ryż - podstawa zdrowej kuchni

141. Data: 2006-04-26 14:15:09

Temat: Re: ryż - podstawa zdrowej kuchni
Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał:

> [...]
>
> To zwykły krupnik!

Czyżby? O różnym smaku, niczym borszcz w Zaporożu?
W mojej bajce Cygan mówi: - "gospodyni, a weźmijcie co macie pod ręką".

> A wodziankę jedli?

Jedli, jedli...
Ulubiona zupka mojej Mamy:)
;)

--
Pozdrawiam :)
JM

142. Data: 2006-04-26 14:20:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" JaMyszka" <j...@g...pl> wrote in message

> Czyżby? O różnym smaku, niczym borszcz w Zaporożu?
> W mojej bajce Cygan mówi: - "gospodyni, a weźmijcie co macie pod ręką".

> [...]

To była bogata i skąpa gaździna złapana na lep "tajemnicą" rosołu z
gwoździa.
A wodziankę jedliśmy nawet jako dzieci, bardzo lubiliśmy tę prostą odmianę
kremowej zupy z chleba podawanej nawet w wykwintnych reastauracjach.
Dobra nawet dla wegan.
I ja jadam, gdy chleb mi zeschnie...

143. Data: 2006-04-26 14:38:17

Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

144. Data: 2006-04-26 14:40:56

Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

145. Data: 2006-04-26 14:46:27

Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

146. Data: 2006-04-26 15:23:44

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktorym sie ona gotuje :)
> obowiazkowo w tkaiej zacierkowej dodaje sie zielona pietruche .. taka zupa

Zgadza się. Ale IMHO ten podany przez Ciebie przepis, jest mocno wzbogacony co
do oryginalnego składu. I nie chodzi tu o to, która z nas ma rację, bo w miarę
podnoszenia się stopy życiowej, wzbogacano jadłospisy posługując się starą nazwą.
Ujęła mnie ta Twoja zielona pietrucha...
A ją odkryłam przez przypadek, na długo przed bazylią;p
I daję ją "obowiązkowo" do każdej potrawy, nawet suszoną;)
Ona podreśla smak potraw, a sama w sobie, zawiera więcej witaminy A niż
marchewka. Może dlatego nie noszę jeszcze okularów?
A odkryłam ją przez przypadek...
Kiedyś miałam niespodziewany nalot gości (oj, były takie czasy, gdy wizyt się
nie zapowiadało;p - i komu to przeszkadzało?), a w lodówce tylko śledzie w
occie i gęsta śmietana. To te śledzie polałam śmietaną, posoliłam ją i
popieprzyłam - a na wierzch posypałam pietruchę (coby kolorowo było) i do tedo
suchy chleb.
Łomatko, tak było pyszne, że teraz świadomie jako potrawę podaję;p

> [...]
> nieknieczny .. ale lyzka smalcu czy tez boczus, skorka od niego, zawsze mile

Hehehee... no wypisz, wymaluj - już inna zupa wychodzi... hihihiii...

> a zupa z gwodzdzia, czy tez 'na gwozdziu' to taka super "wypasiona" zupa,
> oinaczej zwana cyganska :)

No wiesz, w mojej bajce Cygan prosi gospodynię, by mu pozwoliła ugotować zupę
z gwoździa. A potem stał przy garze i ten gwóźdź trzymał. To chyba z gwoździa?
Bo na gwoździu, to jakby się tego gwoździa do gara wrzuciło. Czyż nie?
Może dlatego nastąpiło przekręcenie (hehehee... ale fajnie mi to wyszło) w
nazwie - bo jak nie było komu trzymać tego gwoździa, to gospodynie wrzucały go
do gara?

> a takie zupy sa najsmaczniejsze :))))

Nooo...

147. Data: 2006-04-26 15:31:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może dlatego nastąpiło przekręcenie (hehehee... ale fajnie mi to wyszło) w
> nazwie - bo jak nie było komu trzymać tego gwoździa, to gospodynie

Mogę napisać...

148. Data: 2006-04-26 15:45:55

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał:

> Mogę napisać...

Wiem:)
Ale...
Może potem (tak nieśmiało zaproponuję);p
Teraz, po tych odmianach zacierek i jeszcze śledziach, nie chciałabym zmieniać
smaku w ustach (qde, naprawdę jak piszę lub czytam o jakieś potrawie, to ją
jednocześnie czuję!);]
Hmmm?
;*-)

149. Data: 2006-04-26 19:06:49

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka napisał(a):
[...]
> o przypomnij prosze onapisz tutaj, od kiedy jest datowana historia narodu
> zydowskiego ..bo mnie sie wydaje, ze oni koncza wlasnie swoje 6 tysiaclecie..

Wed, 26 April 2006 - 28th of Nisan, 5766 - 13th day of the Omer

> ale szczegolow nie znam.. moge sie mylic ..

Zobacz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalendarz_%C5%BCydowski
http://www.hebcal.com/
pozdr. Jerzy

150. Data: 2006-04-26 19:49:57

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 26 avril 2006 ŕ 10:31:51, dans <e2nb99$2fh$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> No nie mogę się zgodzić z Tobą Ewciu wraz z całym szacunkiem dla Twej
> wiedzy.
> Otóż "głupiutka" zawiera w sobie to zdrobnienie, które każe myśleć o
> nazywanej dość sympatycznie i doszukiwać się pewnych walorów, które
> rekompensują ściśnięty orzech mózgu.

Ja mysle ze, wobec antysemityzmu i rasizmu, obrzucanie obelgami nie ma
sensu. Po co sie znizac do poziomu ?
Poza tym : albo sie kuma o co w tej bajce chodzi, albo nie... Osoba
ktorej odpowiadalam raczej nie kuma. Donc acte.

Ewcia

--
Niesz

[allegro] Zapraszam serdecznie na moje aukcje
PRZEPIS na sałatkę z chińskich zupek
Re: Juz placa za rakotworczy tefon !
sklep z owocami morza w arkadii?
CZY KTOS