sos czosnkowy (zmodyfikowany lekko ) do nalesnikow

1. Data: 2002-11-12 14:29:21

Temat: sos czosnkowy (zmodyfikowany lekko ) do nalesnikow
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Ostatnio zrobilam sos czosnkowy do nalesnikow
podaje przepis:
1 kubeczek jogurtu naturalnego
3 lyzki majonezu
2-3 zabki czosnku
oregano
dwa zabki_czosnku
sol pieprz
i modyfikacja czyli lyzka musztardy francuskiej

wszystko wymieszac i polewac nalesniki
(wyszlo super oboje z mezem zajadalismy sie nalesniczkami
z pysznym sosem)

pozdrofka
flowerka
_____________ ICQ#:
39287498 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more about me:
______________

1. Data: 2002-11-12 15:10:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Nov 2002 17:22:58 +0100, "Metaxa" <m...@s...pl>
wrote:

>a propos nale?ników, mo?e jaki? pomys? na mi?sne nadzionko? niestety,
>u mnie w domu nie ma tradycji jedzienia nalesników z farszem innym ni?
>d?em lub cos tam s?odkie. czy ciasto te? sie inne przy??dza?

w zasadzie to najlepiej, jak juz sie te nalesniki smazy to
usmazyc sto i miec z glowy. dobrze sie mroza, a i w lodowce ze 2
dni pozyja zadowolone...

ALE jesli wiesz, ze nalesniki beda nadziewane nie slodkim to
mozna je traktowac jak placki ziemniaczane, do ktorych sie dodaje
rozne rzeczy....

a to:

szczypiorek
natke
czosnek/cebule starta albo nie
ziolka suszone
papryke rozdrobniona, takze w proszku
starte cukinie
usmazony na chrupko bekon/boczek, pokruszony zupelnie, ale wtedy
potem sie marnie roluje, wiec do niezrolowanych
szczypte proszku curry
rozne inne temu podobne, zuywajac fantazji.

fajne to wychodzi.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-12 16:22:58

Od: "Metaxa" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

a propos naleśników, może jakiś pomysł na mięsne nadzionko? niestety,
u mnie w domu nie ma tradycji jedzienia nalesników z farszem innym niż
dżem lub cos tam słodkie. czy ciasto też sie inne przyżądza?

Metaxa
metaxa.at.space.pl

1. Data: 2002-11-12 16:45:00

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Metaxa wystukał w wiadomości <aqr9vk$rhb$1@topaz.icpnet.pl>:

> a propos naleśników, może jakiś pomysł na mięsne nadzionko? niestety,
> u mnie w domu nie ma tradycji jedzienia nalesników z farszem innym niż
> dżem lub cos tam słodkie. czy ciasto też sie inne przyżądza?

Z zachowanych przepisów:

NALEŚNIKI HORTOBAGY

Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania: 1 godzina

SKŁADNIKI:

FARSZ:
- 400 g cielęciny
- 2 cebule
- 1 pomidor
- 2 łyżki smalcu
- 1-2 łyżki gęstej śmietany
- 2 łyżeczki mielonej papryki (ostrej lub pół na pół ostrej i słodkiej)
- sól.

SOS:
- 350 ml gęstej śmietany
- 2 łyżeczki mąki

PRZYGOTOWANIE:
- Usmażyc 8 naleśników, ułożyć je na talerzu jeden na drugim i trzymać w
cieple.
- Cebule obrać, umyć, drobno posiekać i zrumienić na smalcu, aż stanie się
szklista. Mięso pokroić na drobne kawałki, dodać do cebuli, obsmażyć, posypać
papryką, zdjąć z ognia i posolić. Ponownie postawić na ogniu, rozcieńczyc
łyżką wody, by papryka nie stała się gorzka. Przykryć i dusić mięso na małym
ogniu, mieszając co pewien czas. W razie potrzeby dolać trochę wody. Pod
koniec dodać pokrojony pomidor.
- Uduszone mięso odcedzić na sicie i przepuścić przez maszynkę, a po zmieleniu
włożyć do garnka, dodać 1-2 łyżki śmietany i połowę sosu z duszenia. Postawić
na ogniu, doprowadzic do wrzenia, dusić na wolnym ogniu 10 min.
- Na każdy naleśnik nałożyć kopiastą łyżkę farszu i zwinąć w rulon. Zrolowane
naleśniki ułożyć w żaroodpornym naczyniu, uprzednio wysmarowanym tluszczem
i wstawić do nagrza-ne-go piekarnika na 15 min.
- Przygotować sos: wymieszać dokładnie śmietanę z mąką tak, by nie było grudek,
dolać resztę sosu z duszenia mięsa i postawić na kilka minut na ogniu.
Przetrzeć przez sito. Polać naleśniki sosem i od razu podawać.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-11-12 23:56:59

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czy ciasto też sie inne przyżądza?

A mozna, mozna... Najlepiej dodac make kukurydziana (1/3 ilosci tego, co dajesz w
ogole). Nalesniki beda sie troche bardziej "lamaly", ale beda smaczniejsze i do
miesnego nadzienia jak znalazl.

Pzdr

Kundzia

Re: nadzienie do makaronu