ryba po grecku

1. Data: 2002-11-12 15:04:23

Temat: ryba po grecku
Od: "Wandal" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze o przepis na rybe po grecku , ponieważ zjadłam na weselu i chce miec
swój przepis ;) z góry dziekuje

1. Data: 2002-11-12 15:21:36

Temat: Re: ryba po grecku
Od: "Agata" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robię rybę po grecku w następujący sposób:

obtaczam rybę (jaka ryba to już zależy od upodobań - ja stosuję halibuta) w
mące, doprawiam przyprawą do ryb i smażę na maśle. Następnie kroję pora,
marchewkę trę na tarce i to wszystko podsmażam równieżna maśle. Jesli ktoś
lubi seler to również można podsmażyć i ewentualnie cebulę (wszystko rzecz
gustu). Jak warzywa będą już miękkie (smażę je ok20 min często
mieszając,żeby się nie przypaliły) dodaję rybę, sos pomidorowy(ja stosuję
sos z kartonu) i ostry ketchup (nadaje super smak i rezultat wcale nie jest
taki ostry jeżeli ja to znoszę - a jestem wrażliwa na ostre przyprawy;-)
przez chwilę jeszcze to smażę, żeby wszystko razem ładnie się połączyło
(wizualnie i smakowo) i gotowe. Ja zawsze jadłam rybę po grecku na
zimno(jedząc u kogoś), ale robiąc ją, z przyczyn oczywistych musiałam jej
spróbować i doszłam do wniosku, że na ciepło jest równie smakowita:-))))
pozdrawiam i życzę smacznego
@gi

1. Data: 2002-11-12 16:50:35

Od: "mamast" <m...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosze o przepis na rybe po grecku , ponieważ zjadłam na weselu i chce
miec
> swój przepis ;) z góry dziekuje
> Witam!
Oto mój pyszny, prosty i niezwykle szybki przepisik na rybkę po grecku!
Osobiście preferuję dorsza lub mintaja, ale tak naprawdę co kupisz, to
będzie ok.
Na dużej tarce zetrzyj marchew, pietruszkę, seler. Na patelni podsmaż
cebulkę( ja lubię dużo!), dodaj starte warzywa + por (dodaj odrobinę wody) i
duś tak długo, jak lubisz! (ja lubią warzywa miękkie, więc duszę dłużej)
Dodaj vegettę, koncentrat i odrobinę cukru! Rybkę posól, obtocz w mącei
podsmaż na oliwie, a następnie dodaj do warzyw lub podawaj osobno( ja
mieszam). To już wszystko- rybcia już gotowa!
Pozdrawiam i życzę smacznego!
Magda

1. Data: 2002-11-12 22:54:30

Od: "Kropelka*" <k...@u...niewinne.serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosze o przepis na rybe po grecku , ponieważ zjadłam na weselu i chce
miec
> swój przepis ;) z góry dziekuje

Ja jak potrzebuje szybko to robie tak. Rybke smaze obtoczona w mace.
Marchewke tre na tarce o grubych oczkach. Cebulke na patelnie zeby sie
zeszklila , do tego marchewke. I tak dusze troche zeby zmieklo. Pod koniec
dodaje PODSMAZONY na oliwie przecier pomidorowy ew troche ketchupu zeby
pikantniejsze bylo. Przyprawy sol pieprz do smaku. U mnie w domu tak sie
robilo. I wychodzi pyyyyyyyyyyycha
Znika momentalnie:-)
Kropelka

1. Data: 2002-11-29 16:15:16

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisal(a):

>ja robię rybę po grecku w następujący sposób:
>
>obtaczam rybę (jaka ryba to już zależy od upodobań - ja stosuję halibuta) w
>mące, doprawiam przyprawą do ryb i smażę na maśle.

Odkad moja zona karmila piersia dziecko do ryby po grecku zamiast
smazyc gotujemy rybe w malej ilosci wody. Rybka wychodzi znacznie
'lzejsza', pycha.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"What is it about audio that brings out all the idiots?"

1. Data: 2002-11-29 18:03:47

Od: "Agata" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Odkad moja zona karmila piersia dziecko do ryby po grecku zamiast
> smazyc gotujemy rybe w malej ilosci wody. Rybka wychodzi znacznie
> [...]

względy zdrowotne to względy zdrowotne:-))) nie ma pomiłuj, ale niektórzy (w
tym oczywiście ja) uwielbiają to to co się tworzy z tej mąki na usmażonej
rybce, jak wszystkie składniki wymiesza się razem całkiem smakowicie to się
komponuje:-)))
pozdrawiam
@gi

Trochę pochwalę
sos czosnkowy (zmodyfikowany lekko ) do nalesnikow
Re: nadzienie do makaronu
ciasto korzenne (P) - troche za suche
pierwsze urodziny