Witam i przepisik zasyłam...(P)

1. Data: 2003-01-08 02:26:27

Temat: Witam i przepisik zasyłam...(P)
Od: "Aga " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

WITAM SERDECZNIE WSZYSTKICH SMAKOWICIE I MNIEJ SMAKOWICIE GOTUJĄCYCH
______________________________________
Mam na imię Agniecha i mam zamiar was notorycznie podglądać,
śledzić
i od czasu do czasu wtrącać swoje "3 gr".
Jestem tu nowa - bo nie wiem czemu, ale dopiero teraz odkryłam

"smaczną" gr. dyskusyjną. Muszę się wam przyznać, że zaczytuję się w waszych
przepisach już od tygodnia (w tym prawie dwie noce-hehe). Chyba życia mi nie
starczy by wszystko przejrzeć, nie mówiąc już w ogóle o przetestowaniu
wszystkich smakowitości na moim brzuszku;P
Widzę, że obyczajem grupy jest wkupywanie się jakimś
przepisem... Cóż
podam więc swój przepis na ciasto, które namiętnie piekę na święta,
hmmmm...niam, niam, już dostaję ślinotoku.
Śliwki mogą zniechęcać - że w masie, że krem prześmierdnie - ale ręczę, że
smak jest rewelacyjny.

----------------------------
PANI WALEWSKA - u mnie w domu mówi się: Siantrapa, bo bezpiecznie jest go
jeść łyżeczką, co by się nie ubabrać nadmiernie

Ciasto:
~~~~~~
30 dag mąki, 20 dag margaryny, 10 dag cukru pudru, 4 żółtka, 1 łyżeczka
proszku do pieczenia ;1 słoik powideł śliwkowych, 2-4 białek, 15 dag cukru
pudru, orzechy-obowiązkowo lub migdały

Krem:
~~~~~~
2 szkl. mleka, 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej, 0.5 szkl cukru, 1 cukier
waniliowy, 3 żółtka, 1 kostka masła + 2 łyżki margaryny, bakalie: 10 sztuk
pokrojonych suszonych śliwek, skórka pomarańczowa i cytrynowa, pokrojone
morele z puszki i co wam do głowy jeszcze wpadnie:)) - a raczej w oczka i
rączki (ale obowiązkowo śliwki)

Polewa:
~~~~~~
Po 2 łyżki: śmietany, cukru, kakao; 0.75 kostki masła

CIASTO: Z pierwszych podanych składników zagnieść ciasto, podzielić na dwie
części - grubszą na spód, a cieńszą na wierzch. Na grubszą część położyć
powidła, pianę z białek i posypać pokrojonymi orzechami i upiec. Cienką
część upiec osobno.
KREM: Do utartego masła z margaryną dodawać stopniowo przy ucieraniu budyń
ugotowany z podanych składników i bakalie. Nałożyć krem na upieczoną grubszą
część placka, przykryć cieńszą, oblać polewą i udekorować wiórkami
kokosowymi.
Ciasto musi nasiąknąć, więc im dłużej stoi, tym jest lepsze - no nie
przekraczać tygodnia w przechowywaniu.

P.S. Wiem, że ktoś podawał przepis na tort - pani Walewska, hm, mój placek
tak samo się nazywa (mój, mój, no dobra - zapożyczony gdzieś dawno) ale w
niczym owego tortu nie przypomina.

Smacznego - Agnieszka

1. Data: 2003-01-08 08:41:34

Temat: Re: Witam i przepisik zasyłam...(P)
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rotfl ;)))))))))0

1. Data: 2003-01-08 08:55:09

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Muszę się przyznać.
> Mam na imię PANI WALEWSKA.i mam zamiar was
notorycznie podglądać.
> im dłużej wam stoi (dwie noce), tym jest lepsze,
stopniowo przy ucieraniu dostaję ślinotoku.
> jeść SMAKOWICIE Cienką pianę śmietany na moim
brzuszku... hmmmm...niam, niam... smak jest
rewelacyjny...
> teraz odkryłam rączki: grubszą na spód, a cieńszą
przykryc wierzch.
> oczka i rączki, migdały, 1 kostka, skórka na moim
brzuszku - udekorować, namiętnie jeść i co wam do głowy
jeszcze wpadnie:))

> Smacznego PANI WALEWSKA

============
Aga, zrobilas test, ale chyba niektore slowa nie
dotarly, a inne sie poprzestawialy...
W kazdym razie, hm, interesujace powitanie!
Witam

waldek
============

1. Data: 2003-01-08 09:01:56

Temat: Re: Witam i przepisik zasyłam...
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Agnieszka,

witam uroczyście na liście.
Ja coprawda nie piekący ciast (za wyjątkiem pierników),ale jakby mi kto
ten placek upiekł, to bym go zjadł ;-)
Ja jestem raczej spec od pasz treściwych.

Waldek
ps: musisz zmienić twoje jestestwo. Jedna Aga już tu jest i jest
właścicielem Agi, przez zasiedzenie ;-)

1. Data: 2003-01-08 09:36:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> notorycznie podglądać.

Waldek, zmien czytnik, bo ten Twoj jakies glupoty Ci pokazuje,
a potem wszystko Ci sie kojarzy...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-01-08 09:38:44

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-08 09:39:51

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga " <s...@N...gazeta.pl> napisała:
> podam więc swój przepis na ciasto, które namiętnie piekę na święta,
[...]
Witaj Agniecha i dzieki za przepis na Twoje ulubione ciasto.
Przypomina mi nieco Pychotke.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-01-08 09:43:47

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> Waldek, zmien czytnik, bo ten Twoj jakies glupoty Ci pokazuje,
> a potem wszystko Ci sie kojarzy...

Lilla, idz sie wyspac ;-)
Waldka czytnik jest OK (w koncu Mozilla) :-)

"Stara" Aga: a...@i...pl lub a...@i...pl
"Nowa" Aga: s...@N...gazeta.pl

Wiec sa _DWIE_ Agi, co wprowadza troche zamieszania.

Lukasz Madeksza
ICQ# 71995227

1. Data: 2003-01-08 09:47:11

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

waldek:

> pokazuje,

> ===========
> Sorry, ale to nie w moim tekscie byly te wszystkie
> zwroty i slowka. To komu sie kojarzy? ;-}}}}

no tobie imienniku. Nie jesteś w komuniźmie i nie musisz czytać między
wierszami. Co prawda parę wcięć w tekście jest, ale to co ty
wyprodukowałeś, nie ma nic wspólnego z tym, co napisała NowaAga.

Waldek

1. Data: 2003-01-08 09:56:30

Temat: Re: sMOCZYCO
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To znaczy tylko tyle, że turlam się ze śmiechu po tych postach, które miałam
okazję przeczytać wyżej
> Co to, tu na gorze znaczy? (ja nietutejszy)
>
> waldek

teścik
Jak zrobić kurczaka na słodko?
Kuchnia pięciu przemian