ryż

1. Data: 2002-01-17 13:25:18

Temat: Re: ryż
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasieńka" <k...@n...gdansk.tpsa.pl> napisał w wiadomości
news:a26j8q$bv1$1@news.tpi.pl...
> W sobotę będę gotować chińszczyznę. Chciałabym to podać z ryżem z
warzywami,
> ale już kiedyś próbowałam zrobić to cudo, niestety porażka. Chodzi mi o
to,
> jak ugotować ten ryż, żeby był sypki. Obiło mi się gdzieś o uszy, że
trzeba
> go najpierw jakoś obsmażyć. Poradźcie, bo to już po jutrze.

Chińczycy nie gotują ryżu na sypko...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-17 13:26:57

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasieńka"
> [...]
trzeba
> go najpierw jakoś obsmażyć. Poradźcie, bo to już po jutrze.

Nie wiem co zrobić, żeby ryż był sypki, ale wiem, że albo chińszczyzna
- wtedy z klejącym ryżem, albo ryż na sypko- ale wtedy to już nie
chińszczyzna.
Asia Słocka

1. Data: 2002-01-17 13:36:57

Temat: Re: ry?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

i?o mi si? gdzie? o uszy, ?e
>trzeba
>
>Nie wiem co zrobi?, ?eby ry? by? sypki, ale wiem, ?e albo chi?szczyzna
>- wtedy z klej?cym ry?em, albo ry? na sypko- ale wtedy to ju? nie
>chi?szczyzna.

Herbatka tu potrzebna - grupowy autorytet chinski
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-17 13:40:28

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Kasieńka" <k...@n...gdansk.tpsa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Zgadzam się co do Chinczyków.
A co do pytania - jak na sypko?
Po pierwsze dobrze mieć dobry ryż. Długoziarnisty, nie łamany. Ja używam ryżu
RANI Basamati, albo Jaśminowego.
W garnku rozpuszzcasz łyżkę masła, dodajesz ryz i na małym ogniu go obsmarzasz
ok. 2 min. Potem zalewsz wrzątkeim (2 razy tyle wody co ryżu) osolonym, lub
bulionem. Gotujesz pod przykryciem do odparowania/wchłonięcia wody.
Wtedy na pewno wyjdzie Ci sypki, ale nie po chińsku.
Jak chcesz podać go z warzywami, możesz dodać je do gotowania. I tak np. cebulę
podsmażasz na maśle i dopiero dodajesz ryż, a po dodaniu wody dosypujesz też
np. groszek zielony, paprykę, to na co masz ochotę. - Tyle ze to wtedy nazywa
się pilaw :)
A ryż po chińsku - umyty zalewa sięzimna wodą ma sięgać 2-3cm nad poziom ryżu i
gotuje się odkryty bez mieszania aż woda odparuj a ryż będzie wilgotny a potem
na5-10 min. przykrywa się i na małym ogniu ryż dochodzi.
Pozdrawiam
Magda W.

1. Data: 2002-01-17 13:45:24

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Abstahujac (trudne i ryzykowne slowo, ale co mi tam) od chinskosci sypkiego
ryzu to najprosciej kupic taki w torebkach (zapakowanych w kartronik :) i
ugotowac zgodnie z instrukcja na opakowaniu. Sypko (tfu!) sie gotuje i
wychodzi sypki. Polecam taki bialy zmieszany z czarnym (dzikim) - wychodzi
podwojnie sypki dzieki temu, ze te czarne ziarna sa troche twardsze i sie
nie kleja (dodatkowo ladnie wyglada i dobrze smakuje).

Jader

1. Data: 2002-01-17 13:51:30

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na chińszczyznach sie nie znam, ale ryz wole sypki a nie brejowaty.
Gotuje do na dwa sposoby - albo jak makaron, w duzej ilosci wody i jak jest
miekki wtedy wylewam na durszlak - w ten sposob jest absolutnie, w 100%
sypki,
albo rozgrzewam troche oleju lub masla,czasem dodaje jakies przyprawy, np
kardamon, wsypuje ryz, smazy sie to to az ryz zrobi sie jakby szklisty,
dolewam wody 2 x tyle co suchego ryzu i gotuje.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-01-17 13:58:49

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jader" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jader
> Nie znosze sypkiego ryzu. A wlasnie ten w torebkach trudno ugotowac tak by
nie byl sypki. Chyba lepszy jest zwyczajny ryz w torbie papierowej:-))) ja
tam wole mazisty ryz, jak ten chinski wlasnie... kaska

1. Data: 2002-01-17 14:32:02

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Otwieram lodówkę, a tam puszka z napisem
"Kasieńka" <k...@n...gdansk.tpsa.pl>, a w niej:

> W sobotę będę gotować chińszczyznę. Chciałabym to podać z ryżem z
> warzywami, ale już kiedyś próbowałam zrobić to cudo, niestety
> porażka. Chodzi mi o to, jak ugotować ten ryż, żeby był sypki.

sypki???

--
wojmat
[jak kerownik nam powiedział

1. Data: 2002-01-17 16:13:26

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Herbatka tu potrzebna - grupowy autorytet chinski
Przyjdzie za jakis czas jak troche "ostygnie".
Ale kto lubi zimna "Herbatke"?
;-)))))
Ja nie, i obiecuje, ze ja troche rozgrzeje jak wróci.
:-)
pozdr. Jerzy

Pączki z frytkownicy????
pomidory i Pomidory
Wkupne Dorota czyli TARTA, ktora zawsze wychodzi :)
Donaty, paczki z dziurka - prosba...
Te wszystkie pysznosci...