Re: rysunki a osobowo?ć

From: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny)
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rysunki a osobowo?ć
Date: Tue, 11 Jan 2000 20:42:09 +0100

Pewnego dnia, "Machalas" <w...@f...com.pl> na pl.sci.psychologia
napisał(a):

>nawet drobne, czasem błahe rzeczy mogą dużo powiedzieć o drugiej osobie.

Tak jest w istocie - ale czy to nie jest przez przypadek po prostu
statystyka ? Mialem to o czym piszesz nizej, ale takze np. "spodob
zamyslenia" - ktos mnie pytal o cos i obserwowal moja reakcje - czy
podczas myslenia patrze w gore, na bo, czy podnosze brwi, zagryzam warge
etc.. Pozniej po kilku takich "razach" mialem swoj "portret"
psychologiczny - zreszta niezgodny z prawda :)
Moze to jest jak z np. grafologia ? Na podstawie charakterystycznych
cech naszego pisma takze sie nas probuje okreslic.. Co prawda to chyba
nie jest stricte naukowa diagnoza, ale...

>I jako dowód zrobił na mnie test - kazał na kartce A4 narysować drzewo,
>drogę, słońce, dom, węza (?). Po chwili skubaniec powiedział o mnie kilka
>zdań, które ja potwierdziłem. Wyczuł mnie !!

Ha - powiem Ci cos innego. Mialem identyczny test. Gdzies z 10 lat temu.
bylem w szpitalu i musialem przejsc cos takiego. Dostalem to samo
zadanie - najpierw drzewo... Przelozylem olowek do lewej reki - na
oczach pani psycholog ! I zaczalem rysowac.. Makabra oczywiscie - jestem
praworeczny absolutnie ;)
Popatrzyla, cos tam napisala i to niby mialo byc wszystko.. Powiedzialem
- chwileczke - wzialem olowek, narysowalem prawa reka to wszystko co
mialem narysowac. Oddalem jej kartke. Popatrzyla tylko na mnie "spode
lba" - coz, mialem ~17 lat to i glupi bylem ;)

>Ponoć zna wiecej takich rzeczy i potrafi dobrze określić charakter
>człowieka. Z rysunków !!

Ja w to nie bardzo wierze - zbyt latwo jest oszukac. Ale nie przecze, ze
cos takiego jest mozliwe i w wielu przypadkach sie sprawdza..
Pewnie tak samo jak hiromancja ;]

>A ja się dziwię do dzisiaj, jak to jest - czy psycholodzy mają jakiś "dar
>zaglądania do wnętrza drugiego", czy to jeden wielki kit?

Statystyka. IMHO oczywiscie.

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl

Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz, co mówisz...