ruskie pierogi - po ukraińsku

1. Data: 2001-09-04 16:04:05

Temat: ruskie pierogi - po ukraińsku
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

W domu pomaga nam teraz dziewczyna ze Lwowa. Poprosiłem ją dziś
o zrobienie ruskich pierogów. Po ustaleniu, że u nich nazywają
się ona ukraińskimi (co w zasadzie znaczy przecież to samo, tylko
wg. nowszej nomenklatury), przystąpiła do pracy. No i okazało się,
że farsz - poza oczywiście kartoflami, serem białym, cebulą
i pieprzem - zawiera też trochę tartej marchewki i szczypiorek.
Bardzo to wyszło smakowite i wszystkich wielbicielom ruskich -
polecam.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2001-09-04 19:25:21

Temat: Re: ruskie pierogi - po ukraińsku
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo to wyszło smakowite i wszystkich wielbicielom ruskich -
> polecam.
>
> --
> Konrad J. Brywczyński

a ja wlasnie dzisiaj ruskie wlasnie mialam. i na szybko robione, bo bym sie
na autobus do pracki spoznila
ale pyszniaste wyszly:)
next time zrobie z marchewka i szczypiorkiem:) brzmi pysznie:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-09-04 19:32:15

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@K...Brywczynski...
> [...]
> i pieprzem - zawiera też trochę tartej marchewki i szczypiorek.
> Bardzo to wyszło smakowite i wszystkich wielbicielom ruskich -

Ja też się przymierzam. Do takich twarogowych i takich z żółtym serem.

Wkn

1. Data: 2001-09-04 19:53:44

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]
> i pieprzem - zawiera też trochę tartej marchewki i szczypiorek.
> Bardzo to wyszło smakowite i wszystkich wielbicielom ruskich -

ja tam wole tylko z ziemniaków, sera i cebulki.
ale tak w ogóle to : wrrrrrrrrrr (wtajemniczeni wiedzą dlaczego)

pozdrawiam
MechaGodzilla (w sobote roobie ruskie)

1. Data: 2001-09-04 21:53:27

Od: "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A moja Babunia zrobiła dzisiaj ruskie (nie ukraińskie). Jak zwykle były
obłędnie pyszne.
Mam tylko jeden problem ,chciałam wziąć od niej przepis i usłyszałam:
bierzemy trochę mąki, trochę twarogu, trochę ziemniaków. No tak tylko ile
jest to trochę - "no nie wiem tak na oko". I rozmawiaj tu z taką mistrzynią.
Ona nie potrzebuje żadnych przepisów a i tak jest najlepsza w gotowaniu.
--
Majeczka
bardzo głodna bo pl.rec.kuchnia czytała

1. Data: 2001-09-05 05:10:36

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja tam wole tylko z ziemniaków, sera i cebulki.
> ale tak w ogóle to : wrrrrrrrrrr (wtajemniczeni wiedzą dlaczego)

niewtajemniczona pyta: czemu Mechcia taka zła?

pozdrawiam, z lekiem, czajac sie za krzakiem, bo zla Mechcia
moze byc grozna...
Basia

1. Data: 2001-09-05 07:24:58

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Maja Wieckowska" <m...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> Ona nie potrzebuje żadnych przepisów a i tak jest najlepsza w gotowaniu.

I Ty jeszcze marudzisz!!! Do Ciebie Babunia przynajmniej po polsku mowi. Moja
jak nie zmieni sobie dysku w siwej glowce, to zaczyna tak: "Wuz'my sobi trochi
muki, trochi syra, trochi kartochli, tak szob... " I badz tu madry!

Irek

1. Data: 2001-09-05 08:22:22

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> A moja Babunia zrobiła dzisiaj ruskie (nie ukraińskie).

Wyjaśniam - ruskie tak naprawdę znaczy tyle co ukraińskie. Upraszczając
(dość znacznie) można powiedzieć, że dzisiejsi Ukraińcy dawniej nazywali
się Rusinami.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.

1. Data: 2001-09-05 08:23:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:9n4m1g$vio$03$...@n...t-online.com...

> [...]
trochi
> muki, trochi syra, trochi kartochli, tak szob... " I badz tu madry!

A babunia to z jakich okolic pochodzi?

Wkn

1. Data: 2001-09-05 09:03:58

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> A babunia to z jakich okolic pochodzi?
>
> Wkn

Wolyn. Za kordonem. Okolice Zytomierza. To po kadzieli. Po mieczu, okolice
Korca, kolo Rowna, nad Horyniem. To przed byla granica polsko-radziecka. Moja
znajoma z Kanady wlasnie sie tam wybiera. Ja juz jakies dziesiec lat nie bylem.
Moze cos doradzisz prywata?

Kresowiec vel Kresman, bo z przy takim zajobie, jak moj na punkcie Kresow,
ludzie imienia zapominali

Lasage w restauracji
pytanie....
dla tych co się nudzą...fotka.
ukradli mi kompa, sorry za brak odpowiedzi?
RE: nikt mnie nie lubi...