ser w zalewie

1. Data: 2002-05-09 06:45:10

Temat: ser w zalewie
Od: <e...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc wszystkim,

Mam pytanie - czasami na polkach w sklepach mozna zobaczyc w sloiczkach kawalki
sera - dla mnie to wyglada jak feta - w polewie chyba octowej czy olejowej z
roznymi ziolkami w srodku.
Wyglada to baaardzo apetycznie, a ze ja lubie wszystko sama robic, to chcialam
cos takiego wykonac.

Czy ktos wie o co chodzi i jak to zrobic? :)

Dzieki za pomoc :)

Ewa

1. Data: 2002-05-09 07:08:53

Temat: Re: ser w zalewie
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@t...net.pl wrote:

> [...]
> sera - dla mnie to wyglada jak feta - w polewie chyba octowej czy olejowej z

Ja widziałam i jadłam mozzarellę. Ale była tylko w zalewie. Ziółek nie
było widać.

> Czy ktos wie o co chodzi i jak to zrobic? :)

Niestety - nie pomogę. Ale rwnież z zaciekawieniem i burczeniem w
żołądku posłucham porad :-)
--
Gosia

1. Data: 2002-05-09 07:54:38

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chcialam
> cos takiego wykonac.
>
> Czy ktos wie o co chodzi i jak to zrobic? :)

to musi być feta w oliwie z ziołami. dobra, smakuje jak... feta w oliwie z
ziołami. świetnie pasuje do sałatek. nie próbowałam robić, ale pewnie można,
tylko że to jest chyba trochę inna feta niż ta z kartonika.

1. Data: 2002-05-09 07:56:25

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> roznymi ziolkami w srodku.
> Wyglada to baaardzo apetycznie, a ze ja lubie wszystko sama robic, to

W sklepach jest holenderska feta w oleju z ziołami...
IMO jest ona niesmaczna i nie ma nic wspólnego z grecką poza nazwą.
Feta z mlekowity już bardziej tą grecką przypomina.
Kroisz ją na kawałki i wkładasz do oleju z oregano i już...
Ale to nie jest potrawa, tylko dodatek do sałatki greckiej...
Aha... raz jeden jadłam w Polsce fetę, która miała bardzo zbliżony smak do
greckiej - był to czeski lub słowacki produkt pakowany w okrągłe puszki...
Nie była ani za sucha ani za mazista...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-05-09 09:36:09

Od: i...@s...waw.pl (Ines) szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o robienie sera w zalewie, to jest to
dość proste - bazą jest dobra feta i oliwa z oliwek,
do tego świeże zioła typu oregano, bazylia. W
zależności od smaku jaki chce się uzyskać dorzucamy:
kilka obranych ząbków czosnku (w całości), papryczkę
chillie, całe ziarna pieprzu
czarnego/zielonego/czerwonego. Sól w fecie i oliwa
znakomicie konserwują całość.

Tak jak napisała Jola, na rynku jest dostępna czeska
feta pakowana w małe puszki i też uważam, że jest
znakomita!!! Genialnie nadaje się do zapiekania: gruby
plaster fety, na to plater pomidora (sparzonego i
obranego ze skórki), można dodać kawałek papryki w
occie, doprawić pieprzem, oliwą, oregano, bazylią.
Raczej nie solić, bo feta sama w sobie jest bardzo
słona. Całość zapiekać w folii aluminiowej (podwójna
warstwa) w 200 st C przek około 20 min. Do tego
grzaneczki z masłem czosnkowym. Oj... pycha!!!

Feta z kartonika (Mlekowity) jest smaczna, ale bardzo
mazista, więc do zapiekania za bardzo się nie nadaje -
za szybko się rozpada i trochę sedymentuje, aczkolwiek
nie traci walorów smakowych. Dobra jest do sałatek i
na kanapki.

Feta holenderska (w zalewie), którą można dostać w
supermarketach na stoiskach serowych jest w sumie
niezła, ale za droga jak na swoje walory. Dla mnie ma
za dużą ziarnistość i czasem jest za gumiasta.

Pozdrawiam,
Ines
wyslane z serwisu easy cookbook - kukbuk izy
http://www.kuchnia.serwisy.net
http://www.kuchnia.serwisy.net.pl

1. Data: 2002-05-09 12:55:41

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: <e...@t...net.pl>

> [...]
> roznymi ziolkami w srodku.
> Wyglada to baaardzo apetycznie, a ze ja lubie wszystko sama robic, to

Bardzo czesto robie taka fete, bardzo lubie ja jako dodatek do salatki.

Uzywam do tego celu sera z Milekowity, kroje go w kostke i ukladam w
sloiczku naprzemiennie: warstwa sera, spora szczypta slodkiej papryki w
proszku, zabek czosnku w plasterkach, spora szczypta oregano i bazylii
suszonej, pokruszona mala papryczka chili. I tak dookola Wojtek. Jak ser sie
skonczy, zalewam calosc oliwa z oliwek, wybieram taka jasna, malo zielona,
dzieki temu calosc ma ladniejszy kolor (jasno ceglasto - czerwony w kropki).
Ser wychodzi aromatyczny, mocno czosnkowy i pikantny - dokladnie tak, jak
lubie.

Macabra

1. Data: 2002-05-09 12:56:48

Od: <e...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Feta z mlekowity już bardziej tą grecką przypomina.
> Kroisz ją na kawałki i wkładasz do oleju z oregano i już...

AHA - czyli to jest oregano :)
i noc poza tym - zadna mieszanka? :)
lepiej pewnie w takim razie do oliwy ja wrzucic niz do oleju :)

1. Data: 2002-05-09 13:01:56

Od: <e...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezła, ale za droga jak na swoje walory. Dla mnie ma
> za dużą ziarnistość i czasem jest za gumiasta.

Oj dzieki dzieki za takie wyczerpujace wiadomosci :) juz sie nie moge doczekac
na taka salatke grecka z czeska feta ;)))

1. Data: 2002-05-09 13:25:08

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Nowak" <i...@r...com.pl> napisał w
wiadomości news:071e01c1f758$7e263360$e007fea9@hppcvnmvhhid...

> Uzywam do tego celu sera z Milekowity, ....
> Ser wychodzi aromatyczny, mocno czosnkowy i pikantny - dokladnie tak, jak
> lubie.

mmmmmmmmm.... po jakim czasie feta nabiera tego smaku i aromatu?

Asia

1. Data: 2002-05-10 10:09:45

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "asia" <a...@p...onet.pl>

> mmmmmmmmm.... po jakim czasie feta nabiera tego smaku i aromatu?

Ok. tygodnia w lodowce.

Macabra

Ciasto na zimno (czyli ciasto na lato) P
Elektryczny grill
szpinak
PRZEPIS NA RAGOUT PO BOLOŃSKU
sałatka wiosenna