ryz z jablkami..

1. Data: 2002-12-11 11:08:05

Temat: ryz z jablkami..
Od: "Bartek" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chcialabym prosic Was o przepis na ryz z jablkami ale w formie zapiekanki...
Wiem ze taki przepisa byl na kuchni.3miasto, tylko ze serwis przynajmniej u
mnie od jakiegos czasu nie dziala....
Nikoosia

1. Data: 2002-12-11 16:11:24

Temat: Re: ryz z jablkami..
Od: "alla" <a...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
zapiekanki...
> Wiem ze taki przepisa byl na kuchni.3miasto, tylko ze serwis przynajmniej

Witam!
Przepis wedlug Kuchni Warszawskiej-Pani Zawistowskiej : robilam wiele razy,
wychodzi na prostokatny prodiz dosc gruba warstwa :)
Ryz z jablkami
1 szklanka ryzu lub 22-23 dag ryzu
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
1 lyzka masla
od 3/4 do 1 kg jablek
3/4 szklanki cukru
1 cukier wanilinowy lub sproszkowany cynamon
2 jajka
1 szklanka smietany
tluszcz do wysmarowania formy

Ryz przebrac i umyc, ugotowac w wodzie z mlekiem i 1/2 lyzki masla.
Miekki i ostudzony wymieszac z jajkami.
Jablka umyc, obrac i pokrajac w plastry, pozniej zas wymieszac z cukrem i
przyprawami.
W formie posmarowanej tluszczem ukladac warstwami: ryz, owoce; pierwsza i
ostatnia warstwe powinien stanowic ryz.
Wygladzic powierzchnie, zalac smietana, polozyc na wierzch male kawaleczki
masla.
Zapiec w goracym piekarniku.
Podawac ze smietana i cukrem.:)))
Czesto jem taki ryz latem, zima jakos czlowiek o nim zapomina:))
Alla

1. Data: 2002-12-17 13:21:19

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialabym prosic Was o przepis na ryz z jablkami ale w formie
zapiekanki...

Na jedno naczynie zaroodporne (takie "sporsze")
1 szklanka ryzu
1 litr mleka
1 kilo jablek (albo ze sloikow jablka, takie "marmoladowe")
1 lub 2 jajka
cynamon
cukier
maselko

Ryz gotujemy w mleku na malym ogniu, aby ryz wchlonal cale mleko. Do
przestudzonego ryzu dajemy jajko (albo dwa), kilka lyzek cukru (do zmaku,
zeby nie za slodkie bylo).
Jablka obieramy i kroimy na plasterki.
Naczynie zaroodporne smarujemy margaryna, albo maselkiem i wykladamy na nie
"wieksza polowe" ryzu. potem jabluszka, ktore posypujemy cynamonem. Potem
reszte ryzu. Ryz na wierzchu przysypujemy tez cynamonem i kladziemy na
wierzch kilka kawaleczkow masla.
Do piekarnika. Ja nie podam czasu pieczenia, bo ja mam przedziwny piekarnik,
w ktorym trzeba ustawiac 100 st. mniej niz pokazuje pokretlo i wszystko
piecze sie piorunem. Ryz ma byc lekko zazlocony od spodu (a, no bo ja mam
naczynie przezroczyste, hehe). POdawac mozna na zimno i na cieplo polany
smietana i posypany cukrem.

Kruszyna (dawniej Mapet(ka), ale kto by to pamietal....)
ktora wszystkich znajomych i nieznajomych wita i pozdrawia. :-)

--
"Primum non stresere..."

pizza twarde ciasto - rozwiazanie
Geera