sezon na kalafiora

1. Data: 2004-06-17 14:13:00

Temat: sezon na kalafiora
Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do tej pory z bułką tartą i masełkiem oraz w sałatkach.
Dziś - w jajku rozbełtanym z delikatem (czerwonym), zanurzony w bułce tartej
i na patelni usmażony. Pycha!
Znacie jeszcze jakieś sposoby postepowania z kalafiorem przed zjedzeniem?!
:)
Jeannatte

1. Data: 2004-06-17 14:55:34

Temat: Re: sezon na kalafiora
Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeannette" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Znacie jeszcze jakieś sposoby postepowania z kalafiorem przed
zjedzeniem?!
> :)
Salatka prosciutka:
kalafior ugotowany na poltwardo, podzielony na rozyczki
puszka groszku
duuuuuuuuzo siekanego koperku albo pietruszki - mnie bardziej smakuje
z pietruszka
majonez wymieszany ze spora iloscia pieprzu oraz sokiem z 1/2 cytryny
zmieszac
odstawic na godzine w chlodne miejsce
zjesc, nie pobic sie nad miska :)

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-06-17 16:48:02

Od: "m." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i na patelni usmażony. Pycha!
> Znacie jeszcze jakieś sposoby postepowania z kalafiorem przed zjedzeniem?!

Kalafior jako surowizna z moim ukochanym czosnkiem. Umyć, podzielić
kalafiora na różyczki, zalać sosem i do lodówki na godzinkę żeby się
przegryzł. Sos: majonez (ja łączę z jogurtem, bo sam majonez mi za tłusty),
sok z cytryny, dużo koperku, sól no i czosnek - ilość zależy od upodobań.
Dla mnie pychotka, jak wszystko gdzie czosnek. Moja babcia robiła też
kotlety z kalafiora - chyba najpierw go gotowała, potem dodawała do takiego
miękkiego jajko (?), przyprawiała, obtaczała w bułce tartej i smażyła.Nie
pamiętam dokładnie, mała wtedy byłam.

pozdrawiam.

m.

1. Data: 2004-06-17 18:19:25

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapiekanka kalafiorowa

składniki:
-0,5 kg makaronu (rurki, świderki )
-30dag. białego sera
-1 kalafior
- żółty ser
-pieprz, sól, gałka muszkatołowa
-kawałek słoniny na skwarki

Makaron ugotować al dente, odstawić.
Ugotować kalafiora, do dużej miski włożyć rozkruszony biały ser, dodać
kalafiora, trochę startego żółtego sera i przyprawić do smaku. W naczyniu do
zapiekania układać naprzemiennie makaron polany skwarkami i wymieszany ser z
kalafiorem. Zasypać żółtym serem wymieszanym z parmezanem i rozbełtanymi 2
jajami. Zapiekać do zrumienienia. BOMBA!!!

POLECAM I POZDRAWIAM

gocha

1. Data: 2004-06-17 18:38:03

Od: "tadek" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no i oczywiscie z frytkownicy...
pozdr i smacznego

---

1. Data: 2004-06-17 18:43:07

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tadek" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> no i oczywiscie z frytkownicy...
> pozdr i smacznego

sie rozumie bez dwóch zdań

pozdro.

1. Data: 2004-06-17 20:12:48

Od: "Elma" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znacie jeszcze jakieś sposoby postepowania z kalafiorem przed
zjedzeniem?!

Polecam bardzo dobry sosik do kalafiorka, ja go daję głownie do
gotowanego, choć do surowego równie dobrze się nadaje.

2 łyżki majonezu
2 łyżki śmietany (lub jogurtu)
szczypta pieprzu
szczypta soli
troszeczkę kwasku cytrynowego lub soku z cytryny
łyżeczka cukru
i 1 lub 2 ząbki czosnku
do tego posiekany koperek

Sos jest czosnkowo słodko kwasny. Sosikiem polać cieply kalafiorek. Palce
lizać, jakiej ilości nie zrobię to zawsze do obiadku go brakuje:)

Pozdrawiam i życzę smacznego:)

Elma

1. Data: 2004-06-17 20:51:38

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elma" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> zjedzeniem?!
>
> Polecam bardzo dobry sosik do kalafiorka

Li - to- ści!

Uprasza się o stosowanie zdrobnień z umiarem, bo jak babcię kocham, zęby
bolą od tej słodyczy, zwłaszcza na kalafiorze. :-/

Sowa - z mafi

Matko jedyna - "kalafiorek" - bydle wielkie jak kapusta, jędrne i
prozaiczne, a tu "kalafiorek" i jeszcze w sosiku. :->

1. Data: 2004-06-17 20:57:47

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:cat08m$bmi$1@news.onet.pl, Sowa wrote:
> Matko jedyna - "kalafiorek" - bydle wielkie jak kapusta, jędrne i
> prozaiczne, a tu "kalafiorek" i jeszcze w sosiku. :->
No co się tak dziwisz. Przecież to był kalafiorek na obiadek. Dla
krasnalków. ;-)

Hania

1. Data: 2004-06-17 22:20:50

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeannette wrote:
> [...]
> tartej i na patelni usmażony. Pycha!
> Znacie jeszcze jakieś sposoby postepowania z kalafiorem przed
===
Ja, po prostu smażę na oliwie, a na koniec, dla smaku dodaję masła. Tak samo
postępuję z brokułami. Pyszności. Oczywiście, pod koniec smażenia dodaję
czosnek.

waldek
====

Brazylijska kuchnia