 3 litrów,
u mnie skrapla się około 8-10 litrów na dobę, więc w chwili obecnej stoi
na wielkim wiadrze ze zdjętym korkiem spustowym. Spust wody, to ja nie
wiem, kto wymyślił, bo znajduje się na spodzie urządzenia i aby spuścić
wodę, trzeba jednostkę wewnętrzną podnieść, podłożyć jakieś wiaderko i
wyciągnąć korek. Jednostka zewnętrzna ma też odpływ, ale z niego jakoś
woda nie chce lecieć. Ale jest chłodno i przyjemnie.