rwa kulszowa

1. Data: 2005-07-25 17:54:25

Temat: rwa kulszowa
Od: "magi" <M...@t...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Mam pytanko. Mama rok temu miała amputowaną pierś, więc każdy pewnie sobie
wyobraża co dla nas znaczy każdy kichnięcię, kropka na ciele czy jakikowleik
ból. No i od ponad tygodnia boli ja tak kręgosłup, że przestała chodzić. Po
serii zdjęc rtg z których na poczštku nic nie wynikalo w końcu lekarz
ortopeda postawil diagnoze ze to rwa kulszowa i moje pytanie brzmi czy je?li
byłby to przerzut to czy na podstwie zdjęcia rtg odcinka
lędzwiowo-krzyżowego kręgosłupa powinien lekarz to rozpoznać. W jaki sposób
można ustalić przyczynę tej choroby czy ewentualnei wykluczyć ucisk
spowodowany przerzutem
Jak długo trwa leczenie tej dolegliwości na razie mam adostaje zastrzyli z
diclacu bodajże i na razie nic nie pomaga.

magi

2. Data: 2005-07-25 19:04:03

Temat: Re: rwa kulszowa
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

gdyby to wszystko bylo takie proste i klarowne, juz dawno lekarzy
zastapilyby automaty diagnozujace :)
w czesci przypadków mozna rozpoznac patologie na podstawie
zdjecia rtg, jednak w czesci przypadków trzeba odwolac sie do
badania tomografii komputerowej (znacznie czulsze i dokladniejsze,
pozwala z wieksza dokladnoscia zróznicowac przyczyne ew.
ucisku)
co do leczenia - nie wymyslono do tej pory cudownego leku na objawy
rwy kulszowej. jezeli nie ma wskazan do leczenia operacyjnego stosuje
sie srodki p-bólwe, rozluzniajace miesnie i wypoczynek,
najlepiej na twardym podlozu.
i tyle. pozdrowienia

3. Data: 2005-07-26 08:22:09

Od: "mkozi" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

magi wrote:
> [...]
> ból. No i od ponad tygodnia boli ja tak kręgosłup, że przestała chodzić.

magi moze faktycznie w wyniku odruchowego przyjmowania pozycji obronnej

przed bolem i ewidentne wychylanie sie badz pochylanie w bok
doprowadzilo do zwiekszenia napiecia miesni w okolicy krzyzowej
(wchodza w to jeszcze stresy itp.) i zmniejszenia sie przestrzeni przez
ktore wychodza korzenie nerwowe przec co wytworzyl sie stan zapalny -
rwa kulszowa - ale teraz pytanie - czy powodem jest zwezenie kanalu
kostnego i ucisk czy przez jadro miazdzyste krazka miedzykregowego <===
zalezne w ktora strone pochylona jest twoja mama ale to juz jest
diagnostyczne pytanie :)

> [...]
> lędzwiowo-krzyżowego kręgosłupa powinien lekarz to rozpoznać. W jaki sposób
> można ustalić przyczynę tej choroby czy ewentualnei wykluczyć ucisk

nie umiem na to pytanie odpowiedziec - teoretycznie powinno na
zdjeciach rtg te zmiany potwierdzic

> Jak długo trwa leczenie tej dolegliwoœci na razie mam adostaje zastrzyli z
> diclacu bodajże i na razie nic nie pomaga.

no tutaj trzeba cierpliwosci, leki przeciwzapalne - o ile to okres
ostry nie ruszac sie najlepiej, jak mina bolesci rozpoczac leczenie np.
metada McKenziego

Zespol Downa a wiek rodzacej
Ciała ketonowe
4% sól kali jodati?
Ciąża i możliwość wykrycia wad za pomocą USG
Re: chrapanie