sałatka colesław

1. Data: 2004-03-17 19:27:55

Temat: sałatka colesław
Od: ojola <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

taka jest nazwa interesuje mnie w niej kapusta..jak ona jest przyrządzana??
czy jest moze wrzucana do osolonego wrzątku i gotowana przez parę minut??

1. Data: 2004-03-17 20:26:09

Temat: Re: sałatka colesław
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"ojola" <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> wrote in message
> taka jest nazwa interesuje mnie w niej kapusta..jak ona jest
przyrządzana??
> czy jest moze wrzucana do osolonego wrzątku i gotowana przez parę
minut??
Raczej nie. Jeśli chcesz, żeby zmiękła, to poszatkowaną mocno posól i
zostaw na durszlaku. Po jakimś czasie (30 min.) wypłucz zimną wodą i
zostaw, żeby odciekła (albo osusz papierowym ręcznikiem).

Hania

1. Data: 2004-03-18 05:50:58

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ja poszatkowaną kapustę solę, a następnie mocno wygniatam rękoma
(ręcami?).
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-03-18 08:04:49

Od: ojola <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kyllyan napisał:
> Ja poszatkowaną kapustę solę, a następnie mocno wygniatam rękoma
> (ręcami?).
ja też tak czasami robię ...
a taka sałatka jaka jest w kfc, pizzy hut ...z białej kapusty ...
teraz tez sprzedawana w supermarketach ...myślicie że robiona jest w
taki sposób...??

1. Data: 2004-03-18 11:32:42

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ojola napisał(a):
> taka jest nazwa interesuje mnie w niej kapusta..jak ona jest
> przyrządzana?? czy jest moze wrzucana do osolonego wrzątku i gotowana
> przez parę minut??
====
Surówki robi się z kapusty *BIAŁEJ*. Jest gotowa do jedzenia *natychmiast*
po skrojeniu. Bez żadnych cudów z soleniem, moczeniem, czy parzeniem!

waldek
====

1. Data: 2004-03-18 12:33:44

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Surówki robi się z kapusty *BIAŁEJ*.

Wszystkie ??

Jest gotowa do jedzenia natychmiast
> po skrojeniu. Bez żadnych cudów z soleniem, moczeniem, czy parzeniem!

Może dla Ciebie ;] dla mnie nie

ps. dość irytują mnie tego rodzaju kategoryczne stwierdzenia, nie
przyjmujące do wiadomości, że kroś może mieć inne gusta.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-03-18 12:35:50

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

> ps. dość irytują mnie tego rodzaju kategoryczne stwierdzenia, nie
> przyjmujące do wiadomości, że kroś może mieć inne gusta.

Wyluzuj, IMHO tu jest mowa o surówce coleslaw, a nie jakiejś dowolnej.
Pozdro. - Agnieszka

1. Data: 2004-03-18 12:52:45

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"batory" <b...@w...poczta.onet.pl> wrote in message
> Wyluzuj, IMHO tu jest mowa o surówce coleslaw, a nie jakiejś dowolnej.
A gdzie jest napisane, że kapusty na coleslaw nie można wcześniej posolić?
W Larusie? ;-)

Hania

1. Data: 2004-03-18 12:57:01

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w wiadomości
> A gdzie jest napisane, że kapusty na coleslaw nie można wcześniej posolić?
> W Larusie? ;-)

E, bo, tego, źle mi sie pocięlo, moja uwaga odnosiła się raczej do tego:

> Surówki robi się z kapusty *BIAŁEJ*.

Wszystkie ??
^^^^^^^^^

znaczy do kapusty
Pozdr. - A.

1. Data: 2004-03-18 14:14:54

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> Wszystkie ??
====
Piszę wyłącznie o różnych surówkach z *kapusty białej* (gatunek). Są odmiany
(ponad 100), które nie nadają się na surówki, za to są idealne do kiszenia.
Kiedy z takiej odmiany zrobi się surówkę, to potem zadaje się pytania, czy
trzeba to parzyć lub gotować. A ci, co zawsze z takiej kapusty robią
surówki, doradzają żeby solić, gnieść i płukać.
A przecież wystarczy kupić odpowiednią odmianę białej kapusty, aby surówka
wyszła zawsze znakomita.

Kapusty do kiszenia, gotowania: http://tinylink.com/?G7NruNBpj7 lub ta
http://tinylink.com/?fekauARRBt charakteryzują się liśćmi o zielonym
kolorze.

Kapusta na surówkę: http://tinylink.com/?Xhzpc7i03s i ta
http://tinylink.com/?jQ0ybiVyP3 ma liście niemal białe i mocno spłaszczoną
główkę (te zdjęcia nie są najlepsze, ale innych nie znalazłem).

Pisząc o białej kapuście miałem na myśli kolor liści tej odmiany białej
kapusty.

waldek
====

Re: obiadowe pytanie
Co pieczecie na niedzielę?
sajgonki
Witam i prosze o pomoc!!! - sniadanko na urodziny.
przepisy Okrasy - jesli jeszcze nie znacie